העונה החמה לחובבי הקרנבלים

אם היכרות עם תרבויות שונות וחגיגות הן הבלוי המועדף עליכם, יש לנו כמה הצעות עבורכם.

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/18 14:54 יד בטבת התשעח

העונה החמה לחובבי הקרנבלים
קרנבל המסיכות בונציה, צילום: שאטרסטוק

קרנבל המסכות בונציה 

הפסטיבל מתקיים בעיר ונציה שבצפון איטליה ומתרחש מידי שנה בחורף באמצע פברואר ואורכו כשבועיים. הפסטיבל שהחל במהלך המאה ה-13 נועדו לציין את המעבר מהחורף לאביב וסייע לבני המעמדות השונים בעיר "להתערבב" אלה באלה, ולהסתיר את זהותם האמתית למשך שבועות ואפילו חודשים.

במאה ה-18 נאסר על החוגגים להתחפש וכל שלטון הגביל באופן שונה את מנהגי הפסטיבל. הגדיל לעשות בניטו מוסוליני שביטל את הקרנבל והוא חודש לאחר מכן רק ב-1980.

בימינו אירוע הפתיחה הגדול של הפסטיבל מתקיים בכיכר "סאן מרקו" ובמסגרתו מתקיימת תהלוכת תחפושות, ולאחריה מופע זיקוקים מרשים. לכל אורך תקופת הפסטיבל מתקיימים נשפי פאר באולמות בעיר.

פסטיבל המסיכות בונציה

פסטיבל המסיכות בונציהצילום: באדיבות "אופיר טורס"

 

קרנבל "הניוקי"

העיר ורונה חוגגת פעם בשנה את סיומה של מגיפה גדולה אשר פקדה את העיר בשנת 1660 אשר רבים מתושבי העיר קיפחו בה את חייהם עקב רעב ומחלות. סיום הסבל צויין באמצעות חלוקת "ניוקי" לתושבי העיר. 

ה"ניוקי" הינו מאכל עממי מקומי עשוי ממחית תפוחי אדמה וקמח, חתוך לחתיכות קטנות ומלווה ברטבים מגוונים. גם בקרנבל הנחגג בימינו מחולק ניוקי להמונים אשר מסמל את השפע שחזר לעיר לאחר המגיפה.

ניוקי

ניוקיצילום: שאטרסטוק

 

קרנבל "קרב התפוזים"

באיווריה מתקיים קרנבל מיוחד לא פחות בחודש פברואר ושמו "קרב התפוזים". במהלכו מתחלקים אלפי התושבים ל-9 קבוצות אשר משליכות תפוזים זו על זו בעוצמה רבה. אורכו של הקרנבל-שלושה ימים ובסופו תהלוכת "אבל" גדולה אשר בסופה ההמונים מתברכים מפי מושל העיר במילים" להתראות בשנה הבאה בשעה אחת אחר חצות".

אם חשבתם להצטייד בשק תפוזים, חשבו שוב! לצופים בקרב אין רשות לזרוק תפוזים אלא אם הם משתייכים לאחת הקבוצות.

קרנבל קרב התפוזים

קרנבל קרב התפוזיםצילום: באדיבות "אופיר טורס"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן