"ניצחון הסברתי לעמונה": ב'הארץ' "לא אהבו" את המתנחל שהגיע לפריים טיים

ביקורת טלוויזיה שכתבה אריאנה מלמד על תושב עמונה, יהוידע נזרי שהגיע כמתמודד ל'מאסטר שף' באה בטענות על כך שאף אחד מהשופטים לא הזכיר שיש 'כיבוש': "שופטים שמאלנים דרדלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/17 16:26 ג בחשון התשעח

"ניצחון הסברתי לעמונה": ב'הארץ' "לא אהבו" את המתנחל שהגיע לפריים טיים
יהוידע נזרי במאסטר שף, צילום: צילום מסך

אריאנה מלמד ידועה בביקורת הטלוויזיונית המושחזות והקטלניות שלה. היום פורסמה בהארץ ביקורת הטלוויזיה שלה על התוכנית 'מאסטר שף'. הביקורת לא התייחסה לתוכנית כולה אלא רק לבחינה אחת, ליהוידע נזרי (41) מגורש מעמונה שהצליח בסופו של דבר לרכוש את ליבם וקיבתם של השופטים ולהתקבל לנבחרת.

"העתיד מתחיל בקולוניאליזם תרבותי. יהוידע ניזרי, רגע לפני שיוזמן לאודישן בפרק הראשון בעונה החדשה של מדורת השבט, שהיא גם הכיריים והתנור שלו, מהגג על הטעימה העיוורת שהכין לשופטים: "פיתה זה אחדות כזאת. זה כמו עם ישראל. יש אנשים חמוצים, יש מתוקים, יש חילונים, יש דתיים, הכל נכנס בפיתה אחת, כשאתה נותן ביס, זה טעים". אכן. אלא שמה שנכנס בפיתה של ניזרי, מתנחל ממפוני עמונה, עד לא מזמן רק דמות פוליטית די מוכרת לעיתונאים שמסקרים התנחלויות, הוא סינייה, מאבני היסוד של המטבח הערבי,קלאסיקה מוכרת לכל פלסטיני - והס מלהזכיר שזה כך".

https://www.facebook.com/www.kipa.co.il/videos/1849554791751428/

עיקר הביקורת של מלמד לא מופנת לניזרי עצמו אלא דווקא לשופטים ולמפיקי התוכנית ש'נתנו' לניזרי להתנחל בלבבות. מלמד: "כשיהוידע ניזרי ותמר ניזרי הבליחו על המסך עם שמונת ילדיהם, ובתום האודישן כולם שרו "שלום עליכם מלאכי השלום" יחד עם חיים כהן, אחרי שמיכל אנסקי הרעיפה וידוי של קרבה ואהבה לארוחת השבת של משפחת ניזרי, היה ברור שהתרחש כאן ניצחון הסברתי גדול של מפוני עמונה, שזכו לפרזנטור משובב נפש. ותראו כמה קל להתנחל בלבבות, כל עוד כל מרכיבי הפיתה - שופטים שמאלנים-דרדלה, עורכים, מפיקים, "קשת"  -משתפים פעולה בשמה של אחדות קולוניאליסטית נוטפת טחינה".

לכאורה, רק לכאורה, היה שם מי שהעמיד את ניזרי במקומו הנכון והמציאותי, שרחוק מאוד ממה שמוצג בריאליטי-בישול" כותבת מלמד ומביעה את מורת רוחה מהרכות שבה דיברו אל ניזרי: " אייל שני תהה למקורותיה של הכיפה ("היפהפייה") שעל ראשו, מיכל אנסקי התענינה  לדעת איפה הוא גר, הוא אמר, "עד לפני ארבעה חודשים (התוכנית צולמה בראשית קיץ 2017, א.מ.) גרנו בעמונה". אה, אתם מהמפונים? הפטירה אנסקי. "עד שגירשו אותנו משם", חייך נזרי. מרגע זה ואילך אף אחד לא העז לומר לו שלא גורשו אלא פונו בהחלטת ממשלה חוקית לגמרי ובהתערבות בג"צ. אף אחד לא זכר לעדכן את הצופים מדוע גורש נזרי מביתו ומן היקב הקטן והפסטורלי שלו שהוקמו על אדמה לא לו. אף אחד לא דיבר על הפיצוי הנדיב למפונים. כששני הזכיר לו שהישוב החדש שיקימו מפוני עמונה גם הוא התנחלות, נזרי ענה, "גם הוא באדמת אבותינו". כשנשאל אם לא בא לו לחזור לארץ, תהה, "מה יותר ארץ מעמונה?".