קסמים שבלב - ספר שהוא קסם!

כהורים אנו נדרשים לצייד את ילדינו בארגז כלים עשיר שילווה אותם בכל רגע ורגע, בעיקר כאשר אנו לא נמצאים בסביבתם. אם גם אתם רוצים לקבל כלים מעשיים, הכתבה הזו עבורכם.

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/18 09:15 כד באדר התשעח

קסמים שבלב - ספר שהוא קסם!
קסמים שבלב - יעל וינר, צילום: יח"צ. איור: מאי מולר

"שלום, קוראים לי אור,

ואני רוצה לגלות לכם הרבה קסמים שאמא לימדה אותי מאז שהלכתי לגן.

בבית אנחנו קוראים להם: 'קסמים שבלב'

כי הם תמיד איתי, בתוך הלב.

הם עוזרים לי בכל מני מצבים, להיות אני".

                                                                       [קטע מהכריכה האחורית לספר]

כהורים אנו נדרשים לצייד את ילדינו בארגז כלים עשיר שילווה אותם בכל רגע ורגע, בעיקר כאשר אנו לא נמצאים בסביבתם. הספר "קסמים שבלב" בנוי מסיפורים המתייחסים לסיטואציות הכי רגילות בחיי ילדינו מתוך אמונה שלימוד קורה ביום יום, לא בנאומים ארוכים של ההורים והמבוגרים, אלא בתרגול מעשי ושיתוף מתוך חוויה נעימה ורגועה.

הסופרת יעל וינר - בת 48, אמא לילד בן 9 ועורכת דין בתחום המסחרי אשר עבדה במשך שנים בתחומים העסקי ובתחום הביטוח האלמנטארי לעסקים, מספרת לנו כיצד נולד הרעיון. "לפני - 10 שנים בהיותי בהריון, הבנתי שכאמא, כהורה, אני הולכת להשפיע על דפוסי המחשבה, הרגש וההתנהגות של בני. עניין אותי איך אוכל לעשות שימוש בסיטואציות היום-יום על מנת ללמד ולתרגל את בני לגמישות רגשית, מחשבתית והתנהגותית ואיך אוכל לסייע לבני לחוות את הידיעה הנוכחת של אהבה וקבלה עצמית, ידיעה שמתבססת על אמת מתוך הכרה פנימית בערך של מי שהוא כאדם, ידיעה שלא קשורה לססמאות כמו 'להיות הכי'".

 

איך זה נבנה למעשה?

 "מגיל 20 ולכל אורך השנים למדתי נושאים שונים מתחום הטיפול האלטרנטיבי. טכניקה אשר השפיעה עליי במיוחד הייתה טכניקת הN.L.P בה הוסמכתי לפני כ-11 שנה כמאסטר וטיפלתי באמצעותה מספר שנים. השיטה פותחה בארה"ב והיא מסייעת לפיתוח מצוינות אישית שנקבעת ביחס למיצוי יכולות של האדם ביחס לעצמו על ידי שיפור הגמישות הרגשית, מחשבתית וההתנהגותית בסיטואציות החיים. לפני - 10 שנים החלטתי לקחת את כל הכלים 'המתקנים' הטיפוליים שלמדתי במשך עשרות שנים, ובייחוד את עקרונות ה- N.L.P אשר מתבססת על האופן בו המוח עובד, ובחנתי איך ניתן לבנות בילדים קול נוכח ומעצים. איך אפשר להפוך את סיטואציות היום-יום ל"חדר כושר" ללימוד של תקשורת, אהבה, יחסים מטיבים של בני עם עצמו ועם הסביבה וכך הדרך החלה להיווצר מאז שבני היה בן חודשיים".

יעל וינר

יעל וינרצילום: יעל וינר

    

"הגישה מבוססת על איתור איכויות וחוזקות פנימיות אמתיות של הילדים"

