יומים של חגיגות הסיגד

תוכנית מעין, תכנית מנהיגות המיועדת לבנות העדה האתיופית לאחר שירות לאומי או צבאי, של מדרשת נשמת חגגה את יום הסיגד במשך יומים במדרשה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/17 17:32 כז בחשון התשעח

יומים של חגיגות הסיגד
הרבנית הנקין בערב לכבוד יום הסיגד, צילום: שילה גרנביץ

במדרשת נשמת חגגו במשך שני ערבים מרגשים את יום הסיגד.  הערב שם לו למטרה, לא רק להכיר ולחבר למסורת ולקהילת יוצאי אתיופיה המיוחדת, אלא גם להדגיש שהסיפור של קהילת יהודי אתיופיה הוא חלק מסיפור גדול – התחברות לתודעת קיבוץ גלויות ורצון להוביל את כלל החברה הישראלית למקום גבוה ומתוקן יותר.

הרבנית חנה הנקין שפתחה את הערב דיברה על יום הסיגד כיום שמאפשר לכל חוט באריג המשותף שלנו להיות בגוון ייחודי וכך לתקן במקצת את אידאל "כור ההיתוך" ששלט בתודעה הציבורית זמן רב.

רכזת תוכנית מעיין הסבירה: "יום הסיגד בישראל הוא יום המזמין אותנו, את כולנו, לחשוב איך אנחנו לא מאבדים את הברק בעיניים. זהו יום ששואל אותנו – איך אנחנו מביטים איש על אחיו? איזו חברה אנו יוצרים פה יחד?"

תוכנית מעיין, הינה אחת התוכניות הייחודיות במדרשת נשמת-  תכנית מנהיגות המיועדת לבנות העדה האתיופית לאחר שירות לאומי או צבאי. בשנה זו בנות המגיעות לתוכנית מעיין לומדות תורה, לומדות לעומק על המסורת ממנה הן מגיעות, עוברות הכנה לקראת לימודים אקדמיים משמעותיים, ובעיקר - עוברות תהליך מרגש של העצמה אישית, ואמון ביכולות המנהיגות שלהן. כחלק מזה ישנו עיסוק כנה ופנימי עם התחושות שלהן, עם ההתמודדויות השונות שעולות בדור ראשון או שני לעלייה.  לראות איך שומרים על האיזון העדין בין נתינה לקבלה, בין תמיכה ועצמאות, בין מסורת לשינוי ובין אינטגרציה לייחודיות ועוד שאלות גדולות שהן ממש קיומיות עבורן.

הבנות עוברות סדנאות לאורך השנה, נפגשות עם דמויות מהעדה, אנשי חזון ועשייה ציבורית שנותנות להן אופק והשראה. הן לומדות לעומק על מסורות הקהילה, לומדות תורה, הלכה וגמרא ובסיום השנה משתלבות במסלולי לימודים משמעותיים (כגון: רפואה, ריפוי בעיסוק, ביואנפורמטיקה, מחשבים, סיעוד ועוד).

מדובר על בנות עם איכויות ושילובים נדירים שעוברות בנשמת תהליך עמוק ומרגש, שבעזרת השם יצמחו להיות מנהיגות במעגלי השפעה שונים. כיום – תלמידות ובוגרות התכנית מעבירות הרצאות וסדנאות שונות בנושא זהות בחברה הישראלית, מנהיגות ועוד למאות בנות בכל רחבי הארץ.