בלעדי ל'כיפה': השמעת בכורה של 'אנדרדוס' שרים את שירו של אורי אורבך ז"ל

ספר 'שירי הילדים' של אורי אורבך הולחן בידיו הכשרוניות של ניר סרי וזכה לביצועם של אומנים רבים. האזינו לביצוע של 'אנדרדוס' לשיר "איזה יום היה לי" מתוך האלבום שיושק בעוד שבוע במופע חגיגי: "הרגשתי שניתנה לי סוג של שליחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/17 18:14 ז בתשרי התשעח

בלעדי ל'כיפה': השמעת בכורה של 'אנדרדוס' שרים את שירו של אורי אורבך ז"ל
עטיפת האלבום, צילום: יחץ

שיריו של אורי אורבך ז"ל זוכים ללחנים, צבעים , ניחוחות וחיוך מחמם לב באלבום חדש ובמופע השקה חד פעמי בהשתתפות אמנים רבים. אורבך, אשר נפטר לפני כשנתיים,  ידע לבטא בספריו בדיוק, ברגישות, בהומור, בפשטות והכי חשוב בכנות סיטואציות מהווי עולמם של ילדי ישראל.

המוסיקאי ניר סרי פנה אל אורי לפני מספר שנים והציע לו להלחין את שיריו לכדי אלבום מיוחד לילדים. אורבך נתן את הסכמתו והעבודה על איסוף החמרים והפקת האלבום החלה.  כעת, כשנתיים לאחר פטירתו, בשיתוף משפחת אורבך,  יוצאים שירי הפרויקט באלבום שירים וקטעי קריאה אותם יבצעו חבריו ומכריו של אורבך.

 

ניר סרי: "אנחנו מרגישים שאנחנו עושים לשירי אורי אורבך את מה שעשה יוני רכטר לשיריו של יהונתן גפן בפרוייקט "הכבש השישה עשר".

על הפגישה הראשונה עם הספר מספר סרי: "המילים הילכו עלי קסם. ההומור, והיכולת לבטא במילים ספורות ומדויקות תחושות ורגשות מעולמו של ילד דתי כבשו אותי. כמוסיקאי, פשוט התחלתי להלחין להאנתי ולהנאת ילדיי את השירים,  בהמשך פגשתי את אורי והשמעתי לו את הלחנים. הצעתי לו את הרעיון של הפקה מוסיקלית משירי "אולי בשבת יזרקו סוכריות". אורי הציע להרחיב את ההפקה לספרים נוספים שלו. כך, נוצרו לחנים נוספים, ויצאנו לדרך. לאחר פטירתו, הרגשתי שניתנה לי סוג של שליחות. כעת, שנתיים לאחר פטירתו, החלום שהתחיל, אז, בפגישה, פוגש את המציאות."   

מופע ההשקה החגיגי בהשתתפות האומנים יתקיים ב 18/10 בשעה 18:00 במרכז עינב לתרבות- ת"א. המופע בהפקת מרכז ברודט לתרבות יהודית של עריית תל אביב – יפו