ערב של תורה נשית ומצמיחה בשיא עוצמתה

כמעט 3,000 נשים מכל קצות הקשת הדתית והישראלית הגיעו אמש (ד') לבנייני האומה לחגוג את ראש חודש שבט בכנס השנתי של מפעלות 'פרשה ואשה' של הרבנית ימימה מזרחי ויקרת פרידמן.

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/18 19:17 ב בשבט התשעח

ערב של תורה נשית ומצמיחה בשיא עוצמתה
הרבנית ימימה מזרחי ויקרת פרידמן, צילום: משה אליהו

כמעט 3,000 נשים מכל קצות הקשת הדתית והישראלית הגיעו אמש (ד') לבנייני האומה לחגוג את ראש חודש שבט בכנס השנתי של מפעלות 'פרשה ואשה' של הרבנית ימימה מזרחי ויקרת פרידמן.

הכנס, המהווה את מפגש הפסגה השנתי בין קהילת המנויות לשיעוריה הכתובים של הרבנית ימימה, אותם עורכת בחן יקרת פרידמן, זימן מפגש ייחודי בין נשים שונות שהמשותף ביניהן הוא אהבתן הגדולה והערכתן לרבנית ימימה מזרחי.

הרבנית ימימה מזרחי ויקרת פרידמן

הרבנית ימימה מזרחי ויקרת פרידמןצילום: משה אליהו

יקרת, אשר עומדת מאחורי הכנס אמרה: "בראש חודש שבט התכנסו יחד כל שבטי ישראל כדי לחלוק כבוד לרבנית ימימה ומעל לכל- לתורה שלנו. הרבנית ימימה התברכה ביכולת להנגיש לנשים את התורה העצומה הזאת בשפה נשית שפוגשת כל אחת ואחת בנקודה המדוייקת עבורה, ומתמלאת הטענה לשבוע נוסף".

במהלך הכנס התקיימו ארבע הרצאות בסגנון 'טד' של נשים שצמחו מתוך משברים, וכן של עו"ד דובי ויינרוט שאיבד את אשתו חני ע"ה לפני כחודשיים. בהרצאות חשפו הדוברים את ארגז הכלים האישי שלהם לצמיחה.

דובי אמר: "הייתי נשוי לחני 15 שנה כשבעשר מתוכן התמודדנו עם מחלתה. הרווחתי שיעור לחיים על עיקר וטפל בחיים. חני השאירה אותי עם היכולת להתבונן בעין טובה על המציאות ולחפש בה את הטוב, גם כשהוא לכאורה קשה לאיתור. נוכחתי לדעת שהטוב – מרבה טוב. כשאני רואה את החיובי בחיי, הוא גדל ומתרבה. עין טובה ושמחה לצד אמונה איתנה, הם הדרך לחיות את החיים ולהתקדם הלאה מכל אבלות שהיא, ואין אדם שלא מתאבל על משהו".

 

שירי מימון ודין דין אביב

שירי מימון ודין דין אביבצילום: משה אליהו

בפן האמנותי של הערב נהנו הנשים מהופעתו של אביתר בנאי ולאחריו של שירי מיימון ודין-דין אביב שסחפה את הקהל להרקדה סוערת.

שירי מימון אמרה לאלפי הנשים: "אני כל כך אוהבת לשיר בפני נשים. קהל של נשים תמיד מביא איתו מלא אנרגיות. הן תמיד שמחות, רוקדות ומשתחררות". עוד סיפרה שירי לקהל על כך שלפני חצי שנה ילדה את בנה השני ועד כמה גדולה הערכתה לנשים מרובות ילדים.
 

הרבנית ימימה מזרחי

כוכבת הערב, הרבנית ימימה מזרחי עצמה, בחרה להתייחס דווקא לקללה שסינן אבו מאזן השבוע לעבר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ:

"מה הקללה שאבו מאזן אמר השבוע לטראמפ? שמתן לב? יחרב ביתך. חשבתי לעצמי: אנחנו במאה ה-21, אבל הקללה הכי חריפה היא: שלא יהיה לך בית. כמה עומק יש פה".

"גם טראמפ ואבו-מאזן יודעים שהבית הוא הכול. במשימת השילוב הזו בין הפנים לבין החוץ, בין המשפחה לקריירה, כשאנחנו יוצאות מהבית, עלינו נאמר: 'לבי במזרח ואנוכי בסוף מערב'. פגשתי לאחרונה את השופטת החרדית הראשונה בארצות הברית, רוחי פרייר. היא מהנשים המתוקתקות האלה, ה'מרגיזות'. העוגות שהיא אופה לשבת תמיד מוכנות מראש, הכול מאורגן. כל הילדים שלה – בפיג'מות תואמות. אפילו בעלה עם אותה פיג'מה... ושאלתי אותה: אלופה אחת, איך כל יום את שומעת את כל הזוהמה, הרשע והפשע באולם בית המשפט, וחוזרת לבית החסידי והתמים שלך? והיא אמרה: זה בדיוק הפוך. אני לא מביאה את הפשעים מבית המשפט הביתה, אני מביאה את הבית – לבית המשפט. כשאני יושבת ביום חמישי בבוקר ומולי נאשם, גלגלי המח שלי כבר חושבים על הקינוחים שאכין לשבת".

"אפשר לספור כמה פעמים המילה 'בית' מופיעה בפרשה, שוב ושוב. אנחנו יוצאים ממצרים, מעבדות לחירות, וכל הזמן מדברים איתנו על מזוזות הבתים, על קורבן הפסח שאוכלים בתוך הבית, על החמץ שלא יימצא בבית ועוד. כי חירות אמיתית זה לבוא הביתה. אדם שיש לו בית, שמרגיש יציב, הוא בן חורין אמיתי. אם 'יחרב ביתך' זו קללה, אז הברכה היא: יבנה ביתך".

במהלך הערב הושק ספרה החדש של הרבנית ימימה מזרחי, 'איך היא צומחת' בהוצאת קורן-מגיד. הספר הינו אסופת מאמרים בנושא העצמה נשית ועוסק בהתחדשות, צמיחה, שמחה וברכה.

על הפקת האירוע ניצחו תהל הפקות, אנחנו בהחלט מצפים כבר לכנס הבא. 

כנס "איך היא צומחת"

כנס "איך היא צומחת"צילום: משה אליהו