ביקורת סינגלים: כל המוזיקה של השבוע

מבקר המוזיקה נתנאל לייפר מציג את הסינגלים והקליפים החדשים של השבוע האחרון במוזיקה היהודית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/02/15 23:25 ז באדר התשעה

ביקורת סינגלים: כל המוזיקה של השבוע
shutterstock, צילום: shutterstock

"לכבודך" סינגל בכורה מרגש ונוגע של הזמר והשחקן, אביעד דרף מנחליאל. ניכר משירתו של דרף שהיא מלאה בכוונה ורגש. השיר הוא מתוך האלבום שבדרך עליו הוא עובד יחד עם המפיק המוזיקלי אבי טל (אודי דוידי, אהרן רזאל ועוד).

דרף מפעיל בימים אלו פרויקט הדסטרט בו הוא מגייס את המימון ליצירת האלבום.

[embed]

]

האיש בעל קול הזמיר, דוד ד'אור בסינגל חדש מתוך האלבום השלישי בסדרת "תפילת רבים" שזכתה להצלחה יפה. הפעם חבר ד'אור למפיק תומר הדדי ושניהם מארחים בסינגל החדש והנעים את הזמר קובי אפללו.

האלבומים הקודמים בסדרה 'תפילת רבים' היו מעט משעממים באוזניי הפעם נראה שד'אור לקח את הנושא צעד אחד קדימה ביצירת לחנים מקוריים משלו שהופכים את חווית ההאזנה למעניינת הרבה יותר. ד'אור בחר גם אינני יודע אם בגלל מילות השיר "לא גבה ליבי ולא רמו עיניי" שלא לשיר בשירת הסולו הידועה והבולטת שלו ויש בכך משהו מעניין ומגוון.

[embed]

]

הזמר הוותיק, עדי רן, בסינגל שני מתוך אלבומו התשיעי עליו הוא עובד בימים אלו עם המפיק המיתולוגי של אלבומו הראשון והמצליח - האחרון שבעם, ג'וני שועלי שאת חותם הסאונד שלו קשה לפספס.

השיר החדש, הוא בלדת רוק על תפילת שמונה עשרה המשולבת במילותיו של רן עצמו. הסאונד שמזכיר את ימיו הראשונים של רן במוזיקה היהודית נשמע נפלא. הלחן עצמו אינו מלחניו הבולטים של רן אם כי הוא עדיין נעים וזורם.

[embed]

]

הנער אבישי רוזן חוזר בסינגל חדש מתוך אלבומו השני עליו הוא עובד בימים אלו עם הזמר המתחזק, רמי קליינשטיין. השיר הרוקי נפתח בנגינת פסנתר קסומה אך משום מה מאבד מעט מהקסם עם שינוי המקצב כשנכנסת השירה.

רוזן הוא זמר בשל למרות שקולו עדיין אינו ברור דיו. ונראה שאין זה משנה כל כך גם באלבומו הקודם והמצליח 'תן לי סימן' לא קולו היה זה שהפך את השירים למצליחים אלא השירים עצמם שלעתים היה מוזר לשמוע אותם מילד בן 12.5.

מהבחינה המוזיקלית לא שמעתי עדיין טביעת אצבע מעמיקה מידי של קליינשטיין אך יש לו אלבום שלם כדי לשנות את התפיסה שלי.

[embed]

]

שלמה גרוניך בסינגל נפלא ומקפיץ במיוחד מתוך פרויקט השירים לזכרו של הרב פרומן 'כנפי רוח'. גרוניך מפליא לעשות את מה שהוא עושה הכי טוב בעולם לקחת את הטקסט ופשוט לתת לו כנפי רוח. השיר 'חופש עד הקצה' חדר לליבי כבר מהשמיעה הראשונה ושמעתי אותו לפחות עשרה פעמים בזה אחר זה.

השיר הפאנקי בסגנונו המיוחד של גרוניך ובעיבודו של עמרי אגמון נותן פרשנות מקסימה למילותיו של הרב פרומן ומראה כי הפרויקט המבטיח אכן פורע את הקבלות.

[embed]

]

השבוע יצא גם סינגל חדש לזמר הוותיק אהרן רזאל עליו כתבתי בנפרד, אתם מוזמנים לעקוב במדור התרבות של כיפה שיתעדכן באופן שוטף וכמובן גם בביקורת הסינגלים השבועית.

לטענות תלונות ובכיות ניתן לפנות: netanel@kipa.co.il

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן