ביקורת סינגלים: כשאבטיפוס שרים קהלת

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר בטור סיכום המוזיקה השבועי שלו והפעם כרגיל קליפים חדשים, סינגלים מקפיצים וביצוע אחד מיוחד של אבטיפוס

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 18/06/15 15:46 א בתמוז התשעה

ביקורת סינגלים: כשאבטיפוס שרים קהלת
shutterstock, צילום: shutterstock

השבוע גם נהנינו מכמה קליפים מעניינים ומושקעים, שירים חדשים ושיר מפתיע במיוחד של להקת אבטיפוס שחזרה להקליט בימים אלו דווקא טקסט אמוני מרגש וסוער.

אפתח דווקא בקליפ של הזמר יוסי סוויד - הלילה חלמתי חלום, מדובר בשיר מתוך הפרויקט הייחודי 'כנפי רוח' בו אמנים שונים מהשורה הראשונה במוזיקה היהודית והישראלית מלחינים ומבצעים את שיריו של הרב מנחם פרומן ז"ל. השיר "הלילה חלמתי חלום" הולחן על ידי סוויד וזכה לעיבוד מוזיקלי של גיל סמטנה (אהוד בנאי ועוד).

[embed]

]

קליפ להיט נוסף מבית היוצר של היוצרים של הלהיט "יש תקווה", ארי גולדוואג וכותבת המילים מירי ישראלי, הפעם הזמר הוא כוכב זמר עולה מברזיל, מיכה גמרמן, שהיה מעורב גם בכתיבת המילים של השיר.

לקליפ המחויך הצטרפו רקדני הקפוארה של סטודיו אשאי והתוצאה קופצנית ומתאימה במיוחד כלהיט קיצי לקייטנות הילדים.

[embed]

]

האחים פורטנוי כבשו מאזינים רבים ברחבי העולם בשירתם הייחודית והעדינה. מנדי נגן הפסנתר המבריק ושרולי על הגיטרה עובדים בימים אלו על אלבום בכורה בהפקתו של אלון הלל המוכשר. השיר החדש שלהם "MEMORIES" זכה גם לקליפ נוגע ומעניין. האלבום שלהם שעומד לצאת בקרוב נראה כבר עתה כאחד הדברים המעניינים במוזיקה היהודית באנגלית ואני כבר מחכה לו.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=mP97rN3I3ig[/embed]

גם השיר הבא יושב על משבצת קייטנות הקיץ שמחפשות להיטים אלקטרוניים כדי לרקוד איתם. נתנאל מרשל, זמר חדש מבני ברק כתב והלחין את השיר "השמחה שבי" בעיבודו המוזיקלי של מוטי סימון.

[embed]

]

כמו שהבטחתי לכם, הופתעתי לשמוע את להקת הרוק הישראלית של שנות ה-90 'אבטיפוס' בשיר שכולו אמונה ומילים מהמקורות - 'שמע אלי'. השיר שהולחן על ידי אייל שכטר ואמיר בן דוד חברי הלהקה נכתב לאלבומם החדש לאחר שהתאחדו בחודשים האחרונים. רוק ישראלי יהודי נוגע שמצא חן מאד באוזניי.

[embed]

]