ספרים לילדים - אפילו פסח כבר בפנים!

למרות עידן הדיגיטל בו אנו חיים, נראה שעדיין לא התייאשנו ואנחנו ממשיכים לקנות ולהקריא ספרים לילדים, בעיקר לגילאי הפעוטון והגן שעדיין מבקשים סיפור לפני השינה.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד גולן 28/02/18 10:58 יג באדר התשעח

ספרים לילדים - אפילו פסח כבר בפנים!
כריכת הספר, צילום: יח"צ

הורים ומורים ישראלים עושים כנראה משהו נכון בתחום הקריאה, אם ספרי ילדים חדשים ממשיכים לצאת בכמויות. או שאולי זה לא מוכיח שהילדים ממשיכים לקרוא סיפורים מודפסים על נייר, אלא מעיד על כך שעדיין לא התייאשנו, ואנחנו ממשיכים לקנות ולהקריא, בעיקר לגילאי הפעוטון והגן, שעדיין מבקשים סיפור לפני השינה.

מה שהופך אגב את ההצלחה של הספר "מצחיקולים" למרשימה שבעתיים, כי הוא מיועד לבני 7-9, שכבר יודעים לקרוא בעצמם, וכבר מכורים לניידים ולמחשב. סוד ההצלחה של מחברו טוני אבוט, שסדרת ספרי "המצחיקולים" שלו נמכרה כבר בכ-12 מיליון עותקים, היא כנראה היכולת לקלוע לטעמם של הגילאים האלה. מדובר בחבורה שפותרת תעלומות (מי אמר חסמבה?), והפעם נחלצת לגלות לבקשת המנהל הנוכחי, מי גנב מבית ספרם רגע לפני חגיגות ה-100, את פסלו של המייסד והמנהל הראשון. הספר יצא בהוצאת  "ספר לכל" ועולה 68 שקלים.

את "החתול שלמה רוצה לאכול" של יעל מנור, הפקדתי בשבת האחרונה בידיו של תלמיד כיתה ב' ש"בלע" אותו בתוך שעה, ופסק שהאיורים "ממש ממש מצחיקים" (המאייר הוא רמי מאיקס), ובכלל הוא "אוהב חתולים ועכברים לבנים". אז בספר המחורז הזה העכברים דווקא אפורים, מהסוג השנוא עלי, אלא שלילדים יש העדפות אחרות. שלושה סיפורים העוסקים בעזרה לזולת ורגישות כלפי חברים, דרך דמויותיהם של החתול והעכבר שהפכו לדמויות מפתח בעולם הילדות כנראה מאז סרטוני הקומיקס של דיסני. הוצאת סטימצקי. 69 שקלים.

כריכת הספר

כריכת הספרצילום: יח"צ

 

אם תצליחו לגרום לילדים לפדות את האפיקומן תמורת ספר, לא מאמינה שדבר כזה ייתכן כיום, תרגישו שזכיתם בפיס. אבל גם אם לא, בין פורים לפסח תוכלו להעשיר את הספרייה הפרטית בחדר הילדים באחד מארבעת הספרים החדשים המכינים את הרקע והאווירה לחג המצות. תחילה הגדת פסח מצוירת ומנוקדת, שיצר חליק, לגיל הגן וכיתות א'-ב', לא בנוסח מלא אלא עם סיפורים מוכרים כמו משה בתיבה וקריעת ים סוף. 54 שקלים.

"מר מצה" של נעמי האולנד: "משה האופה עסוק מאוד / אופה הוא מצות עוד ועוד, / מוציא מן התנור מצות חמות, / פריכות מאד וטעימו" (74 שקלים).

כריכת הספר

כריכת הספרצילום: יח"צ

"כוסו של אליהו", הקלאסי של לוין קיפניס בהוצאה מחודשת, על מירי הקטנה העוזרת לאמה לקראת עריכת שולחן הסדר וכאשר היא שוטפת כוסות, כוסו של אליהו נשמט מידיה ונשברת. בלילה היא חולמת על אדם בעל זקן ארוך וכסוף המתקן את הכוס ובבוקר היא מגלה שהכוס אכן שלמה (68 שקלים).

 

כריכת הספר

כריכת הספרצילום: יח"צ

ו"ההפתעה" של שרה זלוף: "מיכל הקטנה / לליל הסדר מצפה. / את הקושיות למדה, / והעיקר, כמובן  / רוצה למצוא אפיקומן./ ומה קרה? / הפתעה!" (74 שקלים).

כריכת הספר

כריכת הספרצילום: יח"צ

לילדים המפחדים מחושך, מרעש קיצוני ומחלומות רעים הייתי ממליצה לרכוש את הספר "יוצרים בפלסטלינה - מפלצות משלי". ספר המשלב משחק, יצירה וטקסטים. יש בו הנחיות איך ליצור מפלסטלינה דמויות "מפחידות" וכך תוך כדי משחק ויצירה להתמודד עם הפחדים, ובנוסף גם שירי סיפור מחורזים. כ-90 שקלים מחיר קטלוגי.

כריכת הספר

כריכת הספרצילום: יוני רייף

בקלסיקלטת יצאו גם בסדרת ספרי לוח מחיק, שניים חדשים: "מציירים ולומדים חיות", ו"מציירים ולומדים מספרים". בעזרת סיפורים ואתגרי ציור וכתיבה הילד לומד לזהות בעלי חיים, לאמן את אצבעותיו במוטוריקה עדינה ולכתוב מספרים על הלוח המחיק שמאפשר למחוק ולצייר מחדש. 80 שקלים מחיר קטלוגי.

 

קלאסיקלטת

קלאסיקלטתצילום: יוני רייף