צועדות בגבורה: חני ויינרוט היתה חסרה

כחלק מכנס "צועדות בגבורה" התבקשו נשות ציבור ידעות לצעוד על מסלול תצוגת אופנה. חני ויינרוט ז"ל שהיתה אמורה לצעוד בתצוגה, נפטרה שבוע שעבר

חדשות כיפה חני פנש 06/12/17 16:32 יח בכסלו התשעח

צועדות בגבורה: חני ויינרוט היתה חסרה
תצוגת אופנה בכנס , צילום: חני פנש

מאות נשים מכל רחבי הארץ הגיעו לכנס "צועדות בגבורה" המוקדש לנושא של גבורה נשית בימינו במכללת אורות שבאלקנה. 
הנשים נהנו מיריד מעצבות ייחודי, משיעורי העמקה בנושאים הנוגעים לעולמן של נשים וגבורה, מתצוגת אופנה מיוחדת במינה כשעל המסלול צועדות נשות ציבור ידועות ומשפיעות, ומשיח אישי- נשי שהתקיים לאחר התצוגה עם הצועדות.
האירוע התקיים בשיתוף מכללת אורות- אגודת הסטודנטים, מגזין הנשים "פנימה" ועמותת "בת מלך".
בין הצועדות נמנו שולי מועלם-רפאלי - ח"כ ויושבת ראש סיעת "הבית היהודי", עפרה בוארון ממקימי מגזין "פנימה" ומגורשת עמונה, ד"ר אדווה ביטון ששכלה את בתה אדל בפיגוע והקימה לזכרה עמותה שנותנת תמיכה למשפחות שחוו אובדן טרגי,  ד"ר חנה קטן רופאת נשים ונשיאת המרכז ללימודי משפחה במכללת אורות, הרבנית ד"ר לאה ויזל דיקנית הסטודנטיות וראש תחום תורני בקמפוס אלקנה, עו"ד צילית יעקובסון מקימת עמותת "בת מלך" המספקת שירותים מקיפים לנשים נפגעות אלימות במשפחה מקרב המגזר הדתי והחרדי, ד"ר ציפי ריין מנהלת מרכז ללימודי משפחה במכללת אורות וממארגני הערב ועוד רבות וטובות. כל הצועדות שיתפו בקצרה את סיפורן האישי וחיזקו את הקהל בגבורתן.

המשתתפות בכנס

המשתתפות בכנס מרימות את מדבקת הקמפיין של בת מלך צילום: חני פנש

את תצוגת האופנה הנחתה הרבנית ימימה מזרחי בליווי מוזיקלי מרגש של הזמרת דפנה חסדאי. על עיצוב הבגדים והאיפור של הצועדות נצחה הסטייליסטית ברוריה ברטלר יחד עם צוות מלבישות ומאפרות מקצועיות.
הראשונה שעלתה על המסלול היתה ח"כ שולי מועלם שפנתה לקהל הנשים במסר אישי: "אני רוצה לבקש שכל אחת מכן תבחר יום אחר יום להיות אישה משמעותית לעצמה ולסביבה".

ד"ר ציפי ריין שיזמה את הכנס, שיתפה את הקהל שמבחינתה מדובר בהגשמת חלום: "האירוע הזה, מטרתו לדבר הרבה על היופי הפנימי שיש לכל אישה. הבאנו לאירוע נשים ממש מיוחדות שעברו כל מיני התמודדויות בחיים שלהן... אתגרי פריון, אובדן בעל או התמודדות עם פיגוע, והנשים האלה לקחו את ההתמודדות שלהן לצמיחה.. לעשות משהו למען כל עם ישראל. והמסר שלנו שכל אישה צריכה להיות יפה חיצונית אבל היופי הפנימי הוא הדבר המרכזי".

בפלייר שהתפרסם לפני כחודש ובו פרטים על האירוע הופיעה תמונתה של חני ויינרוט ז"ל שהיתה אמורה להיות בין הצועדות על המסלול. חני, שהיתה חולה במחלת הסרטן במשך תשע שנים, והיתה לאחת הדמויות החזקות והמשפיעות למרות מחלתה, נפטרה לפני כשבוע. הרבנית ימימה מזרחי סיפרה  שהיא ערכה ביקור  אצל חני לפני כשבוע וחצי, כשהרבנית בעצמה היתה באמצע השבעה על אביה וקיבלה היתר מיוחד לביקור בהוספיס. הרבנית סיפרה: "ימימה, את מסכימה לשיר איתי?, שאלה אותי חני, ואז היא נתנה לי יד ובחיוך מבוייש היא התחילה לשיר את השיר שנשמע עכשיו ונדמיין אותה צועדת כאן בגבורה", וכאן הושמע השיר של שלמה ארצי "תתארו לכם" כשבמהלכו מוקרנות על המסך תמונות מחייה של חני.

המשתתפות בכנס

המשתתפות בכנסצילום: חני פנש

לקראת סוף התצוגה, ביקשו המארגנות מהקהל להרים את המדבקות שכל אחת קיבלה מטעם עמותת "בת מלך" ואשר הונפקו בשיתוף פורום הנשים של הבית היהודי. קמפיין המדבקות רץ זה כמה שבועות ברשתות החברתיות בסימן - #ישלךבית_בתמלך.

לאחר התצוגה פנו הנשים לחלק האחרון של האירוע והוא- שיח אישי-נשי עם כל אחת מהצועדות.

הרבנית ד"ר לאה ויזל, שלקחה חלק באירגון האירוע ואף העבירה שיעור העמקה לבאות הכנס, סיכמה בהתרגשות שהיא מאחלת ומקווה שמדובר בתחילתה של מסורת מופלאה.