אהוד בנאי החליט לבטל הופעה בסוסיא

בעקבות סערה ציבורית שהתחוללה בעקבות הופעה מתוכננת של בנאי בסוסיא, החליט האמן לבטל את הופעתו במקום. בנאי: לא מחרים הופעות מעבר לקו הירוק, למרות המחלוקת שלי עם אנשי ההתנחלויות

חדשות כיפה אלעד רותם, כיפה 17/09/13 09:05 יג בתשרי התשעד

אהוד בנאי החליט לבטל הופעה בסוסיא

הזמר והיוצר אהוד בנאי החליט לבטל הופעה שתוכננה מראש בסוסיא העתיקה, זאת לאחר לחץ מצד ארגוני שמאל, אשר דרשו מבנאי שלא להגיע להופעה מחוץ לתחומי הקו הירוק.

בנאי, חוזר בתשובה ואדם דתי ומאמין, מחזיק בהשקפת עולם מורכבת, במסגרתה הוא בדרך כלל נמנע מהופעות מחוץ לתחומי הקו הירוק.

בנאי שוחח אמש (ב‘) עם ראש מועצת הר חברון, צביקי בר חי, בעקבות הסערה שנוצרה בעניין הופעתו המתוכננת של בנאי בסוסיא הקדומה. הוא הביע בפני ראש המועצה את צערו על האווירה שהתפתחה בעקבות פרסום הידיעה על ההופעה.

בר חי אמר בשיחה עם בנאי כי ”ההתיישבות ביהודה ושומרון מגלה מעורבות פעילה בכל תחומי החיים במדינה, ופותחת שעריה בפני כל חלקי החברה הישראלית. דווקא משום כך מצאנו את עצמנו נפגעים מהמצב אליו הגיעו הדברים“. ברוח חגי תשרי, סוכם במשותף כדי להרגיע את הרוחות על ביטול הופעת אהוד בנאי בסוסיא.

מטעמו של בנאי נמסר: ”דעותיו של אהוד בנאי נגד הכיבוש בפרט ונגד עוולות בחברה הישראלית בכלל ידועות לכל ובאו לידי ביטוי בשיריו, כמו גם הושמעו בפלטפורמות תקשורתיות שונות. עם זאת, אהוד אמר לא פעם שהוא לא מחרים הופעות מעבר לקו הירוק למרות המחלוקת שלו עם אנשי ההתנחלויות. במקום חרם ונידוי הוא מחפש דיאלוג דווקא במקום שבו אין הסכמה. בהופעה בסוסיא אין בשום פנים תמיכה או עידוד במעשים שגורמים לחוסר צדק".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן