סוף סוף: תיאטרון אספקלריא נכנס לבית קבע

תיאטרון 'אספקלריא' המקדם את התרבות היהודית על במות התיאטרון ייכנס לבית קבע בירושלים. בשעה טובה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 23/11/15 11:49 יא בכסלו התשעו

סוף סוף: תיאטרון אספקלריא נכנס לבית קבע
יובל זילברפניג,אספקלריא, צילום: יובל זילברפניג,אספקלריא

בשורה משמחת לעולם התרבות היהודי: ראשי תיאטרון אספקלריא חתמו אתמול (ב') על הסכם שכירות בו נקבע כי המוסד הירושלמי הוותיק "בית הרופא", ברחוב שטראוס פינת הנביאים, יהווה משכנו החדש של התיאטרון. המקום החדש יאפשר לתיאטרון לפעול בצורה מסודרת מבלי להזדקק להתארח בכל פעם בתיאטרון אחר להופיע בו.

לפני כ-15 שנים הוקם תיאטרון אספקלריא ופרץ אל התודעה הציבורית. בשנים האחרונות התיאטרון הפיק הצגות רבות שנערכו באולמות שנים ברחבי הארץ מתוך מטרה להגיע לקהל מגוון ככל האפשר. כעת, אומר חגי לובר, מייסד התיאטרון והמנכ"ל שלו, כי עם החתימה על הסכם השכירות עם ההסתדרות הרפואית והכניסה הצפויה למשכן הקבע, יוכל התיאטרון להתרכז ביתר שאת בהפקות מקוריות, חדשניות ופורצות דרך.

(צילום: יובל זילברפניג,אספקלריא)

מיקומו האסטרטגי של "בית הרופא" במרכז ירושלים יהווה לדברי לובר, בית של ממש לכלל חובבי התרבות הירושלמים ויחזק את מעמדה של העיר כבירת התרבות של מדינת ישראל. יוצרים מתחום התרבות היהודית ימצאו בתיאטרון בית ליצירתם והזדמנות לחשיפה בפני קהל איכותי ומגוון. הסכם השכירות נחתם ל-15 השנים הקרובות ויוביל לכך שכלל המגזרים בירושלים ייהנו מתרבות ערכית התואמת את השקפת עולמם.

בית הרופא שהיה מוזנח במשך 15 שנים ישופץ, יורחב ויותאם לכדי תיאטרון מודרני בעזרתם של עיריית ירושלים, משרד התרבות וגורמים נוספים. בכוונת ראשי תיאטרון אספקלריא לפנות גם לציבור הרחב ולקרוא לו להיות שותף במהלך. ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת שסייע לקידום המהלך ציין במכתב ששיגר לראשי התיאטרון כי "מחויבות העירייה לתהליך ולהצלחתו אינה מוטלת בספק ואעשה הכל לקדם זאת, בשיתוף גורמי המקצוע המלווים את ביצועה".

(צילום: יובל זילברפניג,אספקלריא)

לובר אמר במעמד החתימה כי זהו יום מיוחד אליו הוא ייחל זמן רב. "זהו יום של חג לכלל חובבי התרבות בארץ . לאחר ששחקנים מהשורה הראשונה הצטרפו זה מכבר לתיאטרון, אנו זוכים להתקדם שלב נוסף ולהיכנס למשכננו החדש דווקא בתקופה בה יש כאלה המנסים לערער על זכויותינו בבירת ישראל. לאחר 15 שנות פעילות מבורכות, הגיע העת כי לתיאטרון יהיה בית קבוע בו נוכל להמשיך ולהנגיש את התרבות ביתר שאת לכל דורש ולהוות בית וחממה ליוצרים מעולם הרוח היהודי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן