כל המהדורה הראשונה של "מבקשי פניך" נמכרה מראש

באורח נדיר יחסית בשוק הישראלי, ספר השיחות בין הרב חיים סבתו לרב אהרן ליכטנשטיין מכר את כל עותקי המהדורה הראשונה, עוד בטרם הודפס וראה אור בחנויות הספרים

חדשות כיפה אורי פולק 22/08/11 14:19 כב באב התשעא

כל המהדורה הראשונה של "מבקשי פניך" נמכרה מראש
יחצ, צילום: יחצ

המהדורה הראשונה של הספר "מבקשי פניך", העתיד לצאת לאור רק בסוף החודש הקרוב, כבר נמכרה מראש - באופן נדיר למדיי בשוק הספרים הישראלי. ספר ההגות הבנוי על שיחות שקיים הרב חיים סבתו ר"מ בישיבת "מעלה אדומים" עם הרב אהרן ליכטנשטיין מבכירי הרבנים בציונות הדתית וראש ישיבת "הר עציון", הצליח להיכנס לרשימות רבי המכר- עוד בטרם הגיע אל חנויות הספרים בישראל.

בהוצאה לאור, "ידיעות ספרים", סיפרו היום (ב') לכיפה כי מחלקת ההזמנות של ההוצאה מוצפת בפניות לרכישת הספר - כשכאמור, אלפי עותקים כבר הוזמנו מראש ויישלחו למזמינים רק בראש חודש אלול הקרוב. דב איכנולד, מנכ"ל ההוצאה, התייחס אל הביקוש לספר כאל "חסר תקדים" וציין בתגובה לכיפה כי בשבועות האחרונים הוא קיבל עשרות פניות מאנשי תקשורת ואישי ציבור, המבקשים ממנו לקבל את הספר 'להצצה ראשונה' - עוד קודם להפצה הרשמית.

העבודה על הספר ארכה למעלה משנתיים, במהלכן נפגש הרב סבתו עם הרב ליכטנשטיין על בסיס שבועי, לעתים בישיבת "הר עציון" ולעתים בביתו הפרטי של הרב ליכטנשטיין. השיחות התגלגלו ונסובו סביב נושאים עקרוניים ביהדות ובמחשבת ישראל. היוזמה לכתיבת הספר הגיעה מהרב סבתו, שזכה לתמיכתו של מנכ"ל הוצאת "ידיעות ספרים", שתמך בפרסום רחב היקף לספר החדש.

"הכימיה האישית יצרה אווירה מיוחדת ודו-שיח זורם. עבדנו בקרבת מקום ובקרבת דעת. התגלו לעיני דברים חדשים. אף על פי שהחומר היה מוכר, השאלות שהוא מתמודד איתן ושאני מתמודד איתן היו מאוד מאתגרות", סיפר הרב ליכטנשטיין על תהליך העבודה על הספר. "הרגשתי שחלק מעולמי הספרותי, שבא מתרבות המערב, פחות ידוע לרב סבתו, והוא העשיר אותי מתרבות המזרח, אבל הנושאים הם משותפים לשנינו. בשום חלק ובשום שלב לא באתי עם פיתרונות בתור זקן השבט - איש זקן, ראש ישיבה שהפיתרונות מצויים בידו. אין לי תשובות ופיתרונות, הייתה לי בכל הדרך תחושה של שווה בין שווים".

הרב סבתו סיפר כי במהלך תקופת העבודה על הספר הוא הבחין במהלך ארבע פעמים ב"ניצוץ בעיניו" של הרב ליכטנשטיין. "פניו אורו באור מיוחד והמלים פרצו מפיו מאליהן כשירה: כששוחחנו על להט האמונה בה', כשעסקנו בעומק הלימוד בתורה, כשהזכיר את מורו ורבו הרב סולובייצ'יק וכשציטט שיר של מילטון", סיפר הרב סבתו.