"מי אוהב את המסך" - קריאה להתנתק מהפלאפונים בשבת!

יוזמה חדשה בשם שבת UNPLUGGED, קוראת למשפחות להתנתק מהמסכים ביום השבת, ולהקדיש אותה לילדים, למשפחה ולחברים. מארגני המיזם, אשר חלקם אינם שומרי תורה ומצוות, מבקשים להניח בצד את "פולמוסי השבת" ולהנות מהערך המוסף שהיא מביאה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/18 10:52 י בסיון התשעח

"מי אוהב את המסך" - קריאה להתנתק מהפלאפונים בשבת!
שבת UNPLUGGED , צילום: צילום מסך

המיזם  - מבית היוצר של "קרן אבי חי" -  מעוניין למקד את עיקר הדיונים סביב שמירת השבת, בערכים ובחוויות הטובות שהיא מביאה איתה, ולא כפי שמשתקף פעמים רבות בציבוריות הישראלית, כי השבת היא כלי לניגוח בין שומרי תורה ומצוות ובין מי שאינם. מארגני השבת קוראים לציבור הישראלי, להשתמש ביום זה על מנת להתחבר יותר לבני המשפחה והחברים ולקהילה, תוך שמירה על יצירת מרחב "אנפלגד" - כלומר, שאינו מחובר לטכנולוגיה וחשמל בשום צורה, ובכך, שומר על סביבה הנקייה מרעשי רקע והסחות דעת.

לדברי ד"ר רות קבסה – אברמסון, מנכ"לית המיזם: "כיום השבת נתפסת פעמים רבות בשיח הציבורי-תקשורתי כאירוע דתי וכמושג פוליטי המפלג בין ה"שבטים" השונים של החברה הישראלית. מה שאנחנו הבנו הוא כי רבים לא מודעים לכך שלשבת ערך סימבולי וממשי רב עצמה, גם לחברה, וגם לאיכות החיים של הפרט. כשם שבידיים הלא נכונות היא יכולה להגביר מחלוקת ופילוג, כך גם בידיים אחראיות ושקולות היא גם עשויה לשמש כוח מאחד ומחבר".

שבת UNPLUGGED צפויה להתקיים בתאריך ה- 31.5.18, ובמהלכה תתקיימנה מגוון פעילויות לכל המשפחה, החל מקבלות שבת, טיש שבתי, מפגשי לימוד, סיורים וארוחות משותפות. כמו כן, צפויות לקחת בה חלק כ-40 רשויות מקומיות.

 

https://www.facebook.com/shabbat.unplugged/videos/10217049191930769/