"השירים שלי תמיד יהודיים": שנה לפטירת לאונרד כהן

שנה עברה מאז הלך לעולמו לאונרד כהן, זמר ענק שידע לשבץ את יהדותו בשיריו. בראיון ישן עמו מדגיש כהן כי הוא כותב מתוך המסורת היהודית ומגדיר את שיריו "יהודיים". צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/17 17:04 יח בחשון התשעח

"השירים שלי תמיד יהודיים": שנה לפטירת לאונרד כהן
לאונרד כהן, צילום: צילום מסך יוטיוב

היום לפני שנה, ב-7 בנובמבר 2016, נפטר לאונרד כהן, זמר-יוצר, מוזיקאי, משורר וסופר יהודי-קנדי. כהן ידוע בלהיטיו הרבים שזכו להצלחה בין לאומית. רבים משיריו הידועים הכילו בתוכם אלמנטיים תנ"כיים - יהודיים, למשל השירים "הללויה", "מי באש" או השיר "הנני" שהוציא ממש לפני מותו, בו משתתף חזן הקהילה של הוריו בקנדה:

היום עלה בעמוד הפייסבוק של ה"חינוכית" קטע מהתוכנית "ערב חדש" בהנחיית דן מרגלית, משנת 1985, בו מדבר כהן על שיריו ועל הקשר שלו ליהדות. כאשר דן מרגלית שואל אותו האם שיריו הפכו ליהודיים יותר, עונה לו כהן: "השירים שלי תמיד יהודיים, הם לא יכולים להיות שום דבר מלבד יהודיים... אני כותב מתוך המסורת שלי, הלב שלי נימול לפי המסורת היהודית".

https://www.facebook.com/23tv.tv/videos/1858759640831448/

כהן נולד למשפחה יהודית ממוצא פולני וליטאי בקנדה. שמו העברי המלא הוא אליעזר בן ניסן הכהן. משפחתו השתייכה לקהילת שער השמים האורתודוכסית. אביו נפטר כשלאונרד היה בן 9, ועל חינוכו הופקד סבו מצד אמו מאשה, הרב שלמה זלמן קלוניצקי. 

לאחר היעדרות של יותר מ-15 שנה מהבמה, יצא כהן ב-2008 לסיבוב הופעות עולמי, במהלכו קיים הופעה אחת בישראל, באצטדיון רמת גן. בסיום המופע ברך כהן את חמישים אלף הצופים הישראלים בברכת כהנים.

כהן נפטר בשנתו ב-7 בנובמבר 2016 בביתו שבלוס אנג'לס. הוא נקבר בחלקת המשפחה בבית הקברות שערי שמיים במונטריאול, לצד הוריו והורי הוריו. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן