סינמטק תל אביב: אחרי "פסטיבל הנכבה", "פסטיבל נגד ההדתה" 

שרת התרבות תקפה את סינמטק ת"א בשל אירוח "פסטיבל הנכבה", ודרשה לבדוק האם ניתן להטיל עליו קנס על סמך חוק הנכבה. כעת מתברר כי הסינמטק גם יארח אירוע נגד "תופעת ההדתה במרחב הציבורי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/17 11:36 ד בכסלו התשעח

סינמטק תל אביב: אחרי "פסטיבל הנכבה", "פסטיבל נגד ההדתה" 
סינמטק ת"א , צילום: מרים אלסטר פלאש 90

בסוף השבוע יקיים סינמטק תל אביב אירוע תחת הכותרת: "דת, חילוניות וקולנוע – על תופעת ההדתה במרחב הציבורי" , כך פורסם בערוץ 20. במהלך האירוע ייערכו הרצאות ויוקרנו סרטים הקשורים לפי המארגנים ל"תופעת ההדתה המחריפה ופושטת בכל התחומים  בהם חינוך, משפט, צבא, תקשורת, מרחב ציבורי אומנות וקולנוע". 

בהזמנה לסדרת המפגשים נכתב כי תופעת ההדתה "גרמה למאות פעילים ברחבי הארץ בערים השונות לצאת ולהיות הקול השפוי ולעצור את הטרנד הדתי". 

"הטרנד הדתי–הלכתי לא יחלוף אם לא נאבק בו ונעצור אותו", מסבירים מארגון 'כאן נרצה לחיות'. בפרסום מובטח כי "במפגשים יתאפשר לציבור הרחב להכיר את היקף ההדתה".

בין הדוברים באירוע פרופ׳ פרנסס רדאי, המוצגת בפרסום כמומחית לזכויות האדם במינוי המועצה לזכויות האדם באו"ם, גל גבאי עיתונאית וראשת מיזם 929, ואחרים. 

ברשימת הנושאים בהם יעסקו המפגשים ניתן למצוא: "צעירי דור ה Y- בארץ, שגדלו בעולם דיגיטלי, הנאלצים להתמודד עם סביבה הנוגדת את השקפותיהם ואת ערכיהם בעקבות הכפייה הדתית ההולכת ומתחזקת", "על כנסת ישראל, הנכנעת להגמוניה הדתית האורתודוקסית, וויתרה על הזכויות הבסיסיות ביותר של אזרחי המדינה", ו"תרבות ואומנות בעידן של צנזורה וסתימת פיות". 

עוד מובטח כי המשתתפים באירוע יוכלו "להיחשף לפעילות הקבוצה התל-אביבית וקבוצות אחרות בעשרות ערים בארץ, הפועלות על מנת לשמור כיוון, ולשמור על המרחב הציבורי באופן דמוקרטי, ליברלי למען חברה שיוויונית , סובלנית וחופשית".

דף הפסטיבל באתר הסינמטק

דף הפסטיבל באתר הסינמטק צילום: צילום מסך אתר הסינמטק

בשיחה עם אתר ערוץ 20 אמרה קלאודיה שגיא, חברה ב"כאן נרצה לחיות" ומיוזמי סדרת המפגשים: "אנחנו קבוצה של אזרחים לא פוליטיים ולא מפלגתיים שמנסים לעורר מודעות דווקא בקבוצה של החילונים שחושבים שהם משוכנעים אבל הם לא מודעים למה שקורה, הם חיים בקליפה שלהם". 

"אנחנו רוצים לעורר את המודעות שיפעלו, שיעשו, שילכו לעירייה שיפנו לחברי כנסת, שיצטרפו להפגנות שלא ישבו בבית ורק יקטרו בין חברים". אמרה שגיא. בהתייחס למגמה לעודד אנשים לצרף להפגנות אמרה: "אנחנו לא תמיד מארגנים, אבל אני יודע שהייתה פעילות מאוד רחבה של 'ישראל חופשית', ויש עכשיו פעילות רחבה בערים לקראת הבחירות לרשויות בשנה הבאה".

לשאלה האם הארגון משתף פעולה עם 'ישראל חופשית', ענתה: "כולם, אנחנו משתפים פעולה עם כל הארגונים האלה". "אנחנו משתפים פעולה עם "הפורום החילוני" ועם "חידוש" ועם "התנועה הרפורמית", כל מי שרוצה שיהיה חופש לבנאדם".

כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי שרת התרבות מירי רגב פועלת שוב נגד פסטיבל סרטי הנכבה בסינמטק תל אביב, שעתיד להיפתח בעוד כשבועיים. על פי דיווח של נירית אנדרמן ב"הארץ", רגב העבירה לשר האוצר משה כחלון דרישה לבדוק האם ניתן לקנוס את הסינמטק בגין אירוח הפסטיבל על סמך "חוק הנכבה". את הפסטיבל מארגנת עמותת השמאל הקיצוני "זוכרות".

מטעם שרת התרבות מירי רגב ומטעם הסינמטק לא נמסרה תגובה.