לגלות את הרצון: מהי שיטת "דמיון נובע"?

כמה פעמים כוחות שאתם לא מכירים גרמו לכם לעשות דברים מבלי שתבינו למה? נוריאל אהרון מסביר מהי שיטת דמיון נובע דרכה תגלו את כל השחקנים על הבמה

חדשות כיפה נוריאל אהרון 11/09/17 17:06 כ באלול התשעז

לגלות את הרצון: מהי שיטת "דמיון נובע"?
ההצגה חייבת להמשך, צילום: shutterstock

דמיינו את עצמכם נכנסים לתאטרון, יושבים וממתינים בהתרגשות להתחלת ההצגה, הוילון נפתח, ולהפתעתך רק שחקן אחד עולה על הבמה ומבצע הופעה שלמה וכולם מוחאים כפיים.

ומשהו בלב שלך לא נותן לך מנוחה – לא קנית כרטיס להצגת יחיד!

ההצגה נגמרת.

האורות נדלקים ואתה מגלה שמישהו החליט שלא לפתוח את הוילון עד הסוף, היו על הבמה עוד הרבה שחקנים שלא היה ניתן לראות ולשמוע אותם. אחד השחקנים פה החליט שהוא ורק הוא על הבמה, מתנהג כמו במאי, מראה את כולם דרכו.

 

כמנחה ב"דמיון נובע", זו החוויה בתחילת תהליך עבודה בדמיון. נדמה את הנפש כבמה אחת עם הרבה שחקנים – כל אחד מייצג חלק אחר מהתמונה, מושך לכיוון אחר, לדוגמא ימין ושמאל, ילד ומבוגר, 4 יסודות (אש, אויר, מים ואדמה).

 

או במילים אחרות – תמימות מול חכמה, זרימה מול סמכותיות, חזון מול פיתוח ומימוש, ועוד ועוד הרכבים שונים, עדינים ואישיים מאוד. הבעיות מתחילות שהנפש מתבטאת דרך שחקן אחד ודרכו רואים את כל המציאות – "אני אמלוך" צועק אותו שחקן.

דרך השחקן היחיד אנו רואים את כל התמונה, עליו אנו בונים חלומות ורצונות, עד שנגלה שמישהו פה החליט לא לפתוח את הוילון, החליט לא לתת לכולם לדבר, לא מאפשר ליצור הרמוניה משותפת.

תחילת העבודה בדמיון נובע מתבטאת בתהליך בו מגלים את הרצון של האדם על ידי חשיפת כל "השחקנים" בנפש ויצירת שיח פנימי ביניהם עד להתגלות הבמאי של הנפש – הרצון בשלמותו.

שם נגלה שאותו "שחקן" שבתחילה השתלט על ההצגה, לא רק שטעה בהתעלמותו משאר ה"שחקנים" אלא גם את עצמו הוא הבין בצורה קיצונית ולעיתים גם מאוד חיצונית.

ההגעה לאותו במאי עוברת לרוב במפגש פנימי עם "שחקן" נוסף בנפש, עוד צד בנפש שהחליט להחזיק את הוילון ולא לאפשר לו להיפתח מסיבות שונות ומגוונות.

נגלה איזו הגדרה חלקית וחיצונית אוחז אותו "שחקן", וכיצד הגדרה ולבוש זה קיבעו אותנו ולא אפשרו לנו להיפגש עם המציאות מזווית ראייתה השלמה והנקייה של הנפש.

כאשר ישנו גילוי הנפש אזי מתגלה רצון, התפילה בוקעת ממעמקי הלב ועמה מגיע השינוי במציאות. כל ההתנגדויות החוסמות אותנו להצליח ביישום רצוננו הן תזכורות מאותם "שחקנים" שלא קבלו את מקומם והם לעולם לא יוותרו. הנפש תמשיך תמיד לרצות להתגלות בשלומתה.

להדגמת הדברים נוכל להיזכר בפעמים הרבות בהם רצינו מאוד לעשות משהו אך בסופו של דבר מצאנו את עצמנו לא מבצעים את הרצון או אפילו עושים את ההפך. במילים אחרות "המחשבה והרצון שלנו לא יצרה מציאות".

רצינו לעשות משהו וחשבנו על זה הרבה אך "משהו" בתוכנו רצה בתוכנו אחרת וזאת הסיבה שלא הצלחנו. חלק אחר בנפש הרגיש שמקומו לא באה לידי ביטוי או אפילו עומד בסכנה.

כל פעם שקשה לחשוב ולדמיין בבהירות רצון, צפות התנגדויות חוסמות, התפילה לא בוקעת ממעמקי הלב, הרצון לא מתממש במציאות – יתכן מאוד שלא הגעתם לבמאי, אולי רק אחד השחקנים מדבר ומופיע כאן או חלקם, הנפש לא גלויה.

מחשבה שלמה מהנפש יוצרת מציאות.

בשיטת "דמיון נובע" אנו לומדים איך להקשיב לנפש עד שהרצון הפנימי שלה מתגלה.

מכון דמיונובע מקיים ערב פתוח בתאריך כ"ב אלול 13.9.17 במכללת מעיינות בירושלים