ריקי רט: הבחירה שלי

אחרי שסיימה ללמוד מחשבים, בחרה ריקי רט לזנוח את התואר לעבור לתקשורת

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/09 00:00 טז בשבט התשסט

ריקי רט: הבחירה שלי

ריקי רט, ילידת 1981, נולדה בנתניה ומתגוררת בפתח תקוה, נשואה ואם לשלשה ילדים. עובדת כעיתונאית במקור ראשון, מפרשנת בערוץ 10 בענייני המגזר הדתי, מנחת אירועים וכותבת טורים בבמות שונות.


בשנת 2000, כשהייתי צריכה להחליט מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדולה, החלטתי, כמו כל בעלת גנים פולניים, ללכת ללמוד באוניברסיטה מדעי המחשב. ההיי-טק שגשג באותן שנים. השקעתי שלוש שנים מחיי בתואר ראשון במדעי המחשב, אותו סיימתי בהצלחה. למרות זאת, לא עשיתי שימוש בתואר שרכשתי, ובשנת 2003 החלטתי לפנות לעולם התקשורת למרות שאין לי שום השכלה אקדמית בעניין.


למה?

הלכתי אחרי הלב. החלטתי לעסוק במקצוע שאני אוהבת, ולא במקצוע שאותו למדתי. אני רואה הרבה אנשים שעובדים במה שהם למדו לא בגלל שהם אוהבים את זה אלא כי חבל להם שהשנים האלה יהיו סתם. הרבה מהחברים שלי מרגישים מחויבים למקצוע שאותו למדו. אני חושבת שאם אתה לא אוהב מה שאתה עושה, אתה פשוט צריך לקום וללכת.


עוד גורם בהחלטה שלי היה העובדה שחשוב להשפיע בתקשורת. יש לי הרבה חיכוך עם העולם החילוני במסגרת העבודה. זה שהם רואים בחורה עם חזות חרדית, ונסדקת להם התדמית שיש לנו עשרה ילדים ואנחנו יושבות בבית וסורגות גרביים, אני רואה בכך שליחות, להראות את הצד היפה של הציבור הדתי. ובעבודה בעיתון מקור ראשון, כמובן, יש את האפשרות לתת במה לאנשים שלא מקבלים במה במקומות אחרים.


שמחה על ההחלטה?

אני מברכת כל יום מחדש על ההחלטה שלי. כל יום אני פוגשת אנשים מרתקים, וזו עבודה מגוונת ומעניינת.


על מה ויתרת? שלוש שנים מחייך הלכו לאיבוד?

ממש לא. אצלנו בפולניה אומרים, אל תצטער על לימודים שלמדת. הוויתור הוא בעיקר בנושא הכסף. כנראה שבהיי-טק הייתי מקבלת תנאים יותר טובים מבחינה כספית. אבל פה אני מאושרת.



עוד בפרוייקט:

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר פ"ת, בוחר להיות רב

יוני גנוט, סולן להקת בין השמשות בוחר ללמוד בגוש

מיקי שיינפלד, מחבר רב המכר אבדות, בחר לגנוז