אלוף הפיקוד חשף: הסיבה לצו נגד פיקאר בגלל אירוח והעסקת 'נוער גבעות'

האלוף רוני נומה הסביר למפגינים מול ביתו כי חתם על הצו המנהלי נגד אלקנה פיקאר, לאחר שהאחרון לא הסכים לשני תנאים שהציב בפניו שמטרתם ניתוק הקשר עם נערי הגבעות

חדשות כיפה 22/05/17 09:13 כו באייר התשעז

אלקנה פיקאר מיצהר הורחק בשבוע שעבר מביתו למשך ארבעה חודשים. מי שחתם על צו ההרחקה הוא אלוף פיקוד מרכז רוני נומה שבשיחה עם צעירים משכונתו, שתוכנה פורסם אמש (ראשון) באתר 'קול יהודי', הסביר להם מה עמד מאחורי החלטתו ומה התנאים שהציב כדי לבטלה.

האלוף נומה שוחח בסוף השבוע האחרון בביתו שברמת גן עם מספר צעירים ואמר להם כי ההחלטה להוציא נגד פיקאר צו מנהלי, נבעה מכך שהוא ובני משפחתו נהגו לארח נערים שנחשבים ל-'נוער גבעות'.

 לדברי נומה, תפקידו הוא לשמור על השקט ולטענתו הצעירים אותם אירח פיקאר מפרים את השקט באזור. אלוף פיקוד המרכז גם הבהיר כי עד החתימה על הצו הוא שוחח עם גורמים שונים מטעמו של פיקאר, בהם רב היישוב אלון מורה הרב אליקים לבנון, רבה של יצהר הרב דוד דודקביץ' וראש מועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

בשיחה עמם הוא הציב את התנאים שיובילו לביטול הצו והם הפסקה מיידית של אירוח הנערים, הפסקת העסקתם בחברת הבנייה שלו וכן התחייבות מצד פיקאר שלא יסתובב יותר באזור כשהוא רעול פנים. לאחר שתושב יצהר סירב לשני התנאים הראשונים, בהם נדרש לנתק מגע עם הנערים, נחתם הצו והוא הורחק מאשתו ומששת ילדיו.

גורם שנכח בפגישה אמר ל'קול יהודי' כי "נומה אמר שהוא חתם על הצו בכאב לב כי הוא יודע שפיקאר אב לשישה ילדים, אבל הוא חייב לשמור על השקט באזור".

בשבוע שעבר לפנות בוקר, הגיעו שוטרי ימ"ר ממחוז ש"י לבית משפחת פיקאר ביצהר ובאמצעות הצו המנהלי עליו חתם האלוף נומה, הרחיקו אותו לארבעה חודשים. פיקאר (32) קבלן בעבודה עברית ואב לשישה, גם נדרש להתייצב מידי שבוע בתחנת המשטרה בעיר מעלה אדומים לביקורת.