ביקורת סינגלים: כל המוזיקה של השבוע

גד אלבז מחשמל קלאסיקת כלייזמר ו'צמד ילד' נותנים דוגמא מצוינת לאיך קאבר צריך להישמע. מבקר המוזיקה נתנאל לייפר מציג את המוזיקה היהודית החדשה של השבוע

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/03/15 15:18 כח באדר התשעה

ביקורת סינגלים: כל המוזיקה של השבוע
shutterstock, צילום: shutterstock

קשה להתעלם מההצלחה הגדולה בשנים האחרונות של גד אלבז למצב את עצמו ככוכב הפופ היהודי הגדול בעולם. הוא כבר כמה שנים בסבב הופעות ברחבי העולם שלא נעצר. אלבז שאלבומו האחרון התהדר בלהיטים מבית היוצר של ישי ריבו ('כבתחילה' ועוד) יוצר דברים מעט יותר עמוקים בשנים האחרונות אך גם להיטי דאנס קופצניים מהסוג שהוא מאד אוהב שהופכים ללהיטים בקהילות היהודיות ברחבי העולם.

הפעם בחר אלבז לקחת את להיט הכלייזמר העתיק "הבה נגילה" ולשלב אותו בלהיט פופ אלקטרוני מלווה ברקדנים. לא מדובר בשיר שיושר פה עוד שנים רבות בערגה או במשהו שישנה לכם את ההסתכלות שלכם על מוזיקה או אפילו רק על השיר הזה. אם אתם מחפשים שירים לרחבת הריקודים "הבה נגילה" החדש יתאים לשם בצורה מושלמת.

[embed]

]

'צמד ילד' הרוויח את מקומו בביצוע הקאבר ללהיט של רמי קליינשטיין 'מתנות קטנות'. הפעם הם מנסים לעשות את זה עם קאבר לשיר אחר - 'מודה אני' של עומר אדם. גם אם אתם ממש לא בקטע של מוזיקה מזרחית העיבוד המדהים של אבי טל שמשלב את צלילי כלי המיתר על מוזיקה אלקטרונית, מפתיע ונותן טעם אחר לשיר.

הילדים שרים נקי, טהור ויפה והם מארחים את הפייטן הירושלמי אפי דוייאב לקטע סלסול אותנטי. הביצוע של צמד ילד שינה לי לגמרי את ההסתכלות על השיר. אם עושים כבר קאברים - אז ככה.

[embed]

]

הזמר והיוצר רועי לביא, כתב בעבר שירים לשירי מימון ועוד. בימים אלו עובד לביא על אלבום בכורה שלו יחד עם המפיק אייל מזיג. לביא שהפך לחבדניק בשנים האחרונות מפליא לשיר לנגן ולהלחין וכמה משיריו שיצאו בגרסאות ראשוניות מלמדים שבהחלט יש למה לצפות.

השיר שיצא לרגל יום הבחירות "אם הייתי ראש המשלה" הוא שיר היתולי העוסק בהבטחות בחירות ובציפייה למשיח. שירתו הנעימה של לביא על מקצב הרוקנרול יוצרים תוצאה מעניינת אם כי קצרה מידי. ממליץ בחום לחפש ביטיוב שירים נוספים של רועי לביא.

[embed]

]

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן