אהוד בנאי: "רצח רבין נתן לי ´פוש´ לחזרה בתשובה"

בנאי חוגג יום הולדת 60 בספר חדש ודיסק חדש ומתפנה לשוחח מעט על החיבור בינו לבין היהדות: "אף פעם לא תפסתי את החזרה בתשובה ככזו שתגרום לי לגור בבני ברק וללבוש שטריימל"

חדשות כיפה אלעד רותם 27/09/12 10:42 יא בתשרי התשעג

אהוד בנאי: "רצח רבין נתן לי ´פוש´ לחזרה בתשובה"
תמר ארבל, צילום: תמר ארבל

אהוד בנאי, מהאמנים הבולטים והחשובים בישראל, חוגג בימים אלה יום הולדת 60. כדרכו בקודש הוא עושה זאת בספר חדש ("זה המקום") ובאלבום כפול חדש ("באופק אחר") ובסבב הופעות בכל רחבי הארץ.

בראיון לחדשות ערוץ 2, סיפר אמש (ד') בנאי על דרכו אל היהדות, לאחר שחזר בתשובה בשנת 1995. "רצח רבין, ללא ספק, נתן לי איזה "פוש". המחשבה הזאת שהרוצח של רבין עם הכיפה לראשו, שהוא ייצג את היהדות בזמננו ושהיהדות היא משהו שמוביל לקנאות לאומנית - היה חשוב לי לבוא ולהגיד שזאת לא באמת היהדות האמיתית. היהדות בעומק שלה היא דת שמדברת על שלום כערך עליון'", אמר בנאי בראיון.

(צילום: יחצ)

בנאי סיפר כי הדת והאמונה תמיד סבבו את החיפוש האישי שלו, אך החזרה בתשובה לא נתפסה אצלו כאירוע חריג. "אנשים רגילים לסוג של דתי, שהוא עוזב את הכל. אני אף פעם לא ראיתי את זה כמשהו שיגרום לי ללכת לגור בבני ברק וללבוש חליפה שחורה או שטריימל", הוא הסביר.

עמדותיו הפוליטיות של בנאי - מורכבות. מספר ימים לפני יישום תוכנית ההתנתקות הוא לקח את הגיטרה וירד אל גוש קטיף להופעת הזדהות. עם זאת, אידיאולוגית הוא פחות ניכר כחסיד של חזון ארץ ישראל השלמה. "יש כאן מחלוקת, גם בתוך עולם היהדות. יכול להיות שאין עם מי לעשות שלום ויכול להיות שאי אפשר לצאת מהשטחים. אני לא מבין בפוליטיקה ולא מבין בביטחון. מה שמעניין אותי זו ההשקפה הדתית של הנושא הזה ואני חושב שהמחשבה שצריך להתיישב באיזשהו מאחז ביהודה ושומרון כחלק מההלכה היהודית - זו טעות. אי אפשר להתעלם מזה שיש כאן פלסטינים", טען בנאי.