לכו על זה: כל המלצות השבוע

אמני ישראל עושים כבוד לגבריאל בלחסן ז"ל, ספר חדש מנסה לגזור משמעות מדינית מפסוקי התנ"ך ואפליקציה שמבקשת לעצור את האלימות ברשת

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 29/12/13 11:09 כו בטבת התשעד

לכו על זה: כל המלצות השבוע

האלימות המתפרצת ברשתות החברתיות הפכ ה כבר מזמן לנתון קיים שלעיתים אף עובר מן המסך אל החיים ומתבטא בהתאבדויות או אלימות פיזית. אפליקציה חדשה מבקשת לעצור את גל האלימות על ידי ”כפתור אדום“, שילשין על גולשים אלימים ברשת.

מרגע התקנת האפליקציה בדפדף האינטרנט שלכם תוכלו ללחוץ על הכפתור האדום בעת גילוי אלימות ברשת. הדיווח יעבור אל החברה המפעילה את האפליקציה וזו תגיש תלונה לאתר או להנהלת הרשת החברתית שם דיווחתם על אלימות. מדי תקופה יפרסמו "הכפתור האדום" נתונים אודות הדיווחים ויכתירו את האתר האלים ברשת.

http://www.redbutton.co.il

"זכויות", "שיוויון" ו"חופש" הם מקצת המושגים שאנו שומעים בשיח הדמוקרטי אלא שלא פעם אנו שואלים את עצמנו מהי גישתה של התורה עבור כל אלה. לא תמיד מוצאים תשובה. ספר חדש של ד"ר יהושוע ברמן מבקש אולי לראשונה לאחוז את פסוקי התנ"ך ולהוציא מהם משנה מדינית. מלכות בית דוד, אידאולוגיה חברתית, קפיטליזם, מעמד השופטים הם רק חלק מהסוגיות אותם בוחן ד"ר ברמן דרך פסוקי המקרא בספרו החדש "נבראו שווים". אפשר כמובן לחלוק על רעיונותיו המרעננים אך אי אפשר שלא לברך על היוזמה החדשנית והמרתקת.

במהלך מסע שייט ברחבי האוקיינוס ההודי מגלה רדפורד כי ספינתו הקטנה מוצפת בעקבות התנגשות עם עצם בלתי מזוהה. רדפורד שמפליג לבדו באוקיינוס נסחף ללא מערכות קשר וניווט על סערה קשה ודווקא כשהכל אבוד הוא מגלה בעצמו הרבה מאוד אומץ ותושייה. הסרט "הכל אבוד" מגלם את סיפורו של אדם הבודד במערכה - וכמשל לחיינו שלנו.

לפני כחודש הלך לעולמו היוצר והזמר, גבריאל בלחסן. ביום רביעי יעמדו מיטב אמני ישראל במועדון המוסיקה הבארבי בתל אביב כדי לתת לו כבוד ולשיר משיריו המיוחדים. אביתר בנאי, ברי סחרוף, מידה שטרית רונה קינן ורבים נוספים שיעלו ערב מחווה מרגש לשיריו הנוגעים של בלחסן. יום רביעי, מועדון הבארבי, תל אביב, 21:00