דיווח: טראמפ סיכן מרגל ישראלי בדעאש

פה גדול? ברשת ABC דיווחו לפי מקורת בממשל טראמפ, כי המידע הסודי שחשף הנשיא האמריקני בפני רוסיה עלול לסכן מרגל ישראלי בשורות דעאש. ב-'ניו יורק טיימס' פורסם כי מקור המידע של טראמפ הוא מישראל

חדשות כיפה 17/05/17 09:22 כא באייר התשעז

דיווח: טראמפ סיכן מרגל ישראלי בדעאש
טראמפ, נתניהו, צילום: פלאש 90. אבי אוחיון

האם המידע המסווג שלכאורה מסר דונלד טראמפ לבכירים ברוסיה מעמיד בסכנה מרגל מישראל? ברשת ABC דיווחו הלילה (רביעי) כי לפי מקורות אמריקניים, מידע שהעביר הנשיא האמריקני לשר החוץ הרוסי תואם חומרים שהועברו על ידי מרגל ישראלי בשורות דעאש.

ברשת התקשורת האמריקנית ציטטו גורמי ממשל בעבר ובהווה שטענו כי המרגל הישראלי סיפק מידע ממוקד אודות כוונת  דאעש לבצע פיגוע במטוס נוסעים בדרכו לארצות הברית, בעזרת פצצה המוטמנת במחשב נייד שניתן להעביר בעמדות הבידוק הביטחוניות בשדה תעופה. לפי הפרסום יתכן ובשיחה בין נשיא ארצות הברית ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, חשף טראמפ בפני הרוסים את הדברים.

https://www.youtube.com/watch?v=0FHZudgoUd0

ב- 'ניו יורק טיימס' דייחו אמש כי מקור המידע של טראמפ הוא מישראל. במשרד החוץ לא הגיבו לדיווחים השונים, אך שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, התייחס לדברים ואמר כי "לישראל יש אמון מלא ביחסי המודיעין שלנו עם ארצות הברית, ואנו מצפים להעמיק את היחסים בשנים הבאות תחת הנשיא טראמפ".

עם זאת, גורמים ישראליים ששוחחו עם אתר החדשות האמריקני BuzzFeed, אישרו כי ישראל אכן העבירה לבית הלבן מידע על כוונות הטרור של דעאש, מידע כי מסתמן שהוא הועבר לבכירים רוסים. טראמפ, שנפגש אתמול עם נשיא טורקיה ארדואן, הסכים לומר בנוגע לפרשה כי הפגישה עם הבכירים הרוסים, "היתה מוצלחת מאוד ותתרום למלחמה בטרור".