הפלייליסט של חגית משה ליום שישי

בכל סוף שבוע מישהו אחר יספר לנו על חמשת השירים שתמיד ייכנסו לפלייליסט שלו ביום שישי, יהיו רקע לבישולים ולניקיונות וילוו אותו/ה לקניית החלות ולסידורים. והפעם: חגית משה

חדשות כיפה חגית משה 30/06/17 01:32 ו בתמוז התשעז

הפלייליסט של חגית משה ליום שישי
הפלייליסט שלי

"יש לי ציפור קטנה בלב" של יגאל בשן. מילים: יגאל בשן ויוסי בנאי. לחן: יגאל בשן.

כשהייתי בת 4 הוציא יגאל בשן את הדיסק "יגאל בשן וחברים טובים". השיר המפורסם ביותר באלבום היה "יש לי ציפור קטנה בלב" שהלחין בשן למילים שכתב יחד עם יוסי בנאי ונחשב לאחד משיריו הידועים ביותר עד היום. בשן הוא הזמר האהוב עליי ומלווה אותי לאורך כל החיים. התרגשתי מאוד כאשר הוא זכה בשנה שעברה בפרס אקו"ם למפעל חיים ועוד יותר שמחתי לשמוע שלאחר שנתיים בהן לא הופיע כמעט כלל, חזר בשן להופיע במגוון במות ברחבי הארץ. כמובן שהלכתי לאחת מההופעות שהתקיימה בירושלים. 

 

"ירושלים שבלב" של אברהם פריד. מילים: תומר הדדי ואברהם פריד. לחן: תומר הדדי. 

https://www.youtube.com/watch?v=78V2-4MwDUY

ה-ש-י-ר שלי! מזדהה ומתחברת לכל מילה ומילה: "כל הדרכים, השבילים, הכבישים, השלטים, מובילים לירושלים. כל התפילות, הדמעות, בקשות, מחשבות, מובילות לירושלים.

כל השירים, פיוטים, מזמורים, סיפורים, כולם לירושלים. ירושלים שבלב".

את הקשר לירושלים אנו מציינים כמעט בכל אירוע מרכזי בחייו של כל יהודי ויהודייה באשר הם: בברית המילה, בבר המצווה ותחת החופה. לנו, העם היהודי, בירתנו הנצחית נמצאת תמיד בלב- בכל מקום בו נהיה. מסלול חיינו תמיד מנותב ומצטלב בדרכים הרבות בהן הוא עובר ומגיע לירושלים. 

 

"נוף ילדות" של שלמה ארצי. מילים ולחן: שלמה ארצי.



מנגינה יפה, אבל לפעמים שוכחים שהמילים עצובות כל כך... 

שיר שלעניות דעתי מזכיר לכל השומעים אותו את הילדות האישית שלהם. שיר נוסטלגי המציף בי זיכרונות ילדות מתוקים. אני נולדתי וגדלתי בבאר שבע עד נישואיי ובזכות בעלי זכיתי לקבוע את משכני בירושלים. ילדיי, זכו כולם להיוולד בירושלים. 

 

"בואי בשלום" של יעקב שוואקי. מילים: רבי שלמה הלוי אלקבץ מתוך הפיוט "לכה דודי". לחן: איציק וואלדנר. 



שיר שמרגש אותי בכל יום שישי מחדש. כיוון שאני מוזמנת לשמחות רבות, גם שם אני פוגשת בשיר ברגעים הכי עוצמתיים של טקס החתונה. בני הבכור, ארנון, התחתן לפני 5 חודשים וצעד לחופה לצלילי השיר הזה. רגעים שלא אשכח כל ימי חיי. 


"י-ה אכסוף" של יצחק מאיר וחברים. מילים: רבי אהרון הגדול מקרלין. 

השיר שמכניס אותי לאווירת השבת ולרוגע המאפיין את היום הקדוש בשבוע. 

בסיום הבישולים אני שמה את השיר הזה ברקע, יושבת עם כוס קפה ונחה מהעבודה.   

 

חגית משה היא תושבת ירושלים, סגנית ראש העיר  ירושלים ומחזיקת תיק הכספים.

נשואה לאיציק משה ואם לשישה ילדים.

תיק הכספים בו מחזיקה חגית, הינו התיק המאתגר ביותר מבין שלל התיקים בעיריית ירושלים. הוא מכיל בתוכו את כל תחומי הפעילות של העירייה עבור תושביה.