הכירו את "אורי" – איגוד אמנים ויוצרים חדש

בכינוס של אנשי תרבות יהודית נחשף הקמתו של איגוד חדש לאמנים יוצרים דתים. יונתן דובוב מנהל ´הגולה´ : "תעשיית התרבות היהודית כבר לא מרכינה ראש"

חדשות כיפה שירה רביד 08/02/17 11:05 יב בשבט התשעז

הכירו את "אורי" – איגוד אמנים ויוצרים חדש
יחצ, צילום: יחצ

בשבוע שעבר התנסה קבוצה המונה למעלה מ- 80 איש מבכירי התרבות המתחדשת לסיור בגבעת וושינגטון- ערש היצירה היהודית הצעירה. לאחר סיור והיכרות עם התלמידים בביה"ס לאמנויות פרדס ובביה"ס למוסיקה מזמור, בניהולם של פורת סלומון ואיציק וייס, התכנסו חברי הקבוצה- המאוגדת בשם "מאחורי הקלעים", לדיון מעמיק בעקבות שאלות שעלו לגבי גבולות התרבות.

יונתן דובוב, מנהל ומייסד הקבוצה, חשף בפני הנוכחים את הפרוייקט הבא והמדובר- אורי, ע"ש אורי אורבך ז"ל. איגוד אמנים ויוצרים, אשר שם לעצמו למטרה לסייע ולתת גב בכל תחומי התרבות למיניהם, בין בייעוץ משפטי וכלכלי, הנחות מפליגות ומשמעותיות לחברי האיגוד, לובינג וקידום מעמד האמנים והתרבות, השגת תנאים אופטימליים וייצוג אל מול רשויות, דאגה לפרט ולשת"פ בין חברי האיגוד ועוד. דובוב הדגיש כי האיגוד הינו מקצועי, "ואם פעם היינו לבד ומאחורה, היום אנחנו ביחד ומקדימה. תעשיית התרבות היהודית כבר לא מרכינה ראש, אלא נמצאת שכם אל שכם לצד התרבות הכללית, כחברה שוות ערך." בהמשך דבריו תקף דובוב את האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך: "נראה ששינוי השם היה רק קוסמטי. אין כמעט שילוב של אמנים צעירים בהופעות במימון האגף, התשלומים אשר מובטחים מגיעים לאחר זמן רב תוך בירוקרטיה מתישה, ונראה כי מה שהיה הוא שיהיה. אנחנו באים לשנות זאת, לא מבטיחים- אבל ננסה בכל הכוח, והוא עומד לרשותנו".

בישיבה הוצגו המטרות והחל תהליך בחירת הועד המנהל, עם נציגות מכל תחום, שייפגש ויקבע את מדיניות האיגוד, ביחד עם המנכ"לית אילנה שפירא שאמרה כי "כבר ביומיים הראשונים הצטרפו לאורי למעלה מ- 70 אמנים, מספר מדהים שלא תוכנן בזמן כה קצר. אנו רואים את החסר ואת הביקוש, ושמחים להיות גורם משפיע שייתן לאמנים את הבמה והראש השקט, וייתן לנו לייצר פלטפורמת קידום ושיתוף פעולה."

יוחאי כפיר, מחברי הקבוצה בירך על היוזמה: "אורי היה צורך שקם מהשטח, אני מאמין שהתרבות היהודית בשלה ל"קליקה" משלה ושמההדדיות שנשקפת מהגרעין המייסד מחכות לנו שנים פוריות ומבורכות של עתיד חדש לתעשייה ולאמנות

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן