הרבנות הראשית נגד ארץ נהדרת: "מעוררת זעזוע"

בתכנית הסאטירה עוררו סערה כאשר החליטו לצלם מערכון בבית כנסת מול ספרי תורה פתוחים. הרבנות הראשית: אנו מצפים מאחרים שגם אם אינם מתפללים יכבדו את הציבור ורגשותיו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/02/16 12:31 ה באדר א'

הרבנות הראשית נגד ארץ נהדרת: "מעוררת זעזוע"

תכניות הבידור בישראל מותחות את הגבול בכל הנוגע לנושאים דתיים, בשבוע שעבר הייתה זו התכנית 'היהודים באים' של הערוץ הראשון שפרסמה קדימון עם שיר העוסק בשמו של הבורא והפעם זו תכנית הסאטירה של ערוץ 2 - 'ארץ נהדרת' שצילמה מערכון בתוך בית כנסת מול ספרי תורה פתוחים.

על פי הדיווח מאנשים שנכחו במקום צולם מערכון בתוך בית כנסת שאמור להציג סיטואציות מגוחכות מהווי בית הכנסת אלא שבתכנית לא הסתפקו בצילום דמה ואף "הידרו" והוציאו את ספרי התורה ופתחו אותם לצורך הצילומים.

תמונה שעלתה לרשת וצולמה ככל הנראה על ידי אחד מאנשי ההפקה עוררה תגובות נסערות, "מעניין יהיה לדעת האם הם היו מצלמים מערכונים גם במסגד ליד קוראן", כתב אחד מהגולשים.

ברבנות הראשית גם הגיבו על השימוש בבית כנסת בתוכנית ״ארץ נהדרת״ לצורכי צילום מערכון: ״הרבנות הראשית לישראל, הרבנים הראשיים והשר לשירותי דת מגנים בתוקף את השימוש בספרי תורה ובבית כנסת לצרכי בידור בתוכנית סאטירה", נאמר בתגובה.

"בית כנסת הוא בית תפילה וספרי התורה הם בעלי הקדושה הגבוהה ביותר ביהדות. יהודים, במשך כל הדורות, מסרו נפשם כדי שלא לפגוע בקדושתם. אזרחי ישראל הפוקדים את בית הכנסת לתפילה או ללימוד, חשים, מעבר לקדושה ההלכתית, יראת כבוד וחשיבות ייחודית למקום ושימוש זול מהסוג הזה הוא בגדר חציית קו אדום ומעורר זעזוע ושאט נפש בליבו של כל יהודי באשר הוא. אנו מצפים מאחרים שגם אם אינם מתפללים יכבדו את הציבור ורגשותיו", נאמר בהודעת הרבנות הראשית.

יקי אדמקר מ'וואלה' דיווח כי גבאי בית הכנסת אף קיבל סכום סמלי מההפקה תמורת הצילומים במקום, "קיבלנו תשלום סמלי, לא נתתי מחשבה מידי ואם הייתי יודע שזה ייפגע במישהו, לא הייתי מאפשר זאת. אני מתנצל", אמר הגבאי.

מהפקת ארץ נהדרת נמסר ל'כיפה': "התמונה צולמה לרגל תחילת העונה ה-13 ו"חגיגות הבר-מצווה" של התכנית. לכן, באופן טבעי נבחר המקום שבו כלל עם ישראל מציין את האירוע. מי שמחפש פרשנות אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן