ביקורת סינגלים: אריאל זילבר מנצח וחוזר ללב המיינסטרים

אריאל זילבר הצליח להכעיס את עולם התרבות השמאלני כשהעז להביא את דעותיו והשקפת עולמו הוא נודה הוחרם אך חוזר עכשיו וכובש את מצעדי ההשמעה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 02/07/15 15:52 טו בתמוז התשעה

ביקורת סינגלים: אריאל זילבר מנצח וחוזר ללב המיינסטרים
shutterstock, צילום: shutterstock

רגע לפני שלושת השבועות והההפסקה ממוזיקה, סיכום המוזיקה החדשה של השבוע והפעם תוכלו לצפות גם בקליפ מלא החן של אריאל זילבר לשיר שהחזיר אותו סוף סוף ללב הפלייליסט וללב המאזינים הישראלים.

אך אפתח דווקא בקליפ של מוזיקאי חדש, מרדכי גרנביץ', בן 32 גדל והתחנך בבית דתי בפתח תקווה, סיפור חייו הוביל אותו לחיות זמן מה בגוש קטיף. ולאחר ההתנתקות עבר להתגורר בגליל, אז החל להקליט שירים ברמת סקיצות. מאוחר יותר הקליט שני שירים עם הזמר והיוצר, אברהם טל, אחד מהם אף יצא כסינגל (רוצה כיוון).

השיר החדש של גרנביץ' זכה להפקה מוזיקלית על ידי המפיק הירושלמי, דוד ליפשיץ המוכשר שעטף את השיר בליווי רוקיסטי של מיטב הנגנים במוזיקה היהודית. שירתו של גרנביץ' חמימה ורכה ומלאת אופטימיות, אני כבר סקרן לשמוע את האלבום המלא.

[embed]

]

הזמר והיוצר, אריאל זילבר, הצליח להרגיז את כל מדינת תל אביב כאשר העז להשמיע את דעותיו הימניות ל"ע בפומבי ולא נשאר במשבצת זמר המחמד בה רצו לשים אותו. הוא הודר ממקומות רבים וכאשר זכה בפרס ישראל למפעל חיים הוא בוטל בשל התנגדות השמאל והוגדר כסתם פרס על תרומתו למוזיקה הישראלית.

זילבר יצר גם בשנים האחרונות יצירה פוליטית בחלקה שלא זכתה להשמעות בתחנות הרדיו למרות שחלק מהשירים יכלו בקלות להתאים גם לאוזניים חילוניות. אלבומו האחרון 'העטלף והתרנגול' זכה להתעלמות כמעט מוחלטת מכלי התקשורת השונים למרות שהיו שם לפחות שתי פנינים מעולות (נודדת, העטלף והתרנגול).

השיר החדש של זילבר 'היכן פנתה אהבתנו' זכה לחיבוק מהיר מהתקשורת והקהל שפשוט אהב את השיר והזכיר להם את אריאל זילבר "שלהם". מי שמכיר מעט את זילבר יודע שהוא לא מתכוון לסתום את הפה או להפוך את עורו הפוליטי. ההצלחה של השיר החדש שמגיע מתוך פרויקט שלם מאותו הגוון מחזיר אותו ללב הקונצנזוס המוזיקלי ואני מביט בזה ופשוט מרוצה.

הקליפ החדש שפורסם לשיר צולם בשוק מחנה יהודה בירושלים והוא מראה את העממיות והאהבה של הציבור לזילבר ויצירתו.

[embed]

]