כל האירועים והפעילויות לפסח 2018

לכבוד ימי חול המועד הבאים עלינו לטובה, הכנו עבורכם כתבה המרכזת את כל הפעילויות והאתרים שיפעלו במהלך החג. עליכם רק להיכנס ולהחליט היכן אתם מעדיפים לבקר! הכתבה מתעדכנת מידי יום, עקבו אחרינו!

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/18 10:46 כז באדר התשעח

כל האירועים והפעילויות לפסח 2018
פסח , צילום: שאטרסטוק

מפה ומצה

משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים מזמינים את הציבור הרחב לאירועי 'מפה ומצה', המחברים את קהל המטיילים לסיפורם של אתרי המורשת בצפון, בדרום, במרכז ובירושלים. באתרים יחכו סדנאות יצירה, סיורים מודרכים, מופעי מוסיקה, תיאטרון, מחול, סדנאות יצירה והפעלות מיחזור, הצגות ילדים ומפגשים עם סופרים.

אתרים המשתתפים בפסטיבל: אתר השחזור ראש פינה, חצר כנרת, מוזיאון בית שאן, בית חיים שטורמן בעין חרוד, מוזיאון העמק בקיבוץ יפעת, מרכז מורשת הרמב"ם בטבריה, מוזיאון בית ביאליק בתל אביב, בית בן גוריון בתל אביב, מוזיאון רמלה ויד לבנים, מרכז בגין בירושלים, מרכז הרצל בירושלים ובית הדסה בחברון.

מתי: ימים שלישי ורביעי ט"ז-י"ז בניסן תשע"ח,  3-4 באפריל 2018, בין השעות 09:30-19:00

מחיר: ללא תשלום.

הפירוט המלא בקישור, היכנסו!

 

צפון

פסח בראש הנקרה

העבר התנכ"י של יציאת מצרים מתעורר לחיים עם שחקנים בדמויותיהם של 'משה רבנו' ו'פרעה מלך מצרים', שיסיירו עם המבקרים בין הנקרות והגלים ויספרו בצורה חווייתית לאורך המסלול את סיפור יציאת מצרים וקריעת ים סוף.

הסיורים המומחזים יתקיימו בין התאריכים 31.3-6.4 ייצאו בכל שעה עגולה בין 10:00 ל-16:00.  סיורי 'משה ופרעה' במסגרת פעילות היום הינם ללא תשלום נוסף וכלולים במחיר הכניסה (מבוגר 45 ₪, ילד 36 ₪) לאתר התיירות ראש הנקרה הכולל גם נסיעה ברכבל, מיצג אור-קולי וכמובן – ביקור בנקרות. ניתן להעשיר את הביקור ולשלב [במחיר מיוחד] גם טיולים רכבים חשמליים לאורך טיילת החוף. עוד במהלך ימי החג תושק חוברת פעילות חדשה לילדים שתוצע במחיר 10 ₪ בלבד ותכלול חידונים, שעשועונים משפחתיים ומידע רב מותאם לילדים על האתר.

לאחר רדת החשכה ייפתח האתר מחדש לסיורי עששיות ליליים בין הנקרות. הסיור כולל : נסיעה לילית ברכבל המואר אל הנקרות הימיות וסיור מודרך בתוך הנקרות החשוכות לאור עששיות, נלמד כיצד נוצרו הנקרות ולמה דווקא כאן, נעלה על הגשר המפורסם שעליו עברה הרכבת המנדטורית שאף הובילה לארץ מעפילים, נשמע את הסיפור המרתק על הלילה שבו המחתרות פוצצו את גשר הרכבתו נצפה במיצג האור קולי.  הסיורים הליליים יתקיימו בתאריכים – 22.3, 25-29.3, 1-4.4, החל מהשעה 20:00 ובכל חצי שעה. הסיורים בהרשמה מראש בטלפון 073-2710100 או באתר.

מחיר: עלות למבוגר 50 ₪,עלות לילד (3-18)  45 ₪. הפעילות מותנית בהרשמה של 40 משתתפים לפחות.

שימו לב לשעות הפתיחה המורחבות בימי החג עקב הביקוש הצפוי: האתר יהיה פתוח בחול המועד בין השעות 09:00-19:00 (כניסה אחרונה 18:00), ובימי שישי ובערבי החג עד השעה 17:00 (כניסה אחרונה 16:00).

ראש הנקרה

ראש הנקרהצילום: סטודיו A

 

 חוזרים לימי הביניים - פסטיבל "אבירים ואומנים"

בפארק גורן בגליל העליון ייפתח מתחם שיחזיר את המבקרים לתקופה של ימי הביניים. המבקרים בפסטיבל ייחשפו לטורניר אבירים ,מחנה מסעות מדיאבלי, מתחם שבו יעבדו נפחים בינ"ל שהגיעו מיוחד מצרפת, גרמניה ורוסיה ואפילו לטברנה שתגיש אוכל  של אותה תקופה! טורניר יתקיים לאורך כל שעות היום ,ייערכו קרבות אבירים רגלים ורכובים על סוסים, דו קרב וקרבות קבוצתיים.

כל מי שיגיעו למקום לא יישארו מקופחים ויוכלו להתנסות במגוון עצום של סדנאות שכל כולן פעילויות של ימי הביניים. מזירה להתנסות בסיף (עם חרבות ספוג), דרך סדנת בישול, הקמת אוהל, הדלקת אש, ייצור בשמים וסלים קלועים ועוד.

המבוגרים יותר ייהנו מתערוכת נשקים קרים מודרניים ועתיקים, סדנאות של ריקודים מימי הביניים, מטווחי רובה קשת, חנית, ואפילו שוק ימי ביניים עם סחורה מגוונת ומקורית.

מתי: ימים חמישי – שבת של פסח ב', 5-7/4 בין השעות 10:00 – 17:00   

מחיר: מכירה מוקדמת באתר בימות -  כרטיס עם תאריך קבוע מראש למבוגר - 60ש''ח, לילדים ולאוכלוסיות עם הנחה(מצ"ב) - 40 ש''ח. כרטיס עם תאריך פתוח מבוגר - 70 ש''ח, לילדים/ עם הנחה - 50 ש''ח. כרטיס במקום האירוע: מבוגר – 70 ש''ח, עם הנחה – 30 ש''ח. הנחה בהצגת תעודה – חיילים, שוטרים, נכים, סטודנטים, גמלאים, ילדים מתחת גיל 16.

נבחרת ישראל

נבחרת ישראלצילום: יח"צ

 

פסטיבל האביב של בית שאן - לפירוט מלא היכנסו לדף הפייסבוק של "בית שאן"

ישי ריבו בהופעה מלאה ברחבת הספריה העירונית

איפה: רח' רחבעם זאבי 1 בית שאן, 19:30

מתי: יום ראשון - 1 באפריל 2018 (ט"ז בניסן תשע"ח) 

מחיר: הכניסה חינם.

ישי ריבו

ישי ריבוצילום: דודי חסון

 

רוכבים על הזמן - מופע הסוסים חוזר להיפודרום הגדול

גן לאומי קיסריה מזמין אתכם לחוות את סיפורה של קיסריה בראי ההיסטוריה עם רוכבים מקצועיים עוטי מדים ומצוידים בכלים, עם הלמות תופים ותרועה גדולה ועם המלך הורדוס בכבודו ובעצמו ושלל פעילויות נוספות מחכות לכם.

היכן: גן לאומי קיסריה

מתי: ראשון עד רביעי 1-4.4, בשעות 11:00 ו-13:30 (סיורים ללא תשלום ייצאו מהשער הצלבני ומשער התאטרון בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00).

מחיר: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר (מבוגר 39 ₪  ילד 24 ₪  ), חינם למנויי רשות הטבע והגנים.

 

משה להב – "הטיש הגדול" במופע מיוחד באגמון החולה

מזה עשר שנים מחזיקים באגמון החולה (בשיתוף קק"ל) במסורת בה מגיע משה להב ״הטיש הגדול״ למופע פסח מיוחד במקום הקסום. לכבוד ערב זה מתאגדים חברים מרחבי הארץ, עולים צפונה ומצטרפים למאות המטיילים בצפון אשר משלבים את מופע הטיש בטיולם. ערב שכולו אהבה למוזיקה הישראלית על כל גווניה.

איפה: מרכז המבקרים אגמון קק"ל החולה.

מתי: יום ג' 3.4 חוה"מ פסח בשעה 20:30.

מחיר: במכירה מוקדמת : 65 ש"ח , ביום האירוע 75 ש"ח. להזמנת כרטיסים : 04-6817137.

 

האימפריה חוזרת לבית שאן

 הקיסר מגיע לסקיתופוליס (בית שאן) ומזמין את העם לחוויית לילה ייחודית לקול צלילי הנבל:

מופע להטוטי אש, שוק לאורך הקרדו, ומאכלים של נשות סקיתופוליס. האומן שיר סופר ידגים את כלי הנגינה שהגיעו ממרחבי האימפריה הרומית. הכול קורה בלילה, לאור לפידי אש פזורים באתר ליד חיילים רומיים האחראים על הסדר, ורוכלת בשוק שמחלקת לתושבי העיר תבלינים ושיקויים לרפואה.

היכן: גן לאומי בית שאן

מתי: שלישי ורביעי 3-4.4, בשעות 22:30 -18:30.  

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר (מבוגר 28 ₪  ילד 14 ₪  )

 

המימונה המסורתית הגדולה של בית שאן

הפנינג משעות הבוקר ועד השקיעה. אוהל אירוח ענק ייפתח ויארח את החוגגים עם שתיה קלה, כיבוד עשיר, תערוכת כלים אותנטיים ומוסיקה מוגרבית. בשעה 13:00 יופיעו אריק משעלי ולהקת אוריינטל בחפלה מרוקאית גדולה, ואחריה להקת 'לילות המזרח' עם הזמר ליאור ביטון. בשעה 17:00 המופע לילדים 'גילי בא לבקר' (מותק של פסטיבל)

איפה: פארק האקליפטוס, רח' חטיבת גולני בית שאן, החל מ-11:00

מתי: יום ראשון – 8 באפריל 2018 (כ"ג בניסן תשע"ח)

מחיר: הכניסה חינם.

פסטיבל האביב בית שאן

פסטיבל האביב בית שאןצילום: דוברות עיריית בית שאן

 

פסטיבל הפיסול הבינלאומי 'אבן בגליל' ה-28 

פסטיבל הפיסול הבינלאומי 'אבן בגליל' במעלות תרשיחא כבר הפך לאחד הפסטיבלים הוותיקים והפופולאריים בישראל – מדי שנה, כבר 27 שנים, משתתפים בחול המועד פסח עשרות אלפי מבקרים ונהנים משלל פעילויות חינם ביניהן סימפוזיון הפיסול בו נוצרו לאורך השנים למעלה מ-370 פסלי ענק הפזורים ברחבי העיר הגלילית. צפויים להגיע לישראל 9 פסלים מ-7 מדינות אשר יצטרפו אל 4 פסלים מישראל ויחדיו ירכיבו 'נבחרת' של 13 אמנים מ-8 מדינות שונות שישתתפו בפסטיבל . 

איפה: אגם מונפורט מעלות-תרשיחא   מתי:01-03.4

מחיר: הכניסה חינם.

 

ירושלים

פסח אקסטרים בעתיקה!

הטרק התיאטרלי על חומות ומערות

מפגש מודרך עם בוני ירושלים לדורותיהם על הטיילת הצפונית,  סיור מודרך במערה ובמנהרת הזחילה המסתורית, והצגות לכל המשפחה באולם הבונים החופשיים. פנסים בכניסה למערה – שי לכל משתתף! מתאים מגיל 5 ומעלה.

מחיר: 25 ש"ח.

טרק אקסטרים "סולמות וחבלים"

תצפית מרהיבה מהטיילת הדרומית וגלישה במורד החומה בסנפלינג באזור שער ציון. מתאים מגיל 9 ומעלה.

מחיר: 20 שקלים.

הטרק העצמאי, מעל ומתחת 

טיול עצמאי על טיילת החומות הצפונית או הדרומית – מבט ממעוף הציפור וההיסטוריה על ירושלים העתיקה והחדשה או טיול עצמאי במערת צדקיהו – מערת האגדות והמסתורין של ירושלים. מתאים לכל המשפחה אך לא מונגש לעגלות תינוקות.

מחיר: 10 ש"ח.

איפה: טיילת החומות צפונית ודרומית – עלייה משער יפו, מערת צדקיהו – קופות בכניסה למערה.

מתי: חוה"מ פסח ראשון- רביעי, 4-1.4.18 טז'-יט' ניסן, תשע"ח, בין השעות 17:00-9:00.

לפירוט מורחב של כל המסלולים, היכנסו!

 

ברכת כהנים בכותל המערבי

במהלך החג תתקיים ברחבת הכותל ברכת כוהנים המסורתית, בה לוקחים חלק רבבות עם ישראל ומאות כהנים מעוטרים בטליתות המברכים באהבה את עם ישראל במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. ברכת הכהנים תתקיים בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל ורב הכותל המערבי, שיקבלו את פני עולי הרגל בסיומה. ברכת הכהנים המסורתית תתקיים ברחבת הכותל המערבי כנהוג בחול המועד פסח, י"ז בניסן, ה-2/4/2018:תפילת שחרית: 8:45. ברכת כוהנים של שחרית: 9:30. תפילת מוסף בשעה: 10:00, ברכת כוהנים של מוסף בשעה: 10:15.

כמו כן יהיו פתוחים במהלך חול המועד, אתרי הקרן למורשת הכותל: "מבט אל העבר"- משקפות מציאות מדומה לביקור בבית המקדש, "המסע לירושלים", "שרשרת הדורות" ומנהרות הכותל".

כל הפרטים בקישור!

 

עיר דוד- חוויה לכל המשפחה

פסטיבל ססגוני הכולל תאטרון רחוב, מאהל אירוח בסגנון קדום, סדנאות פעילות לילדים, ורכיבה על גמלים – יתקיים בימי חול המועד, והכל ללא תשלום! לצד כל אלה, תוכלו להצטרף בחינם לסיורים מודרכים לאורך ערוץ הקדרון ולהתפעל מ"פטרה של ירושלים"- מצבות האבן העצומות והמפוארות שנחצבו בסלעי המקום לפני כאלפיים שנה. אבל זה לא הכל! במהלך חול המועד, עיר דוד מציעה סיורים מרתקים בעלות מיוחדת לתקופת החג בלבד – רק ב- 10 שקלים לילד! ומגוון אטרקציות נוספות ומעשירות לכל הגילאים.

ארכיון עיר דוד

ארכיון עיר דודצילום: קובי הראתי

 

משתה המלך בהרודיון  
חברו הטוב של המלך הורדוס ויד ימינו של הקיסר בא לבקר, והארמון רוחש גועש ומתרגש לקראת המשתה החגיגי. הצטרפו אלינו לחוויה מסעירה לכל המשפחה באווירה קסומה, ובה נפגוש לגיונרים ממשמר המלכה, נערוך מופע קרבות גלדיאטורים עם חרבות ואש בתיאטרון, ניהנה מצלילים בבורות המים וגם ממפגש היתולי עם הטבחית ועם הטועם המלכותי, נתנסה בסדנאות ומלאכות קדומות לילדים.
סיורים מודרכים יצאו מהכניסה לאתר בשעות 10:00 -15:00 בכל שעה עגולה.  
ההצגה בבית הכנסת תתקיים בשעות 10:45, 11:45, 12:45 ו-13:45.

ההצגה בתיאטרון תתקיים בשעות 11:30, 12:30, 13:30 ו-14:30.
סדנאות ומלאכות קדומות יתקיימו בכל שעות הפעילות, בתשלום סמלי. 

היכן: גן לאומי הרודיון

מתי: שני ושלישי 2-3.4 (פסח), בשעות 10:00 -15:00.

מחיר: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר (מבוגר 29 ₪  ילד 15 ₪), חינם למנויי רשות הטבע והגנים.

 

פסטיבל האביב הססגוני בעין יעל 

במוזיאון פעיל עין יעל בירושלים ייפתח בחול המועד פסח פסטיבל האביב ובו שלל אטרקציות לכל המשפחה: מפגש עם בעלי מלאכה קדומים ברחוב הרומי הססגוני והמרהיב ביופיו (הסנדלר, האורגת, הנפח והקדרית); משחק עצמי למשפחות בגן שיר השירים; תאטרון סיפור, מוזיקה חיה בטבע ברחבי האתר,סדנאות מלאכה קדומות כגון: קליעת סלים, אריגה, בנייה בבוץ  הכנת כלי נגינה ועוד; המבקרים יוזמנו גם לסייר בוילה הרומית והשרידים הארכיאולוגיים ולבקר בפינת החי (לפי שעות פתיחתה).

איפה: מוזיאון פעיל עין יעל, ירושלים (ליד תחנת הרכבת במלחה). חנייה חינם.

מתי: אירועי הפסטיבל יתקיימו בין התאריכים 1 עד ה-5 לאפריל 2018,  ימים א'-ד' בין השעות 10:00-17:00, וביום ה' ה-5 לאפריל עד השעה 14:00.

מחיר: עלות כניסה: 45 שקלים לילד ו-35 שקלים למבוגר. ניתן לרכוש כרטיסים באתר בא לי גם.

טלפון: 02-6451866.

 

פסטיבל אביב במיני ישראל

במהלך חג הפסח ייערך בפארק מיני ישראל הפנינג מיוחד של קלאסיקה ישראלית לילדים. הפסטיבל כולל פעילות לכל משך היום המורכבת מהצגות ילדים מצליחות, מתחמי הפעלה וחוויה לכל המשפחה, סיורים מודרכים בין 385 המודלים שברחבי הפארק ו"אתגר המשפחות הגדול" – כתב חידה לכל המשפחה נושא פרסים. במסגרת הפסטיבל יתקיימו הצגות הילדים "יום הולדת למולדת" עם סבא טוביה, "דלת הקסמים" עם רוני דואני ו"סבא של פעם". 

איפה: פארק מיני ישראל, סמוך ללטרון.

מתי: 7.4 – 31.3

מחיר: מגיל שנתיים – 69 ש"ח, לגמלאים, בעלי מוגבלויות, סטודנטים או חיילים – 59 ₪.

כל הפרטים בקישור, היכנסו!

מיני ישראל

מיני ישראלצילום: פלאש 90

 

בית פלוגת הכותל נפתח מחדש!

80 שנה אחרי שנסגר על ידי הבריטים, בחול המועד פסח ייפתח לקהל הרחב ביוזמת ביתר העולמית "בית פלוגת הכותל", מוזיאון חדש בלב הרובע היהודי, אשר מביא לראשונה את סיפורה המדהים של פלוגת הכותל- סיפור שכמעט ונשכח מהיסטוריית הישוב היהודי בארץ ישראל. המוזיאון ממוקם בתוך הבית המקורי ששימש אותם למגורים. מבקרי המוזיאון יעברו את המסלול הציוני ההיסטורי שמתחיל בתוקעי השופר, ממשיך בפלוגת הכותל עד לגבורת אנשי האצ"ל.  וכן יצפו בסרט מרתק, שאורכו כ-35 דקות, מביא את הסיפור באופן חווייתי ומרגש, תוך הבלטת מעשי הגבורה, הבחירה בחיים תחת סכנה מתמשכת, המאסרים, הברחת השופרות והעימותים היום יומיים עם האוכלוסייה הערבית והשלטון הבריטי מתוך אידיאולוגיה עמוקה.

איפה: בית פלוגת הכותל, רחוב היהודים פינת פלוגת הכותל, הרובע היהודי, ירושלים

מתי: חול המועד פסח המקום יהיה פתוח בין השעות 9:00-17:00 ובערב חג שני עד 12:30. בתאום מראש בלבד.

 מחיר מיוחד לרגל הפתיחה: 10 ₪ בלבד לכרטיס

מחיר רגיל: מבוגר: 20 ₪; ילד/אזרח ותיק/נכה/כוחות הביטחון: 15 ₪

לפרטים נוספים והזמנות: "המרכז למורשת בגין" 02-5652011.

בית פלוגת הכותל

בית פלוגת הכותלצילום: משה כהן

 

חגיגת אביב מרהיבה בגן הבוטני

הגן הבוטני נמצא בשיא פריחתו, מרבדים פרושים של כלניות, נרקיסים, אירוסים, תורמוסים, נוריות ועוד, מזמין את הקהל הרחב, קטנים וגדולים, במהלך חג הפסח ליהנות מחגיגת אביב מרהיבה בתקופה היפה ביותר בשנה. מבקרי הגן מוזמנים להצטרף לסיורים בשלושה מסלולים מודרכים שיתקיימו במהלך פסח: פריחה, אדם וטבע והעולם המופלא של הצמח.

בנוסף יתקיימו סדנאות יצירה לקטנטנים: הכנת ראש דשא ויצירה מחומרים טבעיים עם כל המשפחה. כמו כן מוזמנים הילדים  לצייר על דפי ציור ענקיים ולחפש זהב באטרקציה הייחודית והאהובה – שביל התגליות.

מתי: ימים ראשון עד רביעי ה 1-4.4 בין השעות 10:00 – 17:00 (סגירת שערים בשעה 16:00)

יום חמישי ה 5.4 בין השעות 10:00 – 15:00 (סגירת שערים בשעה 14:00)

מחיר: הכניסה לגן במהלך חול המועד פסח חינם באדיבות בנק הפועלים.

כניסה למתחם הסדנאות 15 ₪ למשתתף. כניסה משפחתית למתחם סדנאות (5 נפשות) 50 ₪.

סדנת זהב ב 5 ₪ או  כחלק ממתחם הסדנאות.  לפרטים נוספים: הגן הבוטני 02-6794012.

 

 

מרכז

פסח ירוק בפארק נאות קדומים

פארק נאות קדומים, מזמין בפסח לפעילות "בשביל הסביבה" בה מגלים כיצד פתרו בעבר את הבעיות עמן אנו מתמודדים כיום מבלי לפגוע או לזהם את סביבתם: כיצד חסכו מים, מחזרו חומרים, פיקחו על ניצול יתר של הסביבה ודאגו לשמר אותה למען הדורות הבאים.  בנוסף, מתקיימים לאורך כל היום שני מופעים לכל המשפחה: "מסע עולמי בעקבות הצלילים" - מופע מוסיקלי החושף את המשתתפים לכלי נגינה ייחודיים ואותנטיים מרחבי העולם. ו"בואו של הבאלגור בבאלאגן" – הצגה מקורית המספרת על תושבי כפר קטן שגילו שאם מתחשבים קצת באחר, כל בעיה בקלות.

המבקרים יוכלו ליהנות גם ממתחם הכנת חלילים מחומרים ממוחזרים, ג'ימבורי לקטנטנים, פינת חיות משק, צפייה בגז, טוויית חוטי צמר, השכרת אופניים וטיול רכוב ב"תיורית"- רכבת הפארק בסיור מרתק בין מתקנים חקלאיים עתיקים ונופי אביב (בתוספת תשלום).

מתי: חוה"מ פסח ימים א'-ד' 1-4 לאפריל 2018, ט"ז-י"ט בניסן תשע"ח, 9:00-17:00 (כניסה אחרונה ב- 15:00)

מחיר: 45 ₪ למשתתף מגיל 3.

נאות קדומים

נאות קדומיםצילום: אלדד מאסטרו

 

חוגגים פסח במטה יהודה

לפרטים מלאים על כל האטרקציות התיירותית באתר "תיירות מטה יהודה- הלב הירוק"

בסטודיו של אולה ברנר יקיימו כיתות אומן ייחודיות של ניפוח זכוכית. הסטודיו הייחודי מזמין לבקר בפסח, ולצפות בהדגמות ניפוח זכוכית מהפנטות. הסטודיו יקיים, שלוש כיתות אמן, בהן המבקרים יזכו להרצאה מרתקת על מקורות ניפוח הזכוכית, על ייחודיות החומר וכן על עולם ניפוח זכוכית בישראל ובעולם. צוות הסטודיו ידגים בין היתר פיסול בזכוכית חמה של כלים שונים.

מחיר: לכבוד החג ההשתתפות בסיור הינה 20 ₪ לאדם וילדים בכל הגילאים ההשתתפות ללא תשלום. מחיר סדנא: 130 ₪ למשתתף. בתיאום מראש בלבד.

מתי: בימים שני ושלישי 2-3 באפריל. הסיורים יתקיימו בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00

סטודיו לזכוכית אולה

סטודיו לזכוכית אולהצילום: גיל לוי

 

צרים על אפולוניה

פעילות ססגונית לכל המשפחה, שדרכה יסופר סיפורה המרתק והצבעוני של התקופה הצלבנית באפולוניה. מי היו האבירים הצלבניים? מדוע הגיעו לכאן? במי הם נלחמו ואיך נראו חיי היומיום שלהם?

במרכז הפעילות הצגת כלי מצור ייחודיים שנבנו בדיוק כמו כלי הלחימה שבאמצעותם צרו הצלבנים על המקום, והמחשת הירי בכלים אלו. עוד בפעילות הדרכות, מוזיקה בכלי נגינה מימי הביניים, והרצאות דינמיות המכניסות את הקהל לחיי היומיום של האבירים והגבירות. לצעירים – תיאטרון בובות ברוח התקופה, ולגדולים יותר – אימוני אבירים צעירים.

היכן: גן לאומי אפולוניה

מתי: שני עד רביעי 2-4.4, בשעות 10:00–15:00

מחיר: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר (מבוגר 22 ₪  ילד 9 ₪  ), חינם למנויי רשות הטבע והגנים.

 

מרכז המבקרים של יקב טורא

מרכז המבקרים של יקב טורא פותח דלתותיו בחול הוד פסח ללא תשלום עם מגוון פעילויות לילדים ולהורים: טעימות יין ושמן זית תוצרת יקב טורא ללא תשלום, מפגש עם ורד וארז בן סעדון בעלי היקב שיספרו את סיפור הקמת היקב, הכרת עולם היין על רגל אחת: מהו תהליך ייצור והפקת יינות, אילו יינות מתאימים למאכלי בשר ו/או למנות חלביות?, מהם הזנים השונים של יינות אדומים ולבנים? תהליך הביקבוק והשעם ועוד. לילדים יוקרן סרט מתואם לילדים המסביר מהו תהליך ייצור היין ביקב.

סמוך ליקב יושק במהלך חוה"מ המעיין המשודרג לזכרו של אייל יפרח ז"ל. המעיין המלאכותי צופה אל עבר הרי השומרון הירוקים ובנוי בצורת אייל, וסביבו ציליה, מדשאה, פינות פויקה ומנגל ושולחנות פיקניק לטובת המטיילים.

איפה: ביישוב רחלים

מתי: 1-6.4.2018

מחיר: הכניסה ללא תשלום.

יקב טורא

יקב טוראצילום: יקב טורא

 

מוצאים את המטמון בפעילות החדשה במהותי "הרפתקה באי"

המבקרים יוכלו להשתתף בהפנינג ובו חידות, משחקים, עמדת לגו, יצירה ועוד, ולראשונה לקחת חלק בכתב החידה החדש "הרפתקה באי"

הפעילות החווייתית במהותי מזמינה את המשתתפים, הורים וילדים, לצאת למסע היכרות עצמית המעורר מחשבה על איך כל אחד מאתנו יכול להשפיע על סביבתו. הפעילות כוללת תחנות אינטראקטיביות כשבכל אחת מהן הפעלה מרתקת. התחנות יוצרות יחד מסלול מעגלי שמגרה את הדמיון והיצירתיות, המחשבה והסקרנות, ומאפשר לכל אחד להרגיש שהוא יחיד ומיוחד.

מתי: בתאריכים 24.3, 1-5.4 וב-7.4 בין השעות 10:00-16:00

הפעילות מתאימה מיטבית לגילאי 8-12, אך תותר כניסה מגיל 7. משך זמן הסיור: כשעה ורבע.

מחיר: 25 ₪ למשתתף, למזמינים שני כרטיסי ילדים לאותה הפעילות יינתנו 10% הנחה. מי שרוצה ליהנות ממהותי במלואו יוכל לרכוש מראש כרטיס משולב לשתי פעילויות: פעילות חוויתית במרכז + הרפתקה באי- 50 שח לילד ו-35 שח למבוגר.

איפה: מרכז מהותי, רח' שאול המלך 21 (ברחבת  הקאמרי). הביקור בתיאום מראש בטלפון.

יש להתעדכן באתר בשעות הפעילות המדויקות.03-7181333  או באתר.

פסטיבל מפה ומצה ברחבי הארץ

פסטיבל מפה ומצה ברחבי הארץצילום: איתי בלסון

 

דרום

פסח  בלונדע- מוזיאון הילדים של באר שבע 

לונדע - מוזיאון הילדים של באר שבע ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל יפתח בימי חג הפסח (ב1-8.3.18) במתכונת רצופה מהבוקר ועד הערב (מלבד ימי שישי וערבי חג).מומלץ לשריין כרטיסים מראש כדי להבטיח את מקומכם ב" אגדה של פסח בלונדע" כשהאגדות מתעוררות לחיים". בחצר המוזיאון תוצג פעמים ביום לאורך כל חול המועד ההצגה "דורותי סביב העולם" המיועדת לכל המשפחה. מתחמי יצירה, שעשועי קסמים, עמדות צילום, משחקי משפחות ושפע תחפושות אבירים ונסיכות. משחק המשפחות הגדול "ארבעת הבנים" משעשע ומלמד בכל רחבי המוזיאון ותחנת שידור ישיר לפייסבוק בה יוכלו המבקרים להתראיין ולספר על חוויותיהם ולהצטלם בלייב. כמו כן, השנה, משיקים במוזיאון אפליקציה ייחודית שתאפשר להורים להפוך למדריכים במוזיאון.  באמצעות היישום החדש, ההורים יוכלו בכל מתחם לקבל הסבר ומשימות משפחתיות להעצמת חווית הביקור.

איפה: לונדע – מוזיאון הילדים של באר שבע ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, רחוב דוד הראובני 25, באר שבע.

מתי: 1.8/3/18 ימי חג וחול המועד פתוח רצוף 09:30-18:30, ימי שישי וערבי חג 09:30-14:00.

מומלץ להזמין מקומות מראש דרך אתר האינטרנט או בטלפון: 08-6226926

יש להצטייד בגרביים – הכניסה למקום ללא נעליים.

לונדע

לונדעצילום: לונדע

 

חוגגים פסח בצריף בן-גוריון עם ההצגה "דוד ובן-גוריון"

הכרזת המדינה הייתה אירוע חשוב, מרגש ומשמח לתושבי המדינה, אבל לא כולם יודעים עד כמה מתוחים וגורליים היו הימים והשעות שקדמו להכרזה, בעיקר לאדם אשר היה אמון על ההכרזה – דוד בן-גוריון. בימי חול המועד פסח, תתקיים בצריף בן-גוריון ההצגה "דוד ובן-גוריון" המראה את השעות הקריטיות האלה, בהן מתקיים מפגש דמיוני ומרתק בין הילד דוד גרין ודוד בן-גוריון, ערב הכרזת המדינה.

בנוסף, יתקיימו עוד פעילויות למבקרים במהלך חול המועד:

הגשמת חזון בן-גוריון: אין זה סוד שאחת משאיפותיו הגדולות של דוד בן-גוריון הייתה להפריח את הנגב. בצריף בן-גוריון מגשימים את חזונו של ראש הממשלה הראשון ומזמינים להגיע אל האתר במהלך חג הפסח ולהקים את הנגב מחימר, על גבי מפת ענק שתונח במתחם. בתים, כבישים, מפעלים, סירות במפרץ אילת ושלל מבנים עשויים בוץ כמיטב דמיונם של המבקרים, יטפסו מעלה מעלה בימי חול המועד, עד שתושלם הקמתו של הנגב כולו. במהלך הביקור יחשפו המבקרים לסיפורים מימי ראשית הנגב – איך הוא החל ולאן התפתח ועד כמה חזה דוד בן גוריון את העתיד.

פיענוח הסודות של בן-גוריון: המבקרים באתר יוכלו להיכנס לחדר הסודות של בן-גוריון, ולנסות לגלות מחדש דברים שהחביא ראש הממשלה הראשון של ישראל. מה הסתיר דוד בן-גוריון מעיני הציבור? אילו סודות מדינה הוחבאו בחדרו הסודי? והאם כל האמת תצא אל האור בפסח?

בחדר (הבנוי כחדר בריחה) מחכים חומרים מתקופת הקמת המדינה: מסמכים, מכתבים, תמונות והקלטות הקשורות בימיה הראשונים של המדינה ובבן-גוריון עצמו. המשתתפים יצטרכו לענות על חידות, לפתוח מנעולים, ולשתף פעולה עד למציאת תיבת אוצר ופיענוח החידה האחרונה. לאחר פיצוח הקוד האחרון בחדר יתגלה למשתתפים אוצר היסטורי מרגש.

איפה: צריף בן-גוריון, קיבוץ שדה בוקר.

מחיר:  15 ₪ לילד (עד גיל 18) 20 ₪ למבוגר. חדר הסודות בתוספת תשלום.

שעות פתיחה בחול המועד פסח, 1-4 באפריל: 8:30-17:00, יש להגיע עד שעה לפני הסגירה. 

שעות פתיחה בימי שישי וערבי חג: 8:30-14:00. 

ההצגה תתקיים בחול המועד פסח מדי יום בשעה 16:00. פעילות חדר הסודות תתקיים בכל שעה עגולה עד השעה 15:00.

צריף בן גוריון

צריף בן גוריוןצילום: חנן אפשטיין

 

מוזיאון המים והביטחון בניר עם

המוזיאון עוסק בתולדות תהליך ההתיישבות היהודית בנגב. האתר מהווה את שער הכניסה לנגב הן מהבחינה הגיאוגרפית והן מהבחינה הרעיונית. הביקור במוזיאון יספק למבקרים הצצה ייחודית להבנת הידע בתהליך ההתיישבות, המים, החקלאות ומלחמות ישראל בנגב משנות ה- 30 ועד ימינו. מבנה המוזיאון יושב במאגר המים המקורי של קיבוץ ניר- עם, ששימש לאגירת המים ושליחתם ל- 11 נקודות ההתיישבות החדשות בנגב. האתר ממוקם דרומית לקיבוץ ניר- עם, בלב חורש טבעי החולש בתצפית על צפון הנגב. האתר נגיש לנכים ומלווה בהדרכה. המקום מתאים לפיקניקים ומנוחה לכל המשפחה בלב הטבע

מתי: 10:00-16:00, ב-5.4 עד השעה 14:30. הדרכה כל שעה עגולה.

מחיר: הכניסה חינם בחסות בנק הפועלים. לפרטים נוספים: 07772957140. 

 

"השוק הנבטי" - חוויה בת 2000 שנה!

חוזרים אל רחוב השוק הקדום , להתחבר אל ניחוחות העבר, להתרגש מחוויה "היסטורית" צבעונית וקסומה של מראות, ריחות וטעמים. סוחרים אותנטיים פורשים את מרכולתם: בזאר של  שטיחים, "ענתיקות", רקמות, דברי נחושת, תבלינים, מור ולבונה. לצדם, דוכני אומנים ובעלי מלאכה "מסורתיים": מנפח הזכוכית, הקדר, הנגר וכל זאת בליווי מוזיקה, ריקוד ואווירה ציורית שקשה להסביר במילים.

בשוק שפע סדנאות ייחודיות לילדים, מתחם משחקי חשיבה עתיקים (חינם), קדרות באבניים, בנייה בלבני בוץ  כאבותינו (חינם), טיפול הוליסטי ופינוק לגדולים, נגינה וריקוד מדרכי הבשמים והמשי  (חינם), אוהל אלף לילה ולילה (חינם) והדרכות בסמטאות העיר כל שעה עגולה החל מהשעה 10:00 (חינם).

היכן: גן לאומי ממשית, אתר מורשת עולמית

מתי: ימי ראשון עד שבת 01-07.4, בשעה 10:00.

מיוחד: "שוק לילי" – מסתורין וקסם בלב העיר הנבטית

בשעה 20:00 - אנסמבל ממשית במופע מוזיקה מדרכי הבשמים מארח את רחלה זמרת החליג'י בשיר געגוע אל המדבר ואת הרקדנית אורית סוכרי עמה נפליג אל דרכי המשי. נסגור את הלילה בלהטוטי אש מלהיבים.

מתי: רביעי 4.4, השוק ימשך ברצף מ 10:00 ועד 22:00.

מחיר: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר (מבוגר 22 ₪  ילד 9 ₪  ), חינם למנויי רשות הטבע והגנים.

 

 

מופע של האופרה הישראלית באתר שחזור הקרב בקיבוץ יד מרדכי

אתר שחזור הקרב שבזכות חשיבותו, הוכרז כאתר הנצחה לאומי המיועד לשימור, משחזר את סיפור הגבורה הייחודי של לוחמי יד מרדכי בקרב מול צבא מצרים במלחמת תש"ח. באתר שחזור הקרב ביד מרדכי יופיעו סולני האופרה הישראלית, אשר יפתיעו את קהל המטיילים ויצבעו את אווירת חג האביב באתרי מורשת בישראל. הסולנים יבצעו מופעי אופרה פתוחים וקלילים עם מיטב קטעי האריות והשירה הפופולריים מעולם האופרה, מחזות הזמר וגם קלאסיקות ישראליות בביצועים מיוחדים. המופע יתקיים על רקע עמדות התגוננות המשוחזרות, מחילות הקשר והתצפית המרהיבה על האזור.

מתי: חול המועד פסח, ביום רביעי ה- ,04/04  

הפעילות תתקיים בכל שעה עגולה משעה 11:00 ועד 14:00 השתתפות מותנת ברישום מראש.

שחזור הקרב

שחזור הקרבצילום: גיא טיומקין

 

לכל הפעילויות והאתרים בצפון הנגב, לחצו כאן!


 


חווית צומת

אנימציה תלת ממדית, מודלים אינטראקטיביים, התנסות פעילה, ילוו את המבקרים, צעירים ומבוגרים כאחד, במסע שבו יתוודעו לאופן בו הלכה וטכנולוגיה משתלבים יחד בחיינו המודרניים. כמה מהנושאים הרבים שיחקרו בחדר הרצאות במכון צומת: ציוד בטחוני, שיטות מיוחדות לבישול בשבת, אנרגית שמש, אמצעי הגברה והקלטה, ניידות לנכים.

מרכז המבקרים של חווית צומת יהיה פתוח לאורך כל ימי חול המועד פסח, במקום- מתנפחים לילדים, הרצאות לכל המשפחה כל חצי שעה, סיור במרכז המבקרים האינטראקטיבי וסדנאות מהנדסים צעירים לילדים.

מרכז מבקרים כפר עציון

חזיון האור קולי, מוזיאון וסיור בכפר עציון- סיפור גוש עציון- מיצג אור-קולי ואתר הנצחה המספרים את פרשת הגבורה של מתיישבי גוש עציון- ההתיישבות והמערכה במלחמת העצמאות הממחישים את הדרמה רבת העוצמה שהתחוללה במקום.

חיזיון פתוח כל ימי החג. הקרנה בכל שעה עגולה. פעילויות לילדים. הדרכות בבית העדות ובגן הראשונים. בהרשמה מראש בלבד


חוות ארץ האילים

מתחם פעילות אתגרית לימי גיבוש ואתגר. באתר מתחם ספורט אתגרי: קיר טיפוס, פארק חבלים, באנג'י טרמפולינה, נדנדת °360 והאומגה הארוכה ביותר בארץ!! רכבי ספארי פתוח ( עד 34 מקומות בכל סבב). מתחם לקטנטנים הכולל מתקני פעילת, אומגה, חי- בר גדול ומגוון פעילויות לאירועי חברה משפחתיים.

טלפון- 025709768. שעות פתיחה: 09:30-17:30. ימי שישי וערב חג 09:30-13:30

 

גן לאומי הרודיון

מצודת הר מדברית, ארמונו וקברו של המלך הורדוס. סיור באתר ארכיאולוגי מרתק.במקום סרטון על דמותו של הורדוס. 

פסח- 'משתה המלך'- חברו הטוב של המלך הורדוס מגיע לביקור והארמון רוחש גועש ומתרגש לקראת המשתה החגיגי. הצטרפו אלינו לחוויה מסעירה לכל המשפחה באווירה הקסומה- נפגוש לגיונרים ממשמר המלכה, נערוך מופע קרבות גלדיאטורים עם חרבות ואש , צלילים בבור המים , מפגש היתולי עם הטבחית והטועם המלכותי וסדנא למלאכות קדומות .

סיורים מודרכים ייצאו מהכניסה לאתר בין השעות: 10:00 - 15:00 (בכל שעה עגולה). 
ההצגה בבית הכנסת תתקיים בשעות 10:45, 11:45, 12:45 ו-13:45.
ההצגה בתיאטרון תתקיים בשעות 11:30, 12:30, 13:30 ו-14:30.
מתי: שני עד שלישי 2-3.4  (פסח ) . בשעות: 10:00 - 15:00
בנוסף : יתקיימו סיורים באתר בשאר ימי החג:  שבת  עד שבת 31.3 - 7.4. בשעות: 10:00, 12:00 ו-14:00 .


אמת הביאר

טיול רטוב ומהנה לכל המשפחה! הביקור כולל הליכה חווייתית בנקבה שמימיה הזורמים מגיעים עד הברכיים. חדש! צפיה במיצג אור קולי חדש במעבי האדמה. בנוסף, במקום ברכת שכשוך, מתנפחים, פינת יצירה, בישולי שדה ואפשרות להשכרת אופניים. לפרטים נוספים: בית ספר שדה כפר עציון 02-9935133

 

מרכז חוויות

מרכז חוויות פותח שעריו לציבור הרחב. המקום הינו ייחודי, מהווה מרחב לשיקום והגנה כלפי בע"ח פגועים, ולצד זאת משמש מקום לתהליכים טיפוליים לצד סדנאות לצמיחה אישית אוכלוסיות נורמטיביות וכן של בעלי צרכים מיוחדים שונים. במרכז למעלה מ- 1000 בע"ח ויותר ממאה מינים ייחודיים, הגדלים תוך הקפדה על רווחתם.

הביקור מאפשר מגע, ליטוף והאכלה של בע"ח ע"פ רצונם, תוך ליווי של צוות המרכז המתווך חוויה זו, מלמד ומאפשר חשיפה לעולם של תיאורי מקרה וסיפור חייהם של בע"ח באופן חווייתי ומרתק.

המרכז פותח את שעריו למבקרים בחול המועד פסח ימים ראשון עד רביעי (1/4-4/4) מהשעה 10:00 עד השעה 15:00 (כניסה אחרונה).  יש להתקשר מראש לתאום מקום פנוי. ניתן ליצור קשר בטלפון 052-6474110, או במייל havayot.center@gmail.com. כניסה לילד (גיל 1-16): 35 ש"ח. מבוגר: 30 ש"ח.

 

 

חג שמח מכיפה!