להנות מפרחי הבר - הכניסה חופשית!

יום העיון השנתי לזכרו של נגה הראובני, מצויין מדי שנה בפארק "נאות קדומים" ויתקיים ביום ו' הקרוב. במקום יתקיים סיור מודרך בנושא "שימור ואקלום פרחי בר". ההשתתפות ללא תשלום, בהרשמה מראש.

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/18 10:42 כו בשבט התשעח

להנות מפרחי הבר - הכניסה חופשית!
נאות קדומים, צילום: צוות נאות קדומים

בהקמת פארק נאות קדומים, הגשים נגה הראובני את חלומם של הוריו, חנה ואפרים הראובני, אשר תכננו להקים גן המציג את צמחי הארץ בהיבטם התרבותי.

לתפיסתם, את נופי נאות קדומים ניתן לקרוא כמו טקסט; כל פיסת נוף, צמח או מתקן חקלאי מספרים מהווי עם ישראל בארצו ומשדרים את רוח העם שנבע מאופי החיים בה.

הראובנים הדגישו כי היכרותם של אבותינו עם הצמחים הייתה כה אינטימית, עד כי השכילו לראות בצמח ובמאפייניו המגוונים גם סמל ומשל לחיי האדם והעם.

 

נגה הראובני

נגה הראובניצילום: צוות נאות קדומים

 

 יום העיון השנתי לזכרו של נגה הראובני, המתקיים מדי שנה בפארק נאות קדומים, יציין השנה עשור למותו. היום יתמקד בנושא שהיה קרוב מאוד לליבו – צמחי הבר של ארץ ישראל, ויוקדש להכרות עם מבחר מצמחי הבר, שימורם ומקומם הערכי והתרבותי בשיח העכשווי.  

היום יחל בסיור קצר בהדרכת צוות הגן הבוטני, ויעסוק בשיטות מתוחכמות של עולם הבוטניקה להישרדות. וכן על שימור ואקלום פרחי בר בכלל ובגן הבוטני בנאות קדומים בפרט.

 לאחר הסיור יתקיימו רצף של הרצאות קצרות (עד 20 דקות) המשקפות היבטים שונים הקשורים בצמחי הבר בארץ ישראל ובעבודה הנעשית על מנת לשמר את המבחר הייחודי.

רשימת המרצים כוללת את ד"ר יואל מלמד מאוניברסטית בר-אילן - מומחה בבוטניקה ארכאולוגית בתחום של זרעים ופירות, פרופ' אמוץ דפני- בוטנאי ומשורר, ד"ר עינב מייזליש גתי - מנהלת "בנק הגּנים" במכון וולקני, ד"ר אורי פרגמן ספיר - מנהל הגן הבוטני בגבעת רם, עתי יופהמקימו של גן בוטני ארצישראלי ייחודי בעמק האלה וד"ר שרה'לה אורן מדריכה בכירה בנאות קדומים.

 

יום עיון - "כמו צמח בר" יתקיים ביום  ו' 16.2.2018 א' אדר תשע"ח, שעות 8:30-13:00. ההשתתפות ללא תשלום, אך יש להירשם מראש.  לפרטים והרשמה: 08-9770777.