נשים יוצרות מהבטן במכללת אמונה

השבוע התקיים במכללת אמונה 'פסטיבל יצירה נשית', במסגרתו הועלו חמש הצגות של סטודנטיות שנה ד' במכללה אשר עסקו בנושאים נשיים וחברתיים המעסיקים נשים רבות. מאות הנשים שהגיעו לצפות בהצגות, נהנו מיצירה יהודית נשית ומקורית.

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/18 12:26 ה בניסן התשעח

נשים יוצרות מהבטן במכללת אמונה
שחקניות ההצגה: "תהיי שמנה עם עצמך" קרדיט: שרון טוויטו, צילום: ללא קרדיט

השבוע התקיים במכללת אמונה 'פסטיבל יצירה נשית', במסגרתו הועלו חמש הצגות של סטודנטיות שנה ד' במכללה. ההצגות עסקו בנושאים נשיים וחברתיים המעסיקים נשים רבות. בתוך כך- דימוי גוף, נשיות, מיניות וצניעות, התמודדות עם שכול ואובדן, התמודדות עם מגבלה פיזית ועוד. מאות נשים הגיעו לצפות בהצגות ונהנו מיצירה יהודית נשית ומקורית.

נוית צור, אחת מהשחקניות אמרה: "את ההצגה שלי 'מה נשתנה', העוסקת בניתוח מורכב שנאלצתי לעבור בניו-יורק בליל הסדר עצמו לפני מספר שנים, חלמתי לכתוב הרבה שנים. הלימודים והתרגילים השונים שקיבלנו סייעו לי להפוך סיפור משנה חיים שעברתי לחוויה של עיבוד ואפילו צחוק שגם אשה זרה יכולה לזהות בו את עצמה".

מה נשתנה

מה נשתנהצילום: שרון טוויטו

שיר גובס, תהילה קרסקא, אודליה שלום וליבני סרלינג סטודנטיות שנה ד' היוצרות של ההצגה 'תהיי שמנה עם עצמך', מספרות על תהליך היצירה: "כמו כל אשה המתמודדת עם עניין ההשמנה, מתעסקת עם גופה ועם המידות שלה, עם הנראות והלבוש, היה חשוב לנו להביא את הקולות השונים לקידמת הבמה וגם את ההשלכות של העיסוק האובססיבי הזה" הן אומרות. "אספנו חומרים מהסביבה- נשים שאנחנו מכירות, חברות, בנות משפחה, מהרשתות החברתיות ואפילו מגברים. קראנו מחקרים העוסקים באנורקסיה, מודל היופי ואיך כל אלו משפיעים עלינו. את התהליך התחלנו מאימפרוביזיציה בסדנה. כל אחת מאיתנו שיתפה איך היא מתמודדת עם העניין ואיפה זה פוגש אותה. עלו דברים מצחיקים אבל גם קשים. ההצגה מלאת הומור והיא מתמודדת עם כל הנושא בצחוק גדול אבל יחד עם זאת גם עם כאב. בשיר שאנחנו שרות בהצגה, שצוחק על הדיאטנית ועל דיאטה בכלל, על העיסוק במידות ובהיקפים, ראיתי מהבמה בחורה בקהל שהתייפחה בבכי. הנושא נפיץ ומעסיק נשים רבות בכל העולם ואנחנו רוצות לתת לו ביטוי בדרך שלנו".

על החיים ועל המוות

על החיים ועל המוותצילום: שרון טוויטו

ילדות לא נשכחת

ילדות לא נשכחתצילום: שרון טוויטו

ראש החוג לתאטרון – רחל מימון- שוורץ אמרה בסיום הפסטיבל: "נפש ארוגה מחוטי פלדה וחוטי משי, למושג הזה אקרא 'אשה'..." (זאב ז'בוטינסקי) כשהתחלתי ללוות את הפרוייקטים של סטודנטיות שנה ד' צף בי המשפט היפה הזה שקראתי בביוגרפיה של ז'בוטינסקי. עוצמה נשית התגלתה בתהליך המרתק. תהליך ששולבו בו: רכות וקשיחות, ספק ואמונה, אהבה וכעס, כאב והומור. בשזירה עדינה מקורית מלאת חוכמה עתיקה-חדשה יצרו כאן הסטודנטיות המוכשרות שפה אומנותית מיוחדת להביע את דעתן בנושאים מרתקים תוך ביטוי אמוני עמוק שיוציא את הצופות עם תובנות חדשות על החיים".