סיכום השבוע המוזיקלי: 7 שירים 39 זמרים והמון נשמה

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, מסכם כהרגלו את השבוע המוזיקלי והפעם עם קליפ עתיר כוכבים, כוכב מבית הספר למוזיקה ולהקת כוכבים מארה"ב ועוד הפתעות נוספות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 07/01/16 16:27 כו בטבת התשעו

סיכום השבוע המוזיקלי: 7 שירים 39 זמרים והמון נשמה
יחצ, צילום: יחצ

שנה לפיגוע בהיפר כשר בפריז, המלחין והיוצר, שי ברק אסף 30 אמנים שונים לקליפ סלפי ייחודי - 'אני יהודי'.

בין המשתתפים יצחק מאיר, שי אברמסון, מנדי ג'רופי, אהרן רזאל, ישי לפידות, ליפא שמלצער, בני פרידמן, ברי וובר, אלי גרסטנר ועוד רבים וטובים.

[embed]

]

עוזיה צדוק, זוכה 'בית הספר למוזיקה' מכה על הברזל בעודו חם עם סינגל חדש - 'פסגות חייך' אותו כתב והלחין דורון מדלי ועיבד עידו ריבלין. צדוק מסלסל בקולו הייחודי כמיטב המסורת המפוארת והשיר הפך תוך פחות משבוע ללהיט מושמע.

[embed]

]

זמר הנשמה, שלמה כץ, בסינגל חדש מתוך אלבומו החדש - ישמח מלך. כץ אחראי על הלחן ואילו על העיבוד הופקד הצמד המוכשר, אורן צור ונדב בכר. השיר במקצב הקאנטרי על העיבוד העשיר והמגוון יוצר תוצאה כיפית וזורמת.

[embed]

]

להקת 'זושא' הפכה להצלחת ענק בשנה האחרונה עם EP בכורה שזכה לשבחים רבים וסיבובי הופעות סולד אאוט בעולם כולו. האלבום החדש של הלהקה 'כוונה' מושק לראשונה במוצאי שבת הקרובה בצוללת הצהובה ומתוכו יצא כבר הסינגל קליפ - 'משיח' שיר רגאיי נשמה כמיטב המסורת הזושאית.

[embed]

]

הזמר ירחמיאל זיגלר שעבד בעבר עם אהרן רזאל, מתיסיהו ועוד בסינגל אלקטרוני חדש - שהחזרת בי נשמתי

[embed]

]

הזמר נועם מיכאל בסינגל קליפ שני מתוך אלבומו האישי החדש - 'בין אדם לאדם'. באלבום משתף מיכאל פעולה עם יוצרים רבים (ישי ריבו, טל שגב, כפיר אפשטיין ועוד) בניצוחו של המפיק המוסיקלי טל פורר.

השיר החדש הולחן על ידי יאיר עזר ועובד כאמור על ידי טל פורר בסגנון מרוקאי מסקרן.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=ghL6aCPjmGM[/embed]

לסיום אחשוף אתכם לאמן חדש. 'מה עובר עליי', הסינגל החדש במקצב הפולק של ירון שריון בעיבודו של שמוליק דניאל הוא לא מוזיקה יהודית במובן הרגיל שלה. שריון שומר המצוות מסביר ל'כיפה': "באופן כללי אני לא כותב מוזיקה דתית ואו משלב ציטוטים מהמקורות אבל אני אדם מאוד מאמין ואני חושב שבגלל זה למרות שהשירים שלי לרוב נשמעים עצובים, תמיד יש איזו אופטימיות שבסופו של דבר,הכל יהיה בסדר, שהכל בהשגחה פרטית".

שריון שהחל את הקריירה לא מזמן לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר רימון מסביר כי האמונה היא חלק בלתי נפרד מהיותו מוזיקאי, "במיוחד בתור מוזיקאי מתחיל אני חושב שמה שמחזיק אותי זה האמונה כי במקצוע הזה שום דבר לא מובטח והתהליך עד למקום שבו מתחילים לקצור פירות (אם בכלל), בהסתכלות החומרית לפחות, צריך המון אורך רוח והמון סבלנות ובעיקר אמונה שיש במי לבטוח כדי לא להתייאש בדרך. האמונה הזו היא הדבק בין המילים והצלילים במוזיקה שלי".

[embed]

]