ביקורת סינגלים: כל המוזיקה של השבוע

מבקר המוזיקה נתנאל לייפר מציג לכם את הסינגלים החדשים של השבוע האחרון והפעם עם גבריאל חסון, דניאל זמיר ואביתר בנאי, אהרן רזאל ועוד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/03/15 18:35 ו בניסן התשעה

ביקורת סינגלים: כל המוזיקה של השבוע
shutterstock, צילום: shutterstock

גבריאל חסון - טובל ושוכח

גבריאל חסון הוא אחד מזמרי הרוק המוערכים ביותר במוזיקה היהודית מקורית. אלבומו 'צו השעה' שיצא ב-2003 נחשב עד היום לאחד מאלבומי הרוק היהודי הטובים ביותר.

חסון שעומד בפני יציאת אלבומו החדש מוציא השבוע את שיר הנושא של האלבום כסינגל - טובל ושוכח. השיר כמו שאר שיריו של חסון משלב בין רוק לבין נגיעות של מקצבי ג'אז. נגינת הגיטרה של חסון ואחיו גיא עוטפת את השיר מלא הלהט.

אני כבר ממתין לאלבום בקוצר רוח.

[embed]

]

צבי זלבסקי מארח את אילן דמרי - מאת השם

צבי זלבסקי אחד האמנים הסרוגים הוותיקים במוזיקה היהודית ואלבומיו תמיד מכילים לחנים מלהיבים אותם הוא בדרך כלל כותב לכבוד אירועים שונים ומשונים. את שירו החדש כתב זלבסקי לחתונת ידידת משפחתו שמצאה את זיווגה בגיל מבוגר.

לשירה אירח זלבסקי את סולן להקת המדרגות, אילן דמרי, שירתו הנלהבת של דמרי מתאימה מאד לרוח השיר כשעל העיבוד המלהיב שנוגע במוזיקה מרוקאית, בלקנית ויוונית אחראי המוזיקאי המוכשר, יהודה אשש.

[embed]

]

נתנאל ישראל - ארוץ אליך

נתנאל ישראל הוא בדרך כלל חלק מלהקת "מועצת השירה היהודית" של ישי לפידות אך הוא מתפעל גם קריירת סולו חדשה יחסית. שירו החדש - ארוץ עליך, אותו כתב הלחין ועיבד אלי אסרף הוא שיר פופ מתקתק.

קולו של נתנאל ישראל מתאים לז'אנר מאד וחובבי הפופ יאהבו את ביצועיו הווקאליים.

[embed]

]

דניאל זמיר מארח את אביתר בנאי - געגוע לכאן

מוזיקאי הג'ז המוערך, דניאל זמיר, מזמן כבר אינו רק נגן אינסטרומנטלי. בשנים האחרונות הוא שר יחד עם ברי סחרוף, מתתיהו, יוני רכטר ואביתר בנאי.

הביצוע החדש של "געגוע לכאן" שיר הנושא של האלבום אחד לפני האחרון של זמיר הופק באלבום המקורי על ידי אביתר בנאי והוקלט יחד איתו במופע משותף של השניים בזאפה ירושלים. השיר יצא בקרוב בתוך אלבום הופעות של זמיר. הביצוע של השניים יחד מעניין, שירתו הרגישה של בנאי בשילוב האנרגיות של זמיר נשמעים נפלא ומשדרגים את השיר הנפלא הזה.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/326201510120.mp3[/embed]

אהרן רזאל - הא לחמא עניא

אהרן רזאל בסינגל נוסף מתוך האלבום שמתקרב ובא. השיר שמורכב מהמילים הא לחמא עניא מהגדה של פסח בשילוב מילותיו של הרבי המרקד אותן הלחין רזאל. העיבוד במקצב הפולק הרך והנעים נעשה על ידי רזאל והמעבד אבי טל. שירתו של רזאל רכה ונעימה וניכר שהמילים קרובות אל ליבו.

[embed]

]

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן