הקיץ הגיע וכל מדינת ישראל יוצאת לטייל - לאן אתם נוסעים?

מזג האוויר מתחיל להתחמם ואין פלא שיותר ויותר אנשים יוצאים מהבית לטיולים ברחבי הארץ. הנה כמה טיפים לטיול מוצלח ושיטות לבחירת יעד אטרקטיבי ומוצלח

חדשות כיפה תוכן שיווקי 09/05/17 22:12 יג באייר התשעז

הקיץ הגיע וכל מדינת ישראל יוצאת לטייל - לאן אתם נוסעים?
נוסעים לטייל, צילום: pixabay

טיול משפחתי מחוץ לבית יכול להיות פעילות מושלמת לימי הקיץ. מלבד העובדה שמדובר על פעילות בתקציב יחסית נמוך, הטיול צפוי לעייף את הילדים ולתת להורים כמה שעות של מנוחה גם אחרי שהם יחזרו הבית. חוץ מזה, הקיץ בישראל מזוהה עם טיולים באתרים ובשמורות הטבע, עם מסיבות ואירועים ועם הופעות ובילויים מסביב לשעון גם בקרב קהל יעד צעיר יותר.

הסיבה הכי טובה לצאת לטיול עכשיו היא מזג אוויר נוח. תמיד עדיף לטייל כאשר קצת חם מאשר כשקר, כי לפחות אין סכנה לגשם בלתי צפוי. תקופת הקיץ מתאימה לפיקניק בחיק הטבע או ללינה בים. אפשר לעשות חלק מהמסלולים עם רכב ולאחר מכן להמשיך להליכה רגלית, או להתמקם מלכתחילה במקום נוח ולהקים מאהל מפנק לשעות היום והלילה.

איך תגיעו ממקום למקום?

השאלה היחידה היא כיצד בוחרים יעד לנסיעה ואיך מתכננים את הטיול באופן מוצלח. הטיפ הכי חשוב הוא לקבל החלטה לגבי תחבורה. האפשרויות העיקריות הן תחבורה ציבורית, רכב פרטי או השכרת רכב. תחבורה ציבורית כמעט ולא רלוונטית לטיולים כי קשה לסמוך עליה והיא לא מגיעה לאזורים רחוקים מחוץ לערים הגדולות, בעוד שימוש ברכב הפרטי כרוך בדרך כלל בהוצאות גבוהות על תחזוקה.

האלטרנטיבה המשתלמת היא אם כן לברר על שירותי השכרת רכב בארץ וליהנות ממגוון רחב של יתרונות. ניתן לשכור רכב משפחתי בעלות יומית נמוכה ולקבל גם פוליסת ביטוח ותוספות מיוחדות. הרכב השכור מתאים למי שמצד אחד לא רוצה לקחת את הרכב הפרטי שלו לטיולי שטח, או מצד שני למי שפשוט אין לו רכב ועדיין רוצה לטייל.

לאן תרצו להגיע?

אחרי שתחליטו איך מגיעים ממקום למקום יהיה לכם קל יותר למצוא יעד אטרקטיבי. כאן הטיפ הוא לקחת בחשבון את הצרכים של קבוצת המטיילים. הורים לילדים למשל נדרשים למצוא פעילות שמתאימה לגיל הממוצע, כדי שהגדולים לא ישתעממו וכדי שהקטנים לא ייאלצו לוותר. פעילות שמתאימה לגיל הממוצע במשפחה יכולה להתקיים כמעט בכל מקום בארץ כל עוד נערכים אליה בצורה נכונה.

עוד טיפ הוא לבחור מקום לטיול לפי כמות הזמן הפנוי ושאר תכניות הבילוי. כך אפשר להחליט האם לנסוע רחוק ולטייל יום שלם, או למצוא מקום קרוב יותר לטיול של כמה שעות בלבד. בניגוד למה שנהוג לחשוב, משך הטיול לא בהכרח משפיע על החוויה כי הכי חשוב לא להיות לחוצים בזמנים. מי שיוצא לטיול רגוע תמיד ימצא מה לעשות וסביר להניח שדווקא במקומות הכי פחות צפויים הוא יצבור חוויות לכל החיים.