תערוכה: יצירת הטבע מול יצירות האדם

הצלם ג'קי סויקיס חונך תערוכה חדשה במרכז הקונגרסים בבנייני האומה והיא כוללת 11 תמונות מרהיבות המתעדות את מסעו בארה"ב. התערוכה תוצג בטרקלין הקשתות עד חודש יוני, והיא פתוחה לקהל הרחב בתיאום מראש. צפו בחלקן.

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/18 12:00 כא בשבט התשעח

תערוכה: יצירת הטבע מול יצירות האדם
צילום מדברי, צילום: ג'קי סויקיס

הצלם ג'קי סויקיס עוקב בעדשת המצלמה שלו אחר הפיסול שיצרו: הרוח, המים והזמן בסלע. הפיסול בסלע מאזכר את "הפיסול" האדריכלי, עצום הממדים, שפותח במרכזי המטרופולין של המאה ה-21. לאור השוני בין האינטנסיביות האורבנית, ובין השקט הפראי, השוואה זו אמנם מפתיעה, אך גם מזכירה שמאז ומעולם, הטבע היווה מקור השראה מרכזי עבור האדם. צילומי העיר כנוף לכל דבר, מדגישים את הדמיון הקיים בין שני סוגי המרחבים, הנתפסים בעינינו כה שונים: הג'ונגל האורבני של מנהטן, לעומת השיממון של הקניונים והמדבריות.

צילום מדברי

צילום מדבריצילום: ג'קי סויקיס

 

תמונותיו של סויקיס אינן עוברות עריכה, מתוך הקפדה על תיעוד רגעים ייחודיים ללא פילטרים. כעיוור צבעים, הקומפוזיציה, האור, הצללים והתנועה הם חומרי הגלם לעבודתו. לדבריו "הצבעים הם בונוס לאחרים". 

 

צילום אורבני

צילום אורבניצילום: ג'קי סויקיס

צילום אורבני

צילום אורבניצילום: ג'קי סויקיס

 

סויקיס החל את דרכו כצלם חובב לפני כ-8 שנים. מאז הפך לבעלים ומנהל של אתר האינטרנט "פוטו-ארט", המהווה פלטפורמה למכירת תמונות של צלמים ישראלים וכמובן, גם שלו.

התערוכה תוצג בטרקלין הקשתות עד חודש יוני והיא פתוחה לקהל הרחב בתיאום מראש.

 אוצר התערוכה: ערן ליטוין.