ישראל ג'רופי בשיר חדש לזכר בתו

בחמש השנים האחרונות התמודדה בתו של הזמר חשראל ג'רופי, הדר, במחלת הסרטן. בקיץ האחרון נפטרה, וכעת הוא מוציא שיר חדש "הבן יקיר לי" לזכרה. האזינו לו פה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/17 15:52 כח באלול התשעז

ישראל ג'רופי בשיר חדש לזכר בתו
הסינגל החדש - ישראל ג'רופי, צילום: יח"צ

הזמר החסידי ישראל ג'רופי מופיע מעל לעשור, חמש מתוכן עמדו בצל התמודדותו עם מחלת הסרטן של בתו חיה הדר ז"ל, שנפטרה בחודש סיוון האחרון. בכל חמש השנים הללו ישראל, בעידודה ועל פי בקשותיה החוזרות ונשנות של הדרי, לא אפשר לאתגר הכואב למנוע ממנו לשמח את הקהל.
כעת, מוציא ישראל את סינגל הביכורים שלו, המוקדש לזכרה של הדרי, שגם בתקופות הקשות ביותר של מחלתה שאבה שמחת חיים ורוממות רוח מן השירה והמוסיקה היהודית החסידית.

הניגון עצמו, אותו הלחין החסיד והקומפוזיטור החב"די הנודע ר' שלום חריטונוב מניקולייב שבאוקראינה, משלב כאב של געגועים יחד עם אופטימיות ותקווה, והוא מנוגן על ידי חסידי חב"ד לרוב בעת תפילות ראש השנה ויום הכיפורים.

ישראל בחר בניגון המיוחד, שעד כה טרם עובד והונגש לקהל הרחב, משום שהן הלחן והן המילים, מספרות את החוויה האישית שלו בשנים האחרונות, ובמיוחד – בחודשים האחרונים. 

בסיום הביצוע שולב קטע מהמעמד המיוחד והמרטיט של "ברכת הבנים" שהיה עורך הרבי מליובאוויטש לתלמידי ישיבות תומכי תמימים שהתארחו בחצרו. הרבי (שלא זכה לפרי בטן), ראה בבחורי הישיבה כילדיו, ואת ברכת הבנים המסורתית שעורך אב לבניו בערב יום הכיפור היה עורך הרבי רגע לפני יום הכיפורים, עם אלפי הבחורים שהיו מצטופפים בבית המדרש.