נשיא המדינה חנך את "זושא": מאגר סיפורי חסידים

מאגר חדש של סיפורי חסידות ומדרשים נחנך בימים אלו. נשיא המדינה שהשיק את המיזם אמר: "החסידות זכרה והזכירה לנו שסיפור הוא דרכו של הלב לקשור עצמו בעבותות אהבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/17 11:53 ד בניסן התשעז

נשיא המדינה חנך את "זושא": מאגר סיפורי חסידים
עמוס בן גרשום לעמ, צילום: עמוס בן גרשום לעמ

אמש נחנך בבית הנשיא מיזם "זושא", שמטרתו לאפשר לציבור גישה חדשה ונוחה לאגדות וסיפורי חסידים באמצעות אתר אינטרנט חדש שהושק באירוע. במיזם שותפים מט״ח והספרייה הלאומית בסיוע משרד החינוך, המשרד למורשת וקרן אבי חי. עוד נשאו דברים באירוע השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת ח"כ זאב אלקין, העורך הראשי של האתר ד"ר זאב קיציס, וחבר הוועדה הציבורית של "זושא" הסופר פרופ' חיים בארוראשת המיזם שרה ב"ק.

לפני תחילת האירוע קיבל הנשיא בלשכתו את שרידי "קורפוס החסידקום" השרוף המקוריים בכתב ידו של ש"י עגנון. הקורפוס היה יוזמה של חיים נחמן ביאליק, עגנון ומרטין בובר, שעבדו יחד על כינוס הסיפורים החסידיים בשנות ה-20 של המאה הקודמת, אך בשריפה שפרצה בביתו של עגנון ב1924, עלתה גם עבודתם החשובה באש. יוזמי פרויקט "זושא", רואים עצמם כממשיכי דרכם בכינוס האגדות והסיפורים. יחד עם הנשיא עיינה בשרידים גם נכדתו של עגנון הגברת יעל בלאו.

נשיא המדינה התייחס בדבריו לשורשי משפחתו הבאים גם מהחסידים וגם מהמתנגדים: "נולדתי למשפחה של חסידים מצד אחד ושל מתנגדים מהצד השני, ואני ריבלין משני הצדדים, מעורב ירושלמי, אני לא מספר את זה כדי לשתף אתכם במלחמות הפנימיות שבתוכי, אני אומר זאת כדי להדגיש שאהבתי לסיפור החסידי באה מהבית", אמר הנשיא בחיוך.

(צילום: עמוס בן גרשום לעמ)

"אנחנו עומדים בשעריו של חג הפסח, החג שבו אנחנו מצווים לספר סיפור, את הסיפור הלאומי שלנו", אמר הנשיא והוסיף: "החסידות זכרה והזכירה לנו שסיפור הוא דרכו של הלב לקשור עצמו בעבותות אהבה - למוסר, לאמונה, לשרשרת הדורות ולחלומות על העתיד. עשייתכם הברוכה מחזירה אל חיקנו את הפשטות והעומק החסידיים. אין לי ספק שאט אט ייכבשו בקסם הסיפור הזה עוד ועוד לבבות. כי מנצח מי שמספר סיפור. היו ברוכים בעשייתכם".

ראשת המיזם, שרה ב"ק מסרה ל'כיפה': "לא חנכנו אתמול 'אתר' אלא מפעל לאיסוף והנגשה של אוצרות הרוח של העם היהודי זו לא רק זכותה של מדינת ישראל אלא גם חובתה לבנות את הקומה הזו של עם ישראל. הגיע הזמן להעלות ארצה את המזוודות עם אוצרות הרוח שהשארנו באירופה ובארצות המזרח".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן