שבוע היין: יקב פסגות

יותר מ 11 סוגי יינות איכותיים שזוכים בתחרויות, כרמים שנטועים בהרי יהודה ושומרון ומפיקים פרי איכותי ומרוכז. לא תטעמו?

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף יקב פסגות 26/09/16 17:45 כג באלול התשעו

שבוע היין: יקב פסגות

יקב פסגות הינו היקב היחיד בארץ המשלב ערכים, תנ"ך, נוף ויין. במקום מרכז מבקרים מרשים ומעניין המשלב הסבר על דרך ייצור היין מלפני 3000 שנה ועד היום, חוויה ייחודית לכל המשפחה, כולל משחק טריויה מעניין, הסבר על אזור מטה בנימין וכמובן גם טעימות יין וגבינות.

יקב פסגות הוקם בשנת 2003 ומאז גדל בהתמדה. היקב מייצר למעלה מ250000 בקבוקים בשנה, כאשר למעלה מ- 70% מהם מיוצא לעשרות מדינות בעולם .

כרמי היקב נטועים על טרסות גיר ציוריות בגובה 900 מטר מעל פני הים בישוב פסגות שבבנימין, תנאים המייצרים טרואר המצמיח פרי מרוכז ואיכותי, וכיום מייצר יקב פסגות 11 סוגיי יינות שונים אשר מדי שנה זוכים בתחרויות יוקרה, במדליות ובפרסים בינלאומיים.

כל מגוון יינות היקב עוצמתיים, בעלי טעם וארומה ייחודיים ובכך מבטאים את השילוב הנכון בין תנאי גידול מצוינים, ידע וטכנולוגיה מתקדמים ובכך מבטיחים הנאה מירבית לשותה.
על בקבוקי יינות יקב פסגות מוצגת רפליקת מטבע עתיק המתוארך לתקופת המרד הגדול (66-73 לספירה), אשר נמצא במערה בפסגות במהלך הקמת היקב. מצדו האחד מופיעה אמפורה, כלי עתיק לאחסון יין, ומצדו האחר עלה גפן. מטבע זה משמש כסמל לשימור מסורת עשיית היין והחיבור לשורשים ההתיישבותיים, החקלאיים והתנכיים ולאפשר לכם לטעום מעט מההיסטוריה המפוארת של היקב.

בשנת 2010 הקימה המועצה האזורית מטה בנימין את מרכז המבקרים נחלת בנימין - יקב פסגות.

המרכז חושף בפני מבקריו את דרך ייצור היין ומעביר את מבקריו מסע בארץ התנ"ך וההיסטוריה של עם ישראל. היקב ומרכז המבקרים נמצאים בפסגת גבעה המשקיפה על נוף מרהיב של יישובי בנימין והרי אדום, וממקום צפונית לירושלים.

במקום מתקיים סיור של שעה וחצי במגוון שפות (עברית, אנגלית, צרפתית, רוסית וספרדית) סביב נושא סיפורי התנ"ך שהתרחשו באזור וכן על תהליך ייצור היין. הפעילות מותאמת לכל המשפחה וכן לקבוצות הן מהארץ והן מחו"ל.

אירועים ביקב

למרכז המבקרים אולם אירועים ייחודי יפהפה לכל סוגי השמחות (בר/ת מצוות, חתונות, בריתות כנסים וכו'), האירועים והכנסים' האולם נמצא ב במבנה האבן המרשים של 'נחלת בנימין'- יקב פסגות הצופה אל נוף בראשית.
הייחודיות שלנו היא השילוב של התוכן- חיבור לתנ"ך, לאזור נחלת בנימין וליין במהלך האירוע דבר המקנה ערך מוסף ועניין. אירעי חורף עד 250 אורחים אירועי קיץ עד 400 אורחים.

סוכות עם כל המשפחה במרכז המבקרים נחלת בנימין ויקב פסגות

18-20.10.2016 שלישי - חמישי

מיצגים ייחודיים * טעימות יין בוטיק * סדנאות לילדים * סוכה פתוחה

סדנאות יצירה לילדים, רכיבה על גמל וטעימות יין

מרכז המבקרים נחלת בנימין שביקב פסגות מזמין את הקהל הרחב לפעילות משפחתית ייחודית ומגוונת במהלך חוה"מ סוכות. הפעילות המיועדת להורים ולילדים, כוללת סיורים מודרכים צפייה במיצגים שבמרכז המבקרים, סדנאות לילדים, הכרת סיפור התנ"ך והיין מימי קדם ועד היום, הסבר על תהליך ייצור היין החל משלב נטיעת הכרמים דרך הבציר ועד לשלב הייצור באמצעות מיצג חדשני וטעימות יין איכותי תוצרת יקב פסגות.

לפרטים נוספים והרשמה לסיורים מראש בלבד: 02-9979333

את הביקור במרכז המבקרים ויקב פסגות ניתן לקנח בפיקניק במקום. ניתן להזמין במקום טעימות יין של יקב הבוטיק פסגות מארבע יינות שונים ופלטת גבינות משובחות. האתר מונגש לבעלי מוגבלויות.

חרם BDS

יקב פסגות מתמודד עם החרם כבר תקופה ארוכה. מעבר לסימון המוצרים, היקב צריך לכתוב בחזית הבקבוק את אזור הגידול ומקום הייצור, ולכן ההתמודדות היא קשה אף יותר וממקמת את היקב בחזית המאבק.

ביקב פסגות מאמינים שההתמודדות הכי טובה עם החרם זה להוכיח במספרים שמדינת ישראל ויהודה ושומרון מוכרים יותר בעקבות החרם ועל מנת לעשות זאת הם קוראים לעזרת הציבור.

בימים הקרובים היקב יוצא בקמפיין עולמי בנושא כאשר הם ממקדים את הזרקור על העשייה, על ההתפתחות והתנופה מתוך אמונה שרק הוספת טוב יכולה להוות מענה אמיתי לחרם.

יקב פסגות שוכן במבנה אבן יפיפה המשקיף על נוף ואדי קלט והרי אדום - מזמין את מבקריו להנות מיין טוב ומנוף מרהיב.

"וְשַׁבְתִּי, אֶת-שְׁבוּת עַמִּי יִשְׂרָאֵל, וּבָנוּ עָרִים נְשַׁמּוֹת וְיָשָׁבוּ, וְנָטְעוּ כְרָמִים וְשָׁתוּ אֶת-יֵינָם; וְעָשׂוּ גַנּוֹת, וְאָכְלוּ אֶת-פְּרִיהֶם. טו וּנְטַעְתִּים, עַל-אַדְמָתָם; וְלֹא יִנָּתְשׁוּ עוֹד, מֵעַל אַדְמָתָם אֲשֶׁר נָתַתִּי לָהֶם--אָמַר, יְהוָה אֱלֹהֶיךָ" (עמוס פרק ט פסוקים י"ד, ט"ו)

אתר יקב פסגות

שעות פתיחה:

ימים ג'-ה': 09:30-15:30

ימי ו' -ערב חג- 09:00-13:00

שבתות וחגים- סגור. כשר. במקום סוכה לרווחת המבקרים.