עמיר בניון נגד הרב מוטי אלון

הזמר עמיר בניון תקף את עיריית ירושלים שנציגה אמר דברי תורה בשם הרב אלון וטען כי זו נתינת לגיטימציה ציבורית מחודשת לעברייני מין. "נניח שאחד הנפגעים או בני משפחתו נמצאים בקהל?"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/12/15 13:36 יז בטבת התשעו

עמיר בניון נגד הרב מוטי אלון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הזמר עמיר בניון תוקף בחריפות את הרב מוטי אלון ועיריית ירושלים וטוען כי העירייה העניקה פלטפורמה ללגיטימציה ציבורית מחודשת לעברייני מין. דבריו של בניון כוונו לאירוע בו הופיע יחד עם הפייטן רבי חיים לוק אירוע אותו הגדיר כהצלחה, "בתוך האושר הזה יש גם כאב. כאב על טבע האדם, על העיוותים שאנחנו נאלצים לחזות בהם ולשתוק, ואתם יודעים שלי קצת קשה לשתוק, והבוקר דווקא בגלל שאני מאושר קשה לשתוק, כי העיוות גדול, גדול מאוד", כתב הזמר שעורר כבר בעבר פרובוקציות רבות עם שירים שכתב בעמוד הפייסבוק שלו.

"על הבמה עלו זה אחר זה דוברים על מנת לברך. ערב כזה ראוי שייפתח בברכות ותודות, כי יש על מה להודות ויש על מה לברך. מה גדולה הייתה הפתעתי שאחד המברכים בחר להביא דברי תורה דווקא בשם 'מורו ורבו' כלשונו, מוטי אלון. עובד ציבור עומד על במה ציבורית באירוע שהתקציב להפקתו מגיע מעיריית ירושלים וממשרד החינוך, ומביא דברים בשם מורו ורבו עבריין המין המורשע, וחוזר על שמו פעמיים", סיפר בניון והוסיף, "הבנתי שבקהל עבר רחש של התקוממות, וגם היו קצת קריאות ביניים. אני אוהב את הירושלמים, ואין לי ספק שאיש לא קנה את מופע היח"צנות המכוער הזה על גבה של המוסיקה, ועל גבה של מסורת הפיוט המופלאה שלנו. אני תוהה האם ניר ברקת מודע לכך שעיריית ירושלים מפיקה מופעים שמשמשים פלטפורמה להענקת לגיטימציה ציבורית מחודשת לעברייני מין. ונניח ואחד הנפגעים בקהל, או בני משפחתו, מה אז? מי נותן דין על התנהלות כזו?", תהה בניון.

לטענתו, מחלקת יחסי הציבור של עיריית ירושלים שהפיקה את האירוע דאגה שתמונותיו יוסרו מסרטון החזרות שהופץ לפני האירוע כקידום מכירות, "מביך לא? גם קצת חלמאי אני חושב, בכל זאת, מופע שלכם. כשאמרו את זה לעובדת המחלקה היא אמרה שצריכה לשאול את דובר העירייה וחזרה עם התשובה 'כן, צריך בלי עמיר' ורק מישהי נוספת במחלקה זיהתה את הבעייתיות (את הפדיחה העלולה להתרחש, בוא נודה באמת) ופעלה כדי שיעלה סרטון עם עמיר למופע שעמיר משתתף בו, שהעירייה הזמינה, אבל לא קצת בעייתי בעינייך? אני? שכל כך אוהב את ירושלים ואת הירושלמים והבאתי לעולם ילדים ירושלמים ומעלה שירים על ירושלים השכם וערב עד שאנשים עושים דיסלייק לעמוד כי חפרתי, אותי אתם לא רוצים בסרטון? לא יפה. רק אצלנו פוסט בפייסבוק הופך אדם לנגוע לדורות, אבל כתב אישום על פשעי מין נשטף במים", כתב הזמר.

כזכור, לפני כשנה הצליח בניון לעורר סערה גדולה עם שירו 'אחמד אוהב ישראל' אותו הגדיר כסטטוס מולחן. פרסום השיר הביא לביטול הופעתו בבית הנשיא מה שגרר תגובות נסערות מבחינתו של בניון.