אמאל'ה מפלצת! 5 גני שעשועים ירושלמיים מומלצים לילדים (וילדים ברוחם)

לקראת יום ירושלים, אספנו עבורכם את גני השעשועים הכייפים בעיר. לא לשכוח מגבונים!

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 23/05/17 15:42 כז באייר התשעז

אמאל'ה מפלצת! 5 גני שעשועים ירושלמיים מומלצים לילדים (וילדים ברוחם)
פארק טדי, צילום: פלאש 90

 

כמו בכל דבר בירושלים, גם גני הילדים בעיר נהנים מהעתיק והוותיק ומהחדש והמודרני. יש גנים מיתולוגיים שאין ילד ירושלמי שגדל בלעדיהם, ויש גנים חדשים ויפים המספקים אטרקציות מדליקות. וזה בלי שכתבנו לכם על הפארקים כמו גן סאקר וגן הפעמון, ועל אטרקציות מאולתרות כמו מזרקת האריות.

1. המפלצת

גן רבינוביץ', המוכר יותר בשם גן המפלצת, נמצא בשכונת קריית יובל בירושלים.

הגן ידוע במיצב הבטון העומד במרכזו, הקרוי הגולם או המפלצת, ומשמש כמגלשה לילדים. לראש המפלצת מוביל גרם מדרגות פתלתל, ומפיה נמתחות שלוש מגלשות אדומות אל החול שמסביבה.

את המפלצת יצרה הפסלת הצרפתייה ניקי דה סן פאל מבטון יצוק בשנים 1971-1972. הגן נקרא גן רבינוביץ', על שם האיש שמימן את בניית הפסל והגן. בגן יש מתקנים נוספים, אבל שום דבר לא מאפיל על המפלצת המדיפה ריח שתן וקליפות תפוזים שבישם את ילדותינו. בשנת 2014 הושלם שיפוץ של הגן סביב המפלצת.

אין חווית ילדות יותר מופלאה מהגלישה על אחת הלשונות האדומות האלו, כשאבא מחכה למטה.

המפלצת

המפלצת פלאש 90

2. פארק טדי

בראשית שנות ה-2000 החליטה עיריית ירושלים על בניית פארק על שם טדי קולק. במהלך העבודות להקמת הפארק נמצאו במקום שרידים ארכיאולוגיים ושרידים משכונת ג'ורת אל-ענב מתקופת היציאה מן החומות ששולבו בתוך הפארק. הפארק ממוקם בחלקו הצפוני של גיא בן הינום, מתחת לשער יפו וליד מתחם חוצות היוצר ושדרות ממילא. האלמנט הבולט בו הוא מזרקה גדולה הכוללת 256 זרנוקי מים וכ-1,500 גופי תאורה. בכל שעתיים עגולות מתקיים מופע של המזרקה למשך כעשרים דקות ופעמיים ביום, בשעות הערב המאוחרות, מתנהל מופע ארוך יותר המשלב גם תאורה ומוזיקה. בפארק יש גם שעון שמש מעניין. ביום חם (או בלילה חם) קחו את הילדים עם בגדים להחלפה ותנו להם לרוץ במזרקה עם המוזיקה והאורות.

פארק טדי בלילה

פארק טדי בלילה פלאש 90

3. גן השושנים

גן השושנים הוא גן ציבורי המצוי בשכונת טלביה בירושלים, בין הרחובות פינסקר ודובנוב.

ישנה סברה לפיה השימושים הראשונים בשטח הגן היו כבר בשלהי התקופה העות'מאנית (!)

בראשית תקופת המנדט הבריטי הסדירה עיריית ירושלים את גן השושנים, שנקרא באותה עת "גן הוורדים" וערכה בו קבלות פנים רשמיות. לגן נבנו שתי כניסות בסגנון אר דקו, האחת מרחוב פינסקר, והשנייה מרחוב דובנוב, ובגן נבנתה פרגולה ובריכת נוי ובה דגי זהב.תזמורת המשטרה הבריטית נהגה לנגן בגן מדי שבוע להנאת תושבי השכונות הסמוכות.

בשנת 1992 שופץ הגן, ושוקמו הפרגולות. בריכת הנוי הוסרה ובמקומה הוצב גן משחקים.

יש דשא, משחקים, פסל של לטאה ואווירה מתורבתת, מה עוד צריך? מומלץ לפיקניק.

4. פארק המסילה ופארק גוננים

הפארק משתרע לאורך לאורך תוואי מסילת הרכבת הישנה לירושלים שהפסיקה לפעול בשנת 1998. שטח הפארק, באורך של חמישה קילומטרים, נמצא בתוואי ייחודי בו אין עליות ניכרות ולכן הוא אזור אידאלי ליצירת מסלול אופניים.

הקטע העירוני של הפארק מתחיל לאורך תוואי מסילת הרכבת הישן מהחאן הירושלמי, ולכיוון תלפיות ועד לגן החיות. המתחם משלב טבע עירוני עם מסלולי אופניים והליכה, פרגולות ופינות ישיבה. לאורך הפארק מפוזרים מתקני משחקים, מכשירי כושר ותחנות אוטובוס שהפכו לספריות. נושק לפארק גם פארק גוננים הכולל בריכה אקולוגית, מסלול אופניים אתגרי, רחבות משחק מוצלות ואמפיתיאטרון. מומלץ לקחת אופניים ולצאת לאחה"צ ארוך ומגוון.

פארק המסילה

פארק המסילה פלאש 90

5. פארק השילוב הלאומי של שלוה

הפארק שנמצא בדרך שלוה 1 בבית וגן, נקרא: פארק השילוב הלאומי, והוא תוכנן במיוחד עבור אנשים עם מוגבלויות ברמות שונות. הפארק פתוח לציבור הרחב ומציע מגוון מתקני משחק אשר מאפשרים לילדים עם ובלי מוגבלויות לשחק יחדיו.

בפארק שישה דונם של שטחי ציבור פתוחים, 700 מ"ר של גני משחקים, פסל "עשרת המאמרות" אשר עוצב ופוסל ע"י האמן מנשה קדישמן ז"ל ופסל "אני אוהב אותך" אשר פוסל ע"י האמן סאם פיליפ

פארק השילוב הלאומי

פארק השילוב הלאומי באדיבות שלוה