קיבל רגליים קרות: ליברמן משאיר את גל"צ בצבא

שר הביטחון ומנכ"ל משרדו החליטו על המהלך לאחר שהתייעצו בנושא עם היועמ"ש מנדלבליט. ההחלטה התקבלה כשבועיים לאחר ההודעה על מעבר הגל"צ למשרד הביטחון ובניגוד לדעתו של הרמטכ"ל

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/02/17 13:16 ט בשבט התשעז

קיבל רגליים קרות: ליברמן משאיר את גל"צ בצבא
פלאש 90/עמית אלקיים, צילום: פלאש 90/עמית אלקיים

כשבועיים בלבד לאחר שהודיע על העברת גלי צה"ל למשרד הביטחון, החליט היום (א') שר הביטחון אביגדור ליברמן, להשאיר את המצב על כנו. זאת לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה.

ליברמן ומנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל' אודי אדם, השתכנעו ע"י מנדלבליט שמדובר בהליך מורכב ומסובך שיש צורך בהסדרתו מבחינה חקיקתית. בהודעה של משרד הביטחון נמסר כי "בהתייעצות נדונו האפשרויות השונות בנוגע למיקומה של גל״צ במערכת הביטחון וההשלכות והקשיים שיוצרת הכוונה להעביר את התחנה מצה״ל למשרד הביטחון, בהקשר של אי-תלותה ועצמאותה של התחנה כגוף שידור ציבורי, הפרוצדורה המורכבת שבקליטת התחנה במשרד הביטחון והצורך להסדיר את המהלך בחקיקה ראשית. לאור הקשיים הללו ומתוך הרצון לשמור על צביונה המיוחד של גל״צ, החליט שר הביטחון כי התחנה תישאר במקומה הנוכחי בצה"ל".

החלטת שר הביטחון התקבלה כשבועיים בלבד לאחר שהחליט על העברת גל"צ למשרד הביטחון ובניגוד להמלצתו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שבעבר המליץ ודחף להוציא את תחנת הרדיו הצה"לית הותיקה מחוץ לידי הצבא.