דוד ד'אור שר את שירו של לוחם השייטת שנהרג - שישה מיליון אחים

יאיר אנג'ל שנהרג בתאונת אימונים כתב את השיר בביקורו במחנות ההשמדה והוא נמצא במגירתו לאחר מותו. השיר יבוצע בבכורה על ידי דוד ד'אור במצעד החיים בפולין

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 03/05/16 14:04 כה בניסן התשעו

דוד ד'אור שר את שירו של לוחם השייטת שנהרג - שישה מיליון אחים
פלאש90, מיכל פטאל, צילום: פלאש90, מיכל פטאל

הזמר דוד ד'אור יבצע במצעד החיים בפולין שיר חדש ומרגש במיוחד אותו כתב לוחם השייטת יאיר אנג'ל ז"ל שנהרג לפני 20 שנה בתאונת אימונים.

ד'אור שמשתתף בפעם הראשונה במצעד החיים אמר ל'כיפה', "הלב כבד, זו פעם ראשונה במצעד, מתוך מדשאות ירוקות ועצים מטופחים בולט מחנה הריכוז במלוא אכזריותו, מזכיר את הטרגדיה הנוראית של עמנו".

את השיר 'שישה מיליון אחים' כתב כאמור לוחם השייטת יאיר אנג׳ל ז״ל, כשהיה נער וביקר במחנות הריכוז. הטקסט התגלה במגירתו לאחר מותו. אביו יוסף שהיה יועצו של נשיא המדינה שמעון פרס והתלווה אליו לפני כמה שנים לצעדה הקריא אותו בטקס בפולין. יועץ אחר של פרס, יורם דורי ששמע את המילים התרגש מאד וביקש להלחין אותם.

הוא פנה למוזיקאי משה יוסף ולזמר דוד ד'אור, שהחליט לבצע את הלחן החדש והמרגש בבכורה במצעד החיים בפולין. "זהו טקסט חזק וזועק, על אכזריות בלתי נתפסת, הוריו של יאיר ז"ל נמצאים עמנו בפולין ואביו הנרגש יישא מילים בטקס", מספר ד'אור.

האזינו לשיר:

[embed]

]

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן