לשנה הבאה: בירושלים

אחרי שערב שלם נמנעו מארגני האירוויזיון לנקוב בשמה של בירת ישראל, ניצחונה של נטע ברזילי יחייב אותם לשנן בקפידה את שם העיר שתארח בשנה הבאה את תחרות השירים המסורתית: "next time at jerusalem"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/18 06:38 כח באייר התשעח

לשנה הבאה: בירושלים
נטע ברזילי, צילום: צילום מסך

זמרת לא שגרתית ושיר לא שגרתי הצליחו להביא את האירוויזיון בפעם הרביעית לישראל. נטע ברזילי הצליחה לכבוש את הבמה בליסבון עם שירה "toy" וזכתה בתחרות השירים של אירופה.

ברזילי, שרק לפני מספר חודשים לא הייתה מוכרת אפילו בישראל, הייתה מועמדת בכירה לזכות והתמודדה ראש בראש מול קפריסין.

את שלב דירוג השופטים מ-43 המדינות סיימה ישראל במקום השלישי, אך ככל שהתקדמה הקראת תוצאות הצופים הסתמן שישראל וקפריסין יוותרו לבדן על קו הגמר. לבסוף, עם מרבית הקולות של צופי אירופה (ואוסטרליה) הצליחה ברזילי לעקוף את כולם וזכתה בתחרות.

"תודה שבחרתם שונה", אמרה הישראלית בהתרגשות לאחר הזכיה, "תודה שעל אף המחלוקות בינינו בחרתם בי. אני אוהבת את ישראל בפעם הבאה בירושלים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את הזמרת הישראלית כפי שהיא בירכה את הקהל ("כפרה עליכם") וכתב בדף הפייסבוק שלו: "נטע, את כפרה אמיתית. הבאת הרבה כבוד למדינת ישראל! לשנה הבאה בירושלים!".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב אמרה לברזילי, "כפרה עלייך שיחקת אותה וריגשת את כולנו. הבאת כבוד גדול למדינת ישראל", אמרה השרה רגב לברזילי. "נטע הביאה מתנה גדולה למדינת ישראל שחוגגת 70 לעצמאותה ולירושלים שחוגגת היום 51 שנים לשחרורה ואיחודה. בשנה הבאה האירוויזיון בישראל ונעשה הכל על מנת לארח אותו בצורה היפה ביותר ולחשוף שוב את פניה היפות של מדינת ישראל". 

https://www.facebook.com/kanipbc/videos/2155655874653927/