גיא זו-ארץ ינחה את חידון התנ"ך העולמי

המנחה והזמר, גיא זו-ארץ נבחר על ידי משרד החינוך להנחות את החידון התנ"ך העולמי לאחר שסיוון רהב מאיר דחתה את התפקיד בשל תחושת הפגיעה של המנחה המיתולוגי אבשלום קור

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 06/04/16 09:19 כז באדר ב'

גיא זו-ארץ ינחה את חידון התנ"ך העולמי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לאחר סאגה ארוכה ובורסת שמות הוחלט כי גיא זו-ארץ יהיה המנחה החדש של חידון התנ"ך העולמי שיתקייים כמידי שנה ביום העצמאות.

זוארץ יצטרך להיכנס לנעליו של אבשלום קור, תפקיד אותו עשה 28 שנים ברצף. כזכור, הפסיד קור במכרז של משרד החינוך על התפקיד והזוכה הייתה העיתונאית סיוון רהב מאיר שהחליטה לאחר התלבטות לוותר עליו כדי לא לפגוע בכבודו של אבשלום קור שנפגע בהליך ההדחה וזכתה על כך לשבחים רבים.

גם ג'קי לוי ודן כנר שקיבלו ממשרד החינוך הצעה להנחות את האירוע, סירבו לקבל את התפקיד כל אחד מסיבותיו.

(זה שיוצא וזה שנכנס. צילום: רועי אחירון-cc-by-sa, ויחצ)

זוארץ שמזוהה בעיקר עם תכנית הריאליטי של ערוץ 10 - 'הישרדות' החל בשנים האחרונות במסע אישי אל המקורות והמסורת והוא מגיש יחד עם אחיו מידי שבוע תכנית פרשת שבוע בערוץ 20. לאחרונה הוציא אלבום פיוטים יחד עם הזמר יצחק מאיר והוא מופיע יחד עם אחיו במופע שירים בלאדינו ממסורת המשפחה כמו גם מופע משירי הרבי המרקד - שלמה קרליבך.

זוארץ התייחס לסאגה ב'ידיעות אחרונות' ואמר כי הוא רוחש לאבשלום קור כבוד רב ומבחינתו הוא בעדיפות ראשונה כשהוא מציע גם לפרוש לבקשתו של קור. "אין משהו שיכול להנחות את החידון כמוהו. האיש מדהים בידע שלו ובניסיון והוא ללא ספק המנחה המיתולוגי של החידון. ברור גם לאבשלום וגם לי שבסוף יהיה מנחה לחידון וחשוב לי להבהיר, גם אחרי שסגרתי את ההסכם והתחלנו לעבוד, שבכל שלב של הדרך לא יהיה אכפת לי לפנות את המקום עבורו. כלך מה שאבשלום ירצה מקובל עליי. גם אם זה יהיה ברגע האחרון אני אוותר באהבה גדולה. אשמח גם אם ינחה איתי במשותף".