לא רק ביישובים: לנוער בגבעת שמואל ורעננה גם מגיע רכז נוער

בכל יישוב או מועצה קטנה יש תפקיד של רכז נוער שאחראי על שעות הפנאי והתוכן הערכי של בני הנוער. למה בגבעת שמואל או רעננה או ירושלים לא יכול להיות תפקיד כזה? שמרון כהן מנסה לחשוב מחוץ לקופסא

חדשות כיפה שמרון כהן 27/03/17 12:29 כט באדר התשעז

לא רק ביישובים: לנוער בגבעת שמואל ורעננה גם מגיע רכז נוער
דוברות אריאל, צילום: דוברות אריאל

כהורים אנו משקיעים מאמצים אדירים בחינוך ילדנו. אנו עושים ככל שאנו מבינים ויכולים בחינוך בתוך כותלי הבית , מרעיפים חום ואהבה, שולחים את ילדנו למוסדות החינוך הכי טובים והכי מתאימים עד כמה שידנו משגת. מכווינים לתנועות הנוער, שולחים לחוגים, עושים כל מאמץ אפשרי לחנך לזהות ציונית דתית ברורה ומגובשת.

אבל הרחוב אינו בשליטתנו.

לא תמיד באפשרותנו להשפיע על המעגל החברתי של ילדנו, בדרך כלל אנחנו לא שולטים על החברה בה ילדינו מסתובבים, ובאופן כללי אנחנו לא באמת יודעים מה קורה שם בחוץ , עם מי עוד הם נפגשים , מה הדינמיקה הקבוצתית , לאן כל זה הולך, מי עוד משפיע על החינוך ...

מי מכיר את הנוער שלנו, מי חש את השטח, מי קשוב למגמות ולמצב הנוער?מי יכול לספר לנו ההורים, מה קורה שם באמת?

יש לזה שם - רכז נוער. תפקידם של רכזי הנוער הוא להכיר את כל בני הנוער בשכונה, להכיר את החבורות השונות, להסתובב איתם בשעות הקטנות של הלילה, לקבל אותם כמו שהם, לשמש להם כאוזן קשבת, להיות כתובת לשאלות אישיות ואמוניות, להיות קשובים לצרכים שלהם, לפעול במרחב הפנאי, לעודד מנהיגות ויוזמה ולהכין אותם לשרות לאומי וצבאי.

במקום שזה עובד - יש לקיחת אחריות של הרשות, יש רצון להבין מה קורה עם בני הנוער , להגיע אליהם ולנסות לתת את המענים הכי נכונים לקבוצות השונות. זה פועל בישובים קטנים ובמועצות מקומיות ואין שום סיבה שזה לא יפעל גם בעיר..

בתקופה האחרונות מתחילה התעוררות במספר ערים לתת מענה גם לנוער הדתי , יש למידה של מודלים מישובים, מועצות מקומיות ומספר ערים בודדות שכבר נותנות מענה לנוער דתי. מניסיון של כמה רשויות שהרימו את הכפפה והולך להם מצוין, השינוי התחיל. השאלה מי יקח בו חלק, זה בסך הכל עניין של מודעות.

אני פונה להורים: כל עוד שאנו נשלים עם העובדה שיחידות הנוער לא נותנות מענה לילדים שלנו, אף אחד אחר לא יעשה את זה. יש להציף את הנושא, לדרוש מנבחרי הציבור ואנשי המקצוע: קחו אחריות גם על הנוער שלנו, תנו להם מענה מותאם.

עשרות אלפי בני נוער דתיים הם ציבור לא מובטל. אנחנו לא אורחים בעיר, זה מגיע לילדים שלנו!

הכותב הוא מנהל תחום נוער 'מפעלות הציונות הדתית'

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן