סיכום השבוע המוזיקלי: עושר של צלילים חדשים

שבוע עמוס במיוחד עם מיטב הזמרים והיוצרים החל בישי ריבו, איל כהן, עמירן דביר ויניב בן משיח, עובדיה חממה ועוד כמה הפתעות נוספות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/02/16 12:55 טז באדר א'

סיכום השבוע המוזיקלי: עושר של צלילים חדשים

אני לא זוכר כזה שבוע עמוס בשירים חדשים כמו השבוע המבורך אותו עברנו. עשרה שירים חדשים שאני יכול לספר לכם עליהם ולמרבה הפלא יש כמה דברים מעניינים מאד שכדאי שתטו אליהם את אוזנכם ובעיקר את ליבכם, כמידי שבוע סדר השירים אקראי לחלוטין ואין שום משמעות למי ראשון או אחרון כך שייתכן שהיהלום שלכם ממתין בכלל למטה...

עמירן דביר, יוצר פורה שמבלה את רוב זמנו באולמות האירועים אך גם באולפני ההקלטות. בשנים האחרונות הוא מייצר שיתופי פעולה מעניינים עם יוצרים שונים דוגמת אריק סיני, דוד ד'אור ועוד רבים וטובים.

פעם הלך דביר לכיוון מעניין נוסף, הזמר המזרחי-דתי המצליח, יניב בן משיח, מתארח בלחן חדש של דביר למילים מתוך התהילים בעיבודו של דביר ונגן הגיטרה הוותיק שלו יאיר מיכאל. השיר בסגנון הרוק-פופ לא מותיר לבן משיח מקום רב לתת את סגנונו אך עדיין מדובר בצבע מעניין ושווה האזנה.

[embed]

]

לא איש חזנות אנכי, אך כבר בשבוע שעבר סיפרתי לכם על המפיק הגאון, אלון הלל, ששר גם במקהלת בית הכנסת הגדול ומלחין קטעי חזנות חדשניים ומקוריים שמעניינים אפילו אותי. הלל גייס את החזן אבריימי קירשנבאום ויחד איתו הם יוצרים חזנות עם נגיעות ג'אז מרתקות. אל תפספסו.

[embed]

]

ישי ריבו ממשיך לקצור שבחים בדרך לאלבום שני והפעם סינגל-קליפ חדש - 'קול פעמונים', שיר פולק מלא רגש שמשולב בקליפ אנימציה של האנימטור נדב נחמני. ריבו שכבש את עולם המוזיקה היהודי-ישראלי עם אלבומו הראשון 'תוכו רצוף אהבה' ישחרר בקרוב את האלבום השני והסקרנות כבר בוערת.

[embed]

]

עובדיה חממה הוא אחד מיוצרי הנשמה היותר רגישים שמסתובבים בינינו. מי שעוקב אחרי עמוד הפייסבוק של האיש המוכשר הזה (מומלץ בחום ולא רק בגלל המוזיקה) רואה כיצד הוא מחובר לאירועי הזמן ולתחושות הקשות של העם. השיר 'תן לנו כוח' הוא דוגמא מובהקת לכך, חממה שמע את הספדו של נתן מאיר על אשתו דפנה מאיר הי"ד והחליט להלחין את ההספד העצמתי והמרגש. אני דמעתי מהלחן המרגש והמילים שמעמידות כל דבר בפרופורציה אחרת.

[embed]

]

מתניה פינסקי, אמן חדש יחסית בסינגל שני - 'צדקה', שיר בסגנון קרליבכי להפליא בעיבוד והפקה מוזיקלית של אלנתן שלום.

[embed]

]

על טל נאה כבר סיפרתי לכם כמה פעמים, הוא גאון מוזיקלי ומלחין מוכשר במיוחד. השבוע הוא משחרר שיר נוסף מתוך פרויקט הפיוטים הייחודי שלו. השיר 'יגדל' בסגנון הפלאמנקו הוא ככל הנראה הסינגל האחרון לפני יציאת האלבום המלא של נאה.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=Fx4VxCpsFr0[/embed]

יובל טייב, אחד הזמרים הוותיקים בתחום המוזיקה המזרחית הדתית. הוא ניחון בקול טוב וביכולות ווקאליות משובחות. השיר החדש שלו 'ארצי המובטחת' הוא שיר מחאה העוסק במצב בישראל בעיבודו של המוזיקאי דוד ביתן.

[embed]

]

יגל הרוש בסינגל בכורה נהדר מתוך האלבום החדש שלו עם אנסמבל ידידות. הרוש נגן הקמנצ'ה המוכשר הקליט אלבום שכולו מוקדש לשירת הבקשות של יהודי מרוקו כשהעיבודים נשמעים לפחות בסינגל הראשון על התפר שבין המזרח למערב. הרוש חבר לידידו מלהקת 'ניגון ירושלמי' - אילן קינן שמעורב בהפקה המוזיקלית המעניינת שמעניקה כבוד לחומרים הישנים ומלאי המסורת.[embed]

]

נתנאל ישראל ושרולי ברונכר בסינגל חדש ומרענן במיוחד. השיר בסגנון אלקטרוני מעניין במיוחד והלחן שלו יפיפה וקליט. ברונכר כתב והלחין ונתנאל ישראל שר והתוצאה פשוט כיפית ומהנה. שיר שכיף לשמוע.

[embed]

]

איל כהן כבש אותנו עם 'אגדה יפנית' בח' וע' בתכנית 'דה וויס' מאז הוא מחפש מחדש את החיבור לעצמו ולקהל ובימים אלו הוא מריץ קמפיין הדסטרט למכירה מוקדמת של אלבום הבכורה שלו. השיר 'במקום' יצא קצת מהמקום המוכר של כהן והלך למחוזות קופצניים יותר. המילים המחאתיות והקליפ שצולם בשוק הכרמל (מה זה החומוסיה הזו בתוך הבית כנסת???) מגלים איל כהן משוחרר יותר שכיף לשמוע.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=hq4ywvZjsBo[/embed]

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן