עבודת שורשים - מישהו מעוניין בסנדלי השורש שלכם

דוד (דוּכי) כהן - סטודנט לאמנות בבית הספר הדתי הגבוה לאמנות - פרדס, עובד כרגע על יצירה לקראת תערוכת סיום השנה שכנראה תתמקד בסנדלים. כמו כן, הוא  צפוי להשתתף בתערוכה בנושא סנדלים שתוצג באחד המוזיאונים הגדולים בארץ ולצורך כך הוא זקוק לכמויות גדולות של סנדלים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/18 11:43 י בניסן התשעח

עבודת שורשים - מישהו מעוניין בסנדלי השורש שלכם
עבודה ראשונה, צילום: דוד כהן

למה דווקא סנדלי שורש?

"אני מתעסק בסנדלי שורש כבר כמה שנים, עוד מתקופת הלימודים שלי בישיבה. יש בסנדלים, בעיקר של גברים, כמה רבדים שמעניינים אותי: מצד אחד, יש בהם משהו מאחד, מעין מדים של "המגזר" שכאילו יש חובה על כולם לנעול. אך המדים האלו אינם אחידים, יש בהם ניואנסים רבים ושונים שמאפשרים לכל אחד את האינדיבידואליות הנכספת בתוך המערכת הכוללת. בנוסף, סנדלים מבחינתי הם מעין אלמנט ביניים בין הגוף לבין האדמה. הם נועדו להפריד את כף הרגל מן הרצפה, להגן עליה מסכנות הדרך. אך לאט לאט הם הופכים לחלק מן הרגל שהוא גם חלק מן הרצפה. אפשר לומר שהסנדלים הם חלק כמעט בלתי נפרד מגופו של הצעיר הדתי. חלק שנושא איתו מטען פוליטי ותרבותי". מסביר דוד.

 

האם השתנה דבר מה בעבודות שלך במשך הזמן?

"העבודות הראשונות שלי עם סנדלים התמקדו בסנדלים בודדים והתייחסו אל כל סנדל בפני עצמו. לאחרונה אני מנסה להרחיב את המהלך וליצור מעין "שטיחים" גדולים העשויים מסנדלים. שטיחים שעל גביהם יתרחשו פעולות אמנותיות שונות. בעבר התמקדתי אך ורק בסנדלים של חברת "שורש" וזה היה חשוב בעיני לצורך החיבור לצד הישראלי של הסיפור. עם הזמן חברת צ'אקו האמריקאית חדרה יותר ויותר לתוך המרחב והחלטתי להתייחס לסנדלים שלהם כחלק בלתי נפרד מן הסיפור".

שטיח קיר 2017

שטיח קיר 2017צילום: דוד כהן


איך ניתן להעביר אליך סנדלים?

"במקור אני ממעלות, אבל גר רוב הזמן בירושלים ולומד בגבעת וושינגטון. כל אחד מן המקומות האלו מהווה מבחינתי אחלה יעד להעברת סנדלים".

ליצירת קשר עם דוד: 050-9975095 או במייל dodavid2@gmail.com.