"גישת "קסמים שבלב" מטרתה לחזק ילדים על מי שהם ממקום פנימי נוכח, מקום שמבוסס על האיכויות אשר מאפיינות אותם מתוך הכרה בייחודיות של כל ילד וילדה, כי כל אחד וכל אחת מביאים איתם מתנה ייחודית לעולם במי שהם. הגישה מבוססת על אמת, איתור איכויות וחוזקות פנימיות אמתיות של הילדים. איכויות אשר מתבטאות במעשיהם הטובים ולעיתים גם במעשיהם הפחות טובים, לדוגמא: ילדים שובבים האיכויות הטובות שיש לחזק בהתנהגותם הן הסקרנות, האומץ, היצירתיות. ויש לאזן את התנהגותם השובבה כך שתהא קשובה לבטיחות ולזולת. ובכך אנו מגיעים לעקרון נוסף בגישת "קסמים שבלב": ההבנה שהתנהגויות ניתנות לשינוי, בטח התנהגויות של ילדים כמו עקשנות, נדנוד, חפירה, בכיינות, אלימות ועוד. זה הכל עניין של לימוד כלים מתאימים, תרגול והתמדה. שינוי זה לא עניין של ניסים שקורים משמיים, אלא עניין של בחירה ותרגול של "קסמים". נושא מהותי נוסף בגישה הינו הנושא הרגשי, הבנה שרגשות אינם נבחרים על ידינו כבני אדם, רגש זוהי התניה אנושית אשר נוצרת במוח. הבחירה מגיעה לאחר שהרגש התהווה בנו והבחירה הינה נלמדת. ניתן ללמד ילדים שטבעי להרגיש ושיש ביכולתם להירגע, להתחבר לכוחות ולבחור התנהגות מטיבה. הגישה נותנת גם כלים לנו המבוגרים להכיל רגשות שעולים באופן שיאפשר לנו בחירה למול ילדנו לפעול בצורה מטיבה למולם מאחר וילדים חווים את הלב שלנו ההורים ואנשי החינוך יותר ממה שאנו אומרים".

קסם הכי פשוט להיות אני

קסם הכי פשוט להיות אניצילום: מתוך הספר - איור: מאי מולר

 

איפה מצאת את עצמך ביחס לתכני הספר?

"נולדתי וגדלתי בבית של הורים שאהבו אותי הכי בעולם ועדיין לא למדתי לאהוב את עצמי, הייתי רגילה לבקר את עצמי. היו תחומים שהייתי מאד בטוחה בהם אך תמיד היה צץ מדי פעם קול פנימי שתהה האם אני שווה. ככל שהתפתחתי בתחום הטיפולי הבנתי שמה שאני חוויתי חווים אנשים רבים, גם כאלו שהצליחו לכאורה להשיג הרבה בחייהם".


"בספר ישנה התייחסות ל- 17 סיטואציות יומיומיות אשר מסופרות על ידי ילד בגיל בית - ספר, על דברים שקרו לו מגיל הגן ובכל סיפור יש למידה של כלים מעשיים שמאפשרים כמו קסם שינוי. בכל סיפור יש פיתקית לשיחה עם הילדים, מה שהופך את הספר לחוויה משפחתית של לימוד, שיתוף והעצמה ו"סלוגן" שמאפשר שפה חדשה שיוצרת הנעה לפעולה חיובית.
הסיפורים כוללים נושאים שונים ותומכים אחד בשני והם קצרים על מנת לאפשר לימוד בשיחה עליהם. לכן המחשבה הייתה שכל פעם יקרא קסם אחד, בפועל, יש ילדים שמבקשים עוד ועוד וחוזרים על הקסמים שוב שוב וזה כמובן גם בסדר. מה שיפה בו זו העובדה שהוא מתאים ללימוד משפחתי וגם במסגרת חינוכית כמו בית הספר והגן. הורים משתפים אותי כי בעקבות הקריאה בספר הם גילו עוד על עולמם של ילדיהם, ושהם משתפים אותם יותר לאחר הלימוד המשותף".

 

קסם חזק בלב

קסם חזק בלבצילום: מתוך הספר - איור: מאי מולר

איזה מסר היית רוצה להעביר לילדים ולהורים?
"שיידעו שיש להם מתנה ייחודית בעולם במי שהם. שיכבדו ויאהבו את עצמם, שיידעו לקבל את עצמם גם ברגשות קשים ויוכלו להירגע ולבחור מי הם יהיו בתוך סיטואציות חייהם. ושאהבה במשפחה היא נכס יקר מפז, ועל כן 'על האהבה אף פעם לא מוותרים'". אנחנו מסכימים לחלוטין.

 

את הספר לא ניתן להשיג בחנויות והוא זמין לרכישה באתר "קסמים שבלב", או באמצעות יצירת קשר במספר: 052-3242525.