סיכום השבוע המוזיקלי: חנוכה הולך ומתקרב

ונגליס, חזנות, חכם דוד מנחם, לביבות, הרב קוק אלו רק חלק מההפתעות של השבוע המוזיקלי. טורו השבועי של מבקר המוזיקה נתנאל לייפר

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/11/15 17:57 יד בכסלו התשעו

סיכום השבוע המוזיקלי: חנוכה הולך ומתקרב
shutterstock, צילום: shutterstock

עוד שבוע הגיע לסיומו ואנו שוב כאן כדי לספר לכם על המוזיקה האיכותית שיצאה השבוע והפעם נתחיל להרגיש כבר את הטעם של חנוכה באוויר עם הקליפ החדש של חוגגי החנוכה האולטימטיבים - להקת המכביטס.

חברי להקת המכביטס חוגגים את חג החנוכה מידי שנה בקליפ ויראלי והשנה הם הוסיפו לקליפ גם אלבום EP חביב עם 7 רצועות של שירי החג בעיבוד ווקאלי עשיר ואיכותי. הקליפ שיצא לפני כמה ימים זכה כבר למעל 150 אלף צפיות וחנוכה עוד לא התחיל... קבלו את "מתכון ללביבות" של החברה המוכשרים של הלהקה בעיבודו של ג'וליאן הורביץ.

[embed]

]

עובדיה חממה וגד אלבז חברו שוב יחד לשיר את מילותיו הנפלאות של הרב קוק - אור הנר. הלחן כרגיל של האיש והלחנים - עובדיה חממה כמו גם ההפקה המוזיקאלית העשירה. חממה ואלבז עובדים יחד יותר מעשור כאלבז היה אחד ממניין הזמרים בלהיט 'אנא בכוח'.

השיר 'אור הנר' הוא חלק מאלבום שלם מלחניו של חממה אותם מבצע גד אלבז.

[embed]

]

'מרכבות האש' היא אחת היצירות האינסטרומנטליות המפורסמות של המוזיקאי הנודע ונגליס. 'הפורום לחזנות' עם הסולן אודי אולמן הצמידו את הלחן היפיפה למילים של "כבודו מלא עולם" מתוך קדושה. על העיבוד המוזיקלי אחראי איתן סובול. ההרכב המסקרן משחרר בשבוע הבא את אלבום הבכורה שלו שיציג על פי ההבטחה קטעי חזנות מוכרים יותר או פחות בעיבוד חדשני כפי שהמנהלים מגדירים "חזנות בג'ינס".

[embed]

]

יצחק מאיר השיק השבוע לקהל הרחב את אלבום 'מלווה המלכה' שלו. אחרי ההצלחה הגדולה של סדרת השבת שלו החליט מאיר ליצור גם אלבום משירי מלווה מלכה בעיבודים חדשים בהשתתפות אמנים אורחים. אחד האורחים החביבים עליי הוא חכם דוד מנחם שאני מחבב את יצירתו באופן אישי. יצחק מאיר מארח את חכם דוד מנחם ללהיט המזרחי של מלווה המלכה "אל אליהו" העיבוד המדליק והקופצני בשילוב השירה של השניים יוצר רצועה מצוינת.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=jkFdHc_Omaw[/embed]

אסיים בשיר שהוא תזכורת עגומה למצבנו, הזמר והיוצר, עמנואל טוביאנה כתב שיר שנכתב לאחר הפיגוע בו נרצחו הרב איתם ונעמה הנקין ז"ל כששמותיהם רמוזים במילות השיר. על העיבוד המוסיקלי אחראי תומר אדגר שרתם לנגינת הגיטרות את הזמר והיוצר שלומי כהן ולנגינת הפסנתר את אחד המוכשרים שמסתובבים פה - אחיה אשר כהן-אלורו

[embed]

]