עמיר בניון יופיע בסרט על ניצולי שואה המצולם על ידי מוסלמים

הזמר עמיר בניון והיועץ האסטרטגי משה קלוגהפט, יופיעו בסרט הממומן על ידי מדינת קוסובו המוסלמית המופק לקראת יום השואה הבינלאומי. שירם "האחרון שנשאר" תורגם לאלבנית

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/17 10:27 ג בכסלו התשעח

עמיר בניון יופיע בסרט על ניצולי שואה המצולם על ידי מוסלמים
עמיר בניון , צילום: מנדי הכטמן פלאש 90

קוסובו היא מדינה מוסלמית שאין לה יחסים דיפלומטיים רשמיים עם ישראל. לקראת יום השואה הבינלאומי, הוחלט בקוסובו להפיק סרט על השואה שישודר בטלוויזיה הלאומית של קוסובו, צעד מרגש ויוצא דופן. בניון יבצע בסרט את השיר "האחרון שנשאר", שהלחין למילים של משה קלוגהפט.

היועץ האסטרטגי הבינ"ל משה קלוגהפט עבד בפרישטינה, בירת קוסובו, בקמפיין הבחירות. כך נוצר החיבור בין מפיקי הסרט לבין עמיר בניון.

החיבור נוצר באופן מקרי, כאשר קלוגהפט, העובד כיועץ אסטרטגי במדינות רבות באירופה, וניהל שיחת טלפון בעברית ברחוב בקוסובו. פלורין זאבי, אחד היהודים הבודדים שחיים כיום בקוסובו, ניגש אליו והזדהה.

פלורין סיפר לו כיצד שיכנע את רשות השידור של קוסובו להפיק סרט על השואה, קלוגהפט סיפר לו על השיר שכתב לבניון על ניצולי השואה שהולכים ומתמעטים, והשניים החליטו לשתף פעולה.

פלורין הזמין את בניון עצמו להשתתף בסרט, ותירגם את השיר לאלבנית.

צוות צילום מקוסובו הגיע השבוע לארץ כדי להתחיל בצילומים, שמלווים שני ניצולי שואה ילידי פרישטינה בביקור שורשים בקוסבו: יפה ראובן (91) שגורשה מפרישטינה למחנה הריכוז ברגן־בלזן, ושאול גטניו (84), שהתחבא במנזר מקומי וכך ניצל מידי הנאצים.