אף אחד לא נשאר אדיש - ביקורת אלבום

לא כל יום מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, משבח ככה אלבום של יוצר אך מסתבר כי מול אלבומו של יוסי נטיב כל הסופרלטיבים נשפכים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 17/11/15 17:44 ה בכסלו התשעו

בתור עוקב אדוק במיוחד אחרי המוזיקה היהודית המקורית נדירים המקרים בהם אמן עם שני אלבומים מצליח לחמוק מתחת לרדאר הפעיל במיוחד שלי. אני יכול לומר בסיפוק רב שזיהיתי את רוב האמנים המצליחים בשנים האחרונות ותמכתי החל מהסינגל הראשון ששחררו החוצה, לכן כשאני פתאום מגלה משהו ועוד משהו טוב במיוחד, שלא שמעתי עליו זה מציק לי כמעט באופן פיזי.

על אף התהייה כיצד והיכן התחבא לו היוצר הנתנייתי, יוסי נטיב, שמחתי שמחה גדולה מאד לגלות את אלבומיו, במיוחד האחרון - 'אף אחד לא נשאר', הבשל יותר, שיצא לפני כשנה ומענג את אוזניי בחודש האחרון פעמים רבות.

נטיב מתגלה כיוצר רגיש ומרגש בעל קול גבוה ודק מעט, שקשה להתעלם ממנו. הוא כותב ומלחין בעצמו את רוב השירים מלבד שיר אחד של האבן עזרא (הנה פני תבל) ושיר נוסף מתוך המקורות. הלחנים של נטיב מרגשים במיוחד ומשתלבים בצורה נפלאה עם המילים הנוגעות שריגשו אותי במיוחד.

הלהיט של האלבום הוא ללא ספק שיר הנושא המרגש שלו - 'אף אחד לא נשאר', שלא משאיר אף מאזין אדיש. ההפקה המוזיקלית המשובחת, הרוקיסטית בצבעה של האלבום שמשותפת לנטיב שגם מנגן על חלק גדול מכלי הנגינה ולסער גז, פשוט תפורה בצורה מושלמת לשיריו של נטיב ומשדרגת אותם. הייתי מוותר על סולו ה"חצוצרה" בשיר 'ברוך אתה השם' אך מדובר בביקורת נקודתית קטנה אל מול התמונה השלמה המעולה.

באלבום השני שלו נטיב עוסק בצורה עדינה ויפה בקשר שלו עם בורא עולם (עבד שכמותי) על הניסיונות (רציתי לשיר) ושירי תפילה (רוח של שקט) ועוד, אך בצורה שיכולה וצריכה להתאים לכל פלייליסט ישראלי שרוצה להביא מוזיקה מרגשת ומשובחת למאזיניו.

לסיכום: 'אף אחד לא נשאר' של יוסי נטיב הוא אחד האלבומים הכי מומלצים ששמעתי בתקופה האחרונה. אם בא לכם לפנק את עצמכם עם אלבום שירגש, יגע והכל בטוב טעם, אני לא יכול לחשוב על אלבום יותר מתאים. אל תתנו לעובדה שככל הנראה לא שמעתם עליו עד היום לבלבל אתכם ורוצו להוסיף את התענוג הזה לרשימת ההשמעה שלכם.