רובים ושושנים מצ'פרים והדתיים מפסידים

להקת הרוק תופיע במוצאי השבת הקרובה בפארק הירקון ובין עשרות האלפים שרכשו כרטיסים, נמנים גם לא מעט דתיים. לצערם, הם ייאלצו להפסיד חלק גדול מהמופע או לוותר עליו עליו כליל, לאחר ששעת ההתחלה הוקדמה בחצי שעה. ואיך זה קשור למחווה שרצו לעשות חברי הלהקה לקהל המעריצים בישראל?

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/07/17 08:55 יז בתמוז התשעז

רובים ושושנים מצ'פרים והדתיים מפסידים
מתחילים להופיע בשבת. סולן הלהקה אקסל רוז, צילום: צילום מסך מיוטיוב

60 אלף איש אמורים להגיע במוצאי השבת הקרובה להופעה של להקת 'רובים ושושנים' בפארק הירקון. עם זאת, מחווה של חברי הלהקה לקהל מעריציה בישראל, צפויה לעורר עוגמת נפש עבור שומרי השבת.

הלהקה הוותיקה הודיעה כי היא מתכוונת לצ'פר את מעריציה בישראל ולכן היא תוסיף שעה שלמה להופעתה בארץ. בסיבוב ההופעות הנוכחי, הופעות הלהקה מסתכמות בשעתיים וחצי והפעם הוחלט על מתכונת של שלוש וחצי שעות.

מה הבעיה? שבעקבות המחווה ההופעה צפויה להתחיל לפני צאת השבת. תחילה נקבע כי המופע יחל ב 20:30, אך מאחר והתווספה שעה ועל פי חוק אסור להפעיל את פארק הירקון להופעות אחרי השעה 23:30, נאלצו המארגנים להקדים את שעת ההתחלה בחצי שעה, זאת כדי לנצל את שעת הבונוס במלואה.

יש לציין כי הקהל שומר השבת, בכל מקרה היה מפסיד חלק מהמופע, אך הדבר היה ידוע מראש והוא כלל הפסד יחסית קטן מזמן ההופעה. בעקבות השעה החדשה, יפסידו שומרי המסורת חלק גדול יותר מהמופע ועל כך התרעומת.

ב'ידיעות אחרונות' פורסם כי שישה מרוכשי הכרטיסים כבר פנו אתמול למשרדי טיקטמאסטר ישראל, ביטלו את הזמנתם וקיבלו החזר מלא. בחברת ההפקה שהביאה את הלהקה לארץ פועלים להשגת אישור חריג לסיים את המופע בחצות, כדי שיוכלו לפתוח אותו בשעה המקורית ולאחר צאת השבת.

מחברת הכרטיסים טיקטמאסט נמסר כי "הפקת המופע מתנצלת מאוד בפני קהל שומרי השבת ונערכה להחזרה מלאה של מחיר הכרטיס באופן מיידי ללא עמלת טיפול וללא כל חיוב נוסף".

לדבריהם, "החלטת הלהקה אינה נתונה לדיון מול ההפקה המקומית. בשל העובדה שההופעה חייבת להסתיים בשעה 23:30 בהתאם לאישור שקיבלנו מהרשויות ובהתאם לחוק, לא נותרה בידינו ברירה אלא להתחיל את ההופעה בשעה 20:00. חברת הכרטיסים טיקטמאסטר ערוכה לטיפול מיידי במוקד השירות שלה ברוכשי הכרטיסים. לשומרי שבת שעדיין יהיו מעוניינים להגיע לאחר צאת השבת תסייע ההפקה ככל שניתן. קווי התחבורה הציבורית שפועלים בשבת תוגברו משמעותית, וקווי חברת פאן־זון יבצעו הסעות החל משעות הצהריים מכל רחבי הארץ עד למופע עצמו".

צפו בפעם הראשונה שהלהקה הגיעה לישראל בשנת 1993 (אז ההופעה התקיימה ביום ראשון ולא הייתה בעיה של חילול שבת